بازدید 4154

آغاز استقرار پلیس نظامی ترکیه در ادلب سوریه

خبرگزاری اینترفکس روسیه نوشت که پلیس نظامی ترکیه استقرار خود را در ادلب سوریه که پیشتر توسط آنکارا، مسکو و تهران به عنوان یکی از چهار منطقه امن این کشور پیش بینی شده بود، آغاز کرد.
کد خبر: ۷۳۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 01 October 2017
خبرگزاری اینترفکس روسیه نوشت که پلیس نظامی ترکیه استقرار خود را در ادلب سوریه که پیشتر توسط آنکارا، مسکو و تهران به عنوان یکی از چهار منطقه امن این کشور پیش بینی شده بود، آغاز کرد.
 
به گزارش ایرنا، رسانه روسی روز شنبه این خبر را به نقل از یک منبع آگاه بدون ذکر نام و ملیت اعلام کرد.
رسانه روسی در خبر کوتاه خود افزوده است: روسیه، ایران و ترکیه توافق کرده اند بر منطقه امن ادلب نظارت داشته باشند.
 
اطلاعات بیشتری از این مساله و اظهارنظر مقام های روسی یا ترکیه ای در باره انطباق این عملیات با برنامه برقراری منطقه امن ادلب هنوز منتشر نشده است.
 
منطقه بدون درگیری ادلب و سه محدوده امن دیگر در چارچوب پایداری بیشتر آتش بس فراگیر و استقرار آرامش در سوریه به ابتکار مشترک ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب دستاوردهای شش دور مذاکرات سوری-سوری پیگیری و اجرا می شود.
 
ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت سال جاری در چهارمین دور مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان، تفاهم نامه ایجاد مناطق امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش خشونت ها است.

توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی