بازدید 3417

امروزچلسی-سیتی؛جنگی به سود منچستریونایتد

کد خبر: ۷۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 30 September 2017
قدرت‌های عصر جدید فوتبال انگلیس برای یک نبرد بزرگ جهت تصاحب جام لیگ برتر آماده می‌شوند.

به گزارش تابناک ورزشی، اگر یک و نیم دهه قبل پیش‌بینی می‌کردید روزی نبرد چلسی و منچسترسیتی به عنوان جدال کلیدی برای قهرمانی در بالاترین سطح لیگی فوتبال انگلیس مطرح می‌شود، دیوانه خطاب می‌شدید، اما همزمان با تجاری‌تر شدن فوتبال و حکومت سرمایه بر این ورزش، 2 تیم آبی‌پوش قبلا سطح پایین خودشان را با شرایط وفق دادند و با بهره‌گیری از مالکان ثروتمند عربی و روسی از برخی تیم‌های سنتی و ریشه‌دار، بیشتر به جام‌ها و قهرمانی‌ها نزدیک شدند.

منچسترسیتی

چلسی تازه در اولین فصل برگزاری لیگ برتر از یک دسته پایین‌تر به بالاترین سطح صعود کرد و منچسترسیتی هم  اوایل هزاره جدید را در دسته سوم سپری کرده بود. حالا از آن روزها، بیش از یک و نیم دهه گذشته و منچسترسیتی 2 و چلسی 5 بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند. اولی تا قبل از قهرمانی تاریخی و حماسی در فصل 2012-2011 آخرین بار  در فصل 1968-1967 قهرمان لیگ شده بود و  دومی تازه با مورینیو در فصل 2005-2004 دومین قهرمانی تاریخش پس از حدود  نیم قرن انتظار را جشن گرفت. از آن زمان اما دنیا به کام  2 تیم شد. حالا هم هر 2 در فصل 2018-2017 لیگ برتر شرایط خوبی دارند. منچسترسیتی با 16 امتیاز شانه به شانه همشهری‌اش در صدر است  و چلسی 13 امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند. از  این منظر جدال ساعت 20 شنبه شب  2 تیم در زمین چلسی در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، حیاتی به نظر می‌رسد.

شرایط خوب 
تیم گواردیولا با وجود خرید مدافعان و دروازه‌بان، این روزها در خط حمله امان مدافعان رقبایش را برده است. سیتی در 6 بازی اخیرش 24 گل زده یعنی میانگین 4 گل در هر بازی که یک دستاورد فوق‌العاده محسوب می‌شود. با این خط حمله ایده‌آل، حتی مصدومیت و دوری طولانی‌مدت بنجامین مندی، مدافع جدید تیم و همچنین سرخیو آگوئرو هم نمی‌تواند چندان دردسرساز شود؛ مگر اینکه زور خط حمله چلسی به مدافعان و دروازه‌بان منچسترسیتی بچربد. هم سیتی و هم چلسی در لیگ قهرمانان رقبای‌شان را شکست داده‌اند. شاگردان کونته در چلسی با گل وقت‌های تلف شده باتشوایی اولین میزبانی اتلتیکومادرید در ورزشگاه جدیدش در رقابت‌های اروپایی را به سود خودشان خاتمه دادند. شاید اگر  تنها قهرمانی لندنی لیگ قهرمانان اروپا در اولین بازی فصل در خانه شکست نمی‌خورد، این نبرد حساسیت بیش‌تری هم داشت. منچسترسیتی هم راحت‌تر از حد تصور شاختار را قربانی کرد.

 غایبان بازی 
چلسی، داوید لوئیس برزیلی را به دلیل اخراج در بازی قبلی با آرسنال در اختیار ندارد و درینک‌واتر هم کماکان مصدوم است. همچنین احتمال نرسیدن پدرو به این بازی وجود دارد. در سوی مقابل منچسترسیتی علاوه برمندی، کمپانی بلژیکی و آگوئرو را در اختیار نخواهد داشت.طبق ادعای پپ گواردیولا، ستاره آرژانتینی دچار شکستگی از ناحیه دنده شد و قطعا به این بازی نمی‌رسد.

رویارویی‌های قبلی 
در 157 بازی قبلی، منچسترسیتی 52 بار پیروز شده، 66 بار شکست خورده و 39 بازی هم برنده نداشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر