بازدید 2093

کاتالان‌ها حوزه‌های اخذ رای را اشغال کردند

طرفداران استقلال کاتالونیا تصرف محل‌های اخذ رای را آغاز کرده‌اند تا با دستور دولت مرکزی مادرید برای متوقف کردن همه پرسی استقلال، مخالفت کنند.
کد خبر: ۷۳۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 30 September 2017
 طرفداران استقلال کاتالونیا تصرف محل‌های اخذ رای را آغاز کرده‌اند تا با دستور دولت مرکزی مادرید برای متوقف کردن همه پرسی استقلال، مخالفت کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به نیروهای پلیس دستور داده شده است تا صبح یکشنبه همه محل های اخذ رای را پاکسازی کرده و اجازه برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا را ندهند، طرفداران استقلال کاتالونیا از روز جمعه، اشغال و تصرف محل های اخذ رای را آغاز کرده اند تا با تصمیم مادرید برای جلوگیری از برگزاری این همه پرسی مخالفت کنند.

دولت مادرید بارها اعلام کرده است که برگزاری این همه پرسی غیر قانونی است و هزاران نیروی پلیس را در کاتالونیا مستقر کرده تا مانع برگزاری این همه پرسی شود.

این در حالی است که کارلس پویگدمونت رهبر کاتالونیا در مصاحبه ای تاکید کرد: همه چیز برای برگزاری همه پرسی در بیش از 2000 شعبه اخذ رای آماده شده است و همه چیز آماده است تا مردم نظر خود را اعلام کنند.

به پلیس منطقه کاتالونیا دستور داده شده است تا صبح یکشنبه و پیش از برگزاری همه پرسی، همه شعبه های رای گیری را تخلیه کند.

پلیس اسپانیا تعدادی از مقام های کاتالونیا را که در سازماندهی همه پرسی استقلال مشارکت داشته اند، بازداشت کرده است. پلیس همچنین بنرهای تبلیغاتی، صندوق های رای و برگه های رای گیری را نیز توقیف و ضبط کرده است. این همه پرسی قرار است اول اکتبر برگزار شود.

بیش از 3 تا 4 هزار مامور پلیس از سایر مناطق اسپانیا وارد کاتالونیا شده اند.

این نیروهای جدید پلیس به 5 هزار پلیس غیر نظامی اسپانیا ملحق خواهند شد که پیش از این در کاتالونیا مستقر بودند. بیش از 17 هزار نیروی پلیس کاتالونیا نیز ماموریت برقراری نظم را بر عهده دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی