بازدید 7537
گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع پاییزی بورس با بی‌میلی به انجام معامله/ سایپا، نمادهای خودرویی را به حرکت درمی‌آورد؟

بازار سهام در اولین هفته مهرماه، نشانه‌هایی از ضعف و عقب‌نشینی قیمت‌ها را به نمایش گذاشت تا نخستین هفته‌کاری خود در نیمه دوم سال را با افت ناچیز 13 واحد معادل 01/ 0 درصدی آغاز کند. به این ترتیب، روند صعودی که از نیمه تیر ماه آغاز شده و با جهش 9 درصدی، رشد 7 هزار واحدی شاخص کل را رقم زده است در هفته گذشته تعدیل شد.
کد خبر: ۷۳۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 29 September 2017
گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛بازار سهام در اولین هفته مهرماه، نشانه‌هایی از ضعف و عقب‌نشینی قیمت‌ها را به نمایش گذاشت تا نخستین هفته‌کاری خود در نیمه دوم سال را با افت ناچیز 13 واحد معادل 01/ 0 درصدی آغاز کند. به این ترتیب، روند صعودی که از نیمه تیر ماه آغاز شده و با جهش 9 درصدی، رشد 7 هزار واحدی شاخص کل را رقم زده است در هفته گذشته تعدیل شد. 

به گزارش تابناک اقتصادی، تالار شیشه ای حافظ در حالی نیمه دوم سال 96 را آغاز کرد که در آخرین روز کاری تابستان شاهد رشد 488 واحدی شاخص کل بورس بود. این افزایش 0.57 درصدی با حمایت مثبت نمادهای معاملاتی وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير)، رمپنا (گروه مپنا)، کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، خساپا (سایپا)، خودرو (ایران خودرو)، پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) و فولاد (فولاد مباركه اصفهان) اتفاق افتاد. در نهایت در هفته پایانی شهریورماه، با برداشته شدن فشار تسویه‌های اعتباری شاخص کل رشد 1915واحدی را در سه روز ثبت کرد و بر این اساس بازدهی هفتگی بورس تهران در یک هفته تماما مثبت به 8/ 2 درصد رسید تا بیشترین رشد هفتگی از هفته منتهی به 21 بهمن 94 را تجربه کند.

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع پاییزی حافظ با فولاد و فملی/ استراحت بورس پس از صعود ۸ روزه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه اول مهرماه 96 با کاهش 33 واحدی به رقم 85 هزار و 798 واحد رسید.  تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری برخلاف روند صعودی روزهای گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 10 واحدی به رقم 27 هزار و 722 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 14 واحدی، عدد 17 هزار و 965 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 10 واحد به رقم 13 هزار و 593 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.08 درصدی کاهش 73 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 494 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 51 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 854 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 81 واحد معادل 0.04 درصد همراه بود و عدد 188 هزار و 451 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌)، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. با این حساب بازار سهام اولین گام خود را در پاییز با افت قیمت‌ها برداشت. این در حالی بود که انتظار می‌رفت پس از پایان تابستان بورس با رونقی نسبی مواجه شود. روز شنبه اول مهرماه 96، نه تنها ارزش معاملات بورس افزایش پیدا نکرد، بلکه با افتی محدود نیز مواجه شد.

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب نشینی ۲۰۹ واحدی شاخص کل بورس/ در بازار چه گذشت؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه دوم مهرماه 96 با کاهش 209 واحدی به رقم 85 هزار و 588 واحد رسید. تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری در ادامه روند منفی روز گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 67 واحدی به رقم 27 هزار و 655 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 10 واحدی، عدد 17 هزار و 954 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 8 واحد به رقم 13 هزار و 585 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.30 درصدی کاهش 278 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 215 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 278 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 575 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 256 واحد معادل 0.14 درصد همراه بود و عدد 188 هزار و 707 واحد را به نمایش گذاشت. نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان)، نماد فخوز (فولاد خوزستان)، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان)، نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس) و نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. با وجود اینکه انتظار می‌رفت با ورود به نیمه دوم سال شاهد رونق نسبی معاملات بازار سهام باشیم اما روز یکشنبه نه‌تنها ارزش معاملات افزایش پیدا نکرد، بلکه نسبت به روز شنبه افت حدود 4 درصدی را تجربه کرد. بررسی روند صنایع بورسی در روز یکشنبه نشان از افزایش تقاضا در گروه‌های کوچکتر سهامی داشت به‌طوری که از 38 ‌صنعت مورد بررسی، شاخص 19 صنعت با رشد و تنها شاخص 16 صنعت با افت همراه بود (شاخص 3 صنعت بدون تغییر ماند). در این میان گروه محصولات چوبی با تک نماد «چفیبر» رشد 2/ 2 درصدی را تجربه کرد و عنوان پربازده‌ترین صنعت روز گذشته بورس تهران را در اختیار گرفت. گروه محصولات چرمی نیز با تک نماد «وملی» در رده دوم بیشترین رشد شاخص ایستاد. پس از آن خودرویی‌ها که طی روزهای اخیر در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفته‌ بودند، علاوه بر رشد 4/ 1 درصدی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در میان صنایع 38‌گانه بورسی واقع شدند. در آن‌سوی بازار اما صنایع بزرگ بورسی عمدتا بازدهی منفی را تجربه کردند. به این ترتیب پس از استخراج نفت و گاز، گروه‌های کانه‌های فلزی و فلزات اساسی با تحمیل زیان 8/ 1 و 7/ 1 درصدی به سهامداران خود در قعر جدول بازدهی روز یکشنبه صنایع بورسی قرار گرفتند.

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

سومین روز پاییزی حافظ بازهم با دو فولادی رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه سوم مهرماه 96 با کاهش 71 واحدی به رقم 85 هزار و 517 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری در ادامه روند منفی روزهای گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 23 واحدی به رقم 27 هزار و 631 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 1 واحدی، عدد 17 هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش اندک 0.80 واحد به رقم 13 هزار و 584 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.14 درصدی کاهش 127 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 88 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 133 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 442 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل با رشد 278 واحد معادل 0.15 درصد همراه بود و عدد 188 هزار و 983 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فخوز (فولاد خوزستان)، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس)، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام))، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. در این بین نمادهای فخوز، فولاد و کگل در دو روز ابتدایی هفته نیز تاثیر منفی در برآورد نماگر بورس داشتند. 

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

اولین سبزپوشی حافظ در نیمه دوم سال بالاخره رقم خورد!

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه چهارم مهرماه 96 با افزایش 112 واحدی به رقم 85 هزار و 628 واحد رسید. این رشد 0.13 درصدی شاخص پس از سه روز روند نزولی در ابتدای فصل پاییز رقم خورد. تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته جاری پس از روند منفی روزهای گذشته، شاهد روند رو به رشد اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 36 واحدی به رقم 27 هزار و 667 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 47 واحدی، عدد 18 هزار و 1 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 36 واحد به رقم 13 هزار و 620 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.04 درصدی افزاشی 34 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 123 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول همانند روز دوشنبه با 38 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 403 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روزهای قبل با رشد 857 واحد معادل 0.45 درصد همراه بود و عدد 189 هزار و 843 واحد را به نمایش گذاشت. در این روز با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت در بالاترین سطح در ۲۶ ماه اخیر، شاهد توجه بازار به پالایشی‌ها بودیم. نماد شتران (پالايش نفت تهران)، نماد آپ (آسان پرداخت پرشين)، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران)، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس)، نماد های وب (داده گسترعصرنوين-هاي وب)، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) و نماد خساپا (سايپا) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. روز سه شنبه، حدود 36 درصد از ارزش معاملات در اختیار 10 نماد قرار گرفت. در این میان نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا، داده‌گستر عصر نوین، آسان پرداخت پرشین، فرآورده‌های نسوز آذر و پالایش نفت تهران با بیشترین ارزش معاملات این روز بورس تهران همراه شدند.

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

پایان سبز بورس در اولین هفته پاییز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه پنجم مهرماه 96 با افزایش 190 واحدی به رقم 85 هزار و 819 واحد رسید. این رشد 0.22 درصدی، شاخص را به کانال 86 واحد نزدیک تر کرد. تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری پس از روند صعودی روز گذشته، بازهم شاهد روند رو به رشد شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 61 واحدی به رقم 27 هزار و 728 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 6 واحدی، عدد 18 هزار و 7 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 5 واحدی به رقم 13 هزار و 623 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.25 درصدی افزاشی 235 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 358 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 102 واحد افزایش به رقم 59 هزار و 506 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 573 واحد معادل 0.30 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 416 واحد را به نمایش گذاشت. نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشين، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر، نماد خساپا متعلق به سایپا، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان و نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش خودرویی‌ها با لیدری «سایپا»

بازار سهام در هفته گذشته نشانه‌هایی از ضعف و عقب‌نشینی قیمت‌ها را به نمایش گذاشت تا نخستین هفته‌کاری خود در نیمه دوم سال را با افت ناچیز 01/ 0 درصدی آغاز کند. به این ترتیب، روند صعودی که از نیمه تیر ماه آغاز شده و با جهش 9 درصدی، رشد 7 هزار واحدی شاخص کل را رقم زده است در هفته جاری تعدیل شد. به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از نکات مهم در آخرین روز کاری هفته این بود که گروه خودرویی با روندی قابل توجه همراه شدند؛ به‌طوری‌که این گروه با ارزش معاملاتی در محدوده 16 میلیارد تومان در فهرست برترین صنایع روز چهارشنبه قرار گرفت. در این میان بخش عمده‌ای از این رقم در نماد سایپا ثبت شد. به‌طوری‌که «خساپا» نیمی از معاملات گروه خودرویی را تامین کرد. در حالی این روزها شاهد لیدری سایپا در گروه هستیم که این موضوع مشابه سال 94 به معنای لیدر بودن این نماد است. در آن سال نیز رشد گروه خودرویی به لیدری سایپا آغاز شد. به نظر می‌رسد این ذهنیت همچنان میان اهالی بازار سرمایه باقی مانده و سایپا به‌عنوان پیشتاز گروه است. شاید این موضوع در روزهای آتی به دیگر نمادهای خودرویی نیز سرایت کند، اما همچنان ارزش معاملات این گروه در محدوده پایینی قرار دارد و نیاز به ورود نقدینگی جدید در این صنعت کاملا مشاهده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر