بازدید 4049
اقتصاد در گذر زمان؛

از حل معضل قحطی و کمبود نان در تهران تا امضا قرارداد توسعه میدان گازی پارس جنوبی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 29 September 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

7 مهر 1297، وثوق ‌الدوله قحطی و کمبود نان را در تهران حل کرد و در راس اداره نان یک نفر بلژیکی به نام «مولیتور» را قرار داد و بدین ترتیب بحرانی که از یک سال قبل آغاز شده بود خاتمه یافت.

7 مهر 1309، مجلس شورای ملی اعتباری به میزان دویست‌ هزار تومان از محل ذخیره نقره کشور برای نقل و انتقال و اسکان عشایر لر در اختیار دولت قرار داد.

7 مهر 1310، بر اثر تنزل پوند کمیسیون اسعار خارجی قیمت پوند را از 90 قران به 68 قران تنزل داد.

7 مهر 1322، نانواهای تهران در پاسخ شریدان، مستشار آمریکایی وزارت خواربار اعلام کردند که آرد دولتی آنقدر مخلوط دارد که جای قبول هیچ ماده خارجی حتی خاک رس را هم ندارد.

7 مهر 1337، قرارداد بازرگانی ایران و فرانسه تمدید شد.

7 مهر 1343، قرارداد خريد 140 هزارتن گندم از امريكا به امضا رسيد.

7 مهر 1354، ایران یک میلیون و چهارصدهزار پوند برای خانه‌ سازی به اردن کمک کرد.

7 مهر 1369، فرودگاه بين المللي آبادان كه طي 10 سال اخير به خاطر خسارات وارده بر اثر جنگ تحميلي آسيب هاي كلي ديده بود بازسازي و آماده بهره برداري شد.

7 مهر 1376، قرارداد توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در خليج فارس، بين شركت ملي نفت ايران و كنسرسيومي متشكل از شركتهاي فرانسوي، روسي و مالزيايي در پاريس به امضا رسيد.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار