بازدید 3993

امام جمعه تهران: تجزیه عراق، خیانت به آیندگان است

کد خبر: ۷۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 29 September 2017
امام جمعه موقت تهران گفت: برادران و خواهران کرد باید فردا به فرزندان و آیندگان خود پاسخ بگویند که می پرسند چرا پدر و مادر ما این چنین خیانتی کردند و عراق را تجزیه نمودند و جنگ های بسیاری را موجب شدند؟

به گزارش ایسنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه وقتی جوانان ما رهبری مثل حضرت علی اکبر (ع) دارند، حیف است که او را الگو قرار ندهند تا دامنشان از گناه و معصیت پاک بماند، گفت: یکی از مورخین مصری و اهل سنت درباره عاشورا می گوید که انسان هایی باید باشند که شهید شوند و الگویی برای دیگران باشند و نیز کسانی هم باید باشند که برای شهادت ارزش قائل باشند و این راه را مقدس بشمارند.

وی افزود: انسانیت یعنی امنیت، آزادی، صفا و رعایت حقوق یکدیگر که این ممکن نمی شود مگر با شهادت و ارزش شهادت یک ارزش انسانی است.

امامی کاشانی با اشاره به ارزش های موجود در دفاع مقدس، اظهار کرد: مکتب شهادت بود که دشمن را از ما دور کرد و ما را به پیروزی رساند و کشور را حفظ کرد و نیز کسانی بودند که در آن دوران به شهادت امثال حججی افتخار کردند و به آن بالیدند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: این مردکی که در آمریکا این همه یاوه گفت و در برابر دنیا به ایران حرف های زشتی زد، در مقابل شهادت و شهادت طلبی ایستاده است؛ چرا که این موضوع ناراحتش می کند.

وی افزود: شعار امثال او و سایر اراذل و اوباش دنیا این است که می خواهند جهان را ببلعند، خاورمیانه را بگیرند و خاورمیانه جدید تشکیل دهند و بنابراین از این فداکاری ها عصبانی می شوند که نشان دهنده پستی و رذالت آنان است.

وی بیان کرد: وقتی رهبری ما می گوید اگر برجام را پاره کنید ما آن را آتش می زنیم و اگر دولت ما امروز این چنین محکم در برابر آنان ایستاده است، پایه و اساس این محکم ایستادن ما، تکیه بر همان فرهنگ شهادت و فداکاری است.

امامی‌ کاشانی با اشاره به موضوع همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، یادآور شد: به برادران و خواهران کُرد می گویم کسانی که این برنامه را درست کردند به پشتیبانی آمریکا و اسرائیل این کار را کردند و اگر شما هم به این رفراندوم رای دهید و به آن ملحق شوید باید فردا به فرزندان و آیندگان خود پاسخ بگویید که می پرسند چرا پدر و مادر ما این چنین خیانتی کردند و عراق را تجزیه نمودند و جنگ های بسیاری را موجب شدند؟ پس شما هم فریب اراذل و اوباش را نخورید و در برابر کارهای آنان بایستید و فداکاری کنید.

وی با بیان نکاتی نسبت به وزارت آموزش و پرورش، گفت: به دبیران و استادان و دختران و پسران کشور عرض می کنم که شما در جمهوری اسلامی هستید و رهبرانی چون امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) دارید، پس درس بخوانید،  دنبال فسق و فجور نروید و مکتب اسلام را دنبال کنید؛ چرا که شما آیندگان این کشورید و امیدواریم شما خدمتگزاران خوبی برای اسلام و این مملکت باشید.

وی در پایان با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی، اظهار کرد: آیت الله راستی کاشانی یکی از اولین کسانی بود که وقتی امام راحل به عراق رفت به او پیوست و ایشان را تشویق به برگزاری کلاس های درس در نجف کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار