بازدید 3962

شاخص بورس آسیا رشد کرد

شاخص بورس کشورهای آسیایی در معاملات روز جمعه روند صعودی را تجربه کرد و قیمت نفت هم با افزایش روبرو شد.
کد خبر: ۷۳۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵ 30 September 2017
شاخص بورس کشورهای آسیایی در معاملات روز جمعه روند صعودی را تجربه کرد و قیمت نفت هم با افزایش روبرو شد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، شاخص بورس کشورهای آسیایی بعداز عقب گرد نسبی دلار در مقابل ارزهای اصلی جهان و نیز اشتیاق سرمایه گذاران برای چشم انداز طرح اصلاح مالیاتی در آمریکا با افزایش روبرو شد.

در همین حال شاخص بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ ۰.۳۷ درصد افزایش یافت و در چین هم شاخص بورس «شانگهای» ۰.۲۰ درصد و بورس «شنزن» ۰.۵۵۵ درصد جهش زد. همچنین بورس های «کاسپی» کره جنوبی و ASX ۲۰۰ استرالیا هر کدام به ترتیب با ۰.۲۰ درصد و ۰.۹۰ درصد روند افزایشی داشتند؛ اما در ژاپن بورس «نیکی» این کشور ۰.۲۹ درصد روند نزولی داشت.

همچین دلار آمریکا هم به دلیل خوش بینی از برنامه اصلاحات مالیاتی «دونالد ترامپ» در راستای کاهش بیشتر مالیات شرکت های آمریکایی، کمی روند صعودی خود را از دست داد و شاخص آن در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان به ۹۳.۱۴۸ واحد رسید؛ اما دلار آمریکا در مقابل ین با افزایش روبر شد و هر دلار به ۱۱۲.۵۷ ین رسید.

در همین حال برنامه اصلاحات مالیاتی آمریکا منجر به افزایش ۰.۱۸ درصدی بورس «دواو جونز» آمریکا شد.

 یکی از دلایل روند کاهشی بورس آسیا در هفته جاری میلادی به گمانه زنی ها بر سر افزایش مجدد نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه دسامبر بر می گردد که بسیاری از سرمایه گذاران را مردد کرده بود و اکنون افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا برای سومین بار در سال جاری میلادی ۷۳ درصد اعلام شده است.

در بازار انرژی هم نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» آمریکا با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه نفت دریای «برنت» با ۰.۴۵ درصد رشد در برابر ۵۷ دلار و ۶۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل