بازدید 140885

13 میلیون تومان بدهید، بدون هیچ زحمتی کارشناسی ارشد قانونی بگیرید!

در دورانی که متولیان ارشد علم و دانش کشور، بیش از آنکه نگران حیثیت دانش و پاسداری از آن باشند، نگران سمت و جایگاه مدیریتی خود هستند، مؤسسه های فراوانی تأسیس شده اند که با مجوز رسمی، در حال لگدمال کردن ارزش دانش و دانشگاه هستند؛ مثل مؤسسه ... که با دریافت 13 میلیون تومان، زمینه ای فراهم می کند تا هر فردی بدون کوچک ترین زحمت، مدرک کارشناسی ارشد بگیرد.
کد خبر: ۷۳۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 28 September 2017

در دورانی که متولیان ارشد علم و دانش کشور، بیش از آنکه نگران حیثیت دانش و پاسداری از آن باشند، نگران سمت و جایگاه مدیریتی خود هستند، مؤسسه های فراوانی تأسیس شده اند که با مجوز رسمی، در حال لگدمال کردن ارزش دانش و دانشگاه هستند؛ مثل مؤسسه ... [نام موسسه نزد «تابناک» محفوظ است] که با دریافت 13 میلیون تومان، زمینه ای فراهم می کند تا هر فردی بدون کوچک ترین زحمت، مدرک کارشناسی ارشد بگیرد.

به گزارش «تابناک»، شرایط حاکم بر نظام آموزش کشور به گونه ای باور نکردنی از مسیر صحیح توسعه و پیشرفت خارج شده و به سرعت به سمت ناکجاآباد حرکت می کند؛ شرایط نگران کننده ای که دیر یا زود پیامدهای منفی آن آبروی علم و دانش را در کشور به تباهی خواهد کشاند و امکان تشخیص افراد شایسته و تحصیلکرده را از کسانی که با پول در پی تصاحب مدارک علمی هستند از بین خواهد برد.

صرف نظر از بی عدالتی های اجتماعی فراوانی که در ساختار کنونی نظام آموزش عالی کشور وجود دارد و فرصت رقابت برابر را در عرصه های علمی از کسانی که مشکلات مالی شدید دارند با کسانی که در رفاه کامل تحصیل می کنند، گرفته است، چالش جدید و نگران کننده تر، فرصت های جدیدی است که در پی آن و برای به دست آوردن مدارک عالی تحصیلی دیگر نیازی به زحمت و تلاش هم نیست و تنها با کمی هزینه مالی، مدرک تحصیلی مورد علاقه در اختیار داوطلب متقاضی قرار خواهد گرفت.
 
بازار داغ مدرک فروشی به افرادی که بنا بر دلایل مختلف و فراوان از تحصیل بازمانده اند و یا توان رقابت با دانشجویان واجد شرایط را نداشته اند، اما اکنون برای تصاحب سمت های مدیریتی و سیاسی به مدارک تحصیلی عالی نیاز دارند؛ مدرکی که ممکن است به کمک آن ارتقایی در زندگی این افراد رقم بخورد و از این روی حاضرند برای به دست آوردنش سر کیسه را شل کنند، به شرطی که مدرک اصلی و واقعی دریافت کنند و زحمتی متقبل نشوند.

شرایطی که ظاهراً عده‌ای با سوء استفاده از اوضاع نابسامان نظام آموزش عالی کشور و یا همراهی برخی مدیران با آنها، موفق به فراهم آوردنش شده و بر اساس آن، این پیشنهاد را به متقاضیان دریافت مدارک دانشگاهی بی هیچ زحمتی می‌دهد که با پرداخت چند میلیون تومان پول و بدون درس خواندن، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بگیرند؛ مدارکی که با کمک مدیران دانشگاهی کشور و یا غفلت آنها صادر می شود و حیثیت علم و دانش را در کشور به مسخره می گیرد.

در مورد نحوه نام نویسی در این مراکز و دریافت مدرک معتبر تحصیلی، کافی است با پیامک های تبلیغی که همراه با شماره تماس برای شما ارسال می شود، تماس بگیرید تا مکالمه ای شبیه آنچه در تماس خبرنگار «تابناک» با کارشناس یکی از این مؤسسه ها رقم خورد را شاهد باشید؛ مؤسسه ای که کارشناس آن را ... معرفی کرد و در ادامه از شرایط عجیب و غریب تهیه مدارک تحصیلی توسط این مؤسسه برایمان گفت.

وی در خصوص فرایند دریافت «مدرک تحصیلی قانونی» گفت: مؤسسه ما دارای تأییدیه از وزارت علوم است و 68 سال سابقه فعالیت آموزشی داریم. ما از ابتدایی تا کارشناسی ارشد قادر هستیم شرایطی را برای شما فراهم کنیم که با کمترین زحمت مدرک تحصیلی بگیرید.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار «تابناک» که از او در مورد نحوه اخذ مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا پرسید، گفت: در منوی ما برای این رشته مدرک کارشناسی ارشد وجود ندارد، اما شما می توانید با انتخاب رشته هایی مثل مدیریت، روانشناسی، کسب و کار، آی تی، حسابداری، مترجمی زبان انگلیسی، حقوق و... مدرک کارشناسی ارشد این رشته ها را بگیرید.

وی در مورد نحوه حضور در مقطع کارشناسی ارشد و دریافت مدرک رشته های فوق الذکر ادامه داد: در شهر تهران چندین شعبه از دانشگاه های علمی کاربردی هستند که با مؤسسه ما هماهنگ هستند و ما ثبت نام شما را در این دانشگاه ها انجام می دهیم و دیگر نیازی به گذراندن واحدهای پیش نیاز نیست؛ دانشگاه هایی که در محدوده های جغرافیایی پارک وی، ولیعصر(عج) و ولنجک قرار دارند.

کارشناس این مؤسسه افزود: کلاس های درسی شما در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود که با هماهنگی ما نیازی به حضور در کلاس نیست. زمان امتحانات پایان ترم نیز جزوه های 20 تا 30 صفحه ای در اختیار شما قرار می گیرد و دقیقا از همین جزوه پرسش طرح خواهد شد. فقط زحمت شما این است که این جزوه ها را بخوانید.

او در مورد فرایند نگارش پایان نامه و دفاع از آن نیز افزود: پایان نامه را ما برای شما می نویسیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این کارشناس در مورد طول مدت تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی ارشد و اعتبار آن ادامه داد: مدارکی که ما برای شما تهیه می کنیم از فرایند قانونی وزارت علوم می گذرد و مورد تأیید این نهاد است. شرایط ما به گونه ای است که شما بر خلاف سایر دانشجویان که مقطع ارشد را 2 یا 3 ساله می گذرانند، شما یک سال و نیمه فارغ التحصیل خواهید شد.

او در مورد هزینه های تهیه مدرک نیز گفت: برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد، جدا از هزینه هایی که باید به دانشگاه بدهید، 8 میلیون تومان برای درس ها و 5 میلیون تومان نیز برای نگارش پایان نامه به ما پرداخت می کنید؛ مبالغی که در قالب یک قرارداد رسمی و در دوران تحصیل باید به ما بدهید.

تفاسیری که در بالا به آن اشاره شد، حال و روز تأسف باری است که در میان غفلت، سهل انگاری و بعضاً همکاری برخی مدیران دانشگاهی و متولیان علم و دانش کشور چوب تاراج به حیثیت دانش و دانشگاه زده است.

فروش مدارک تحصیلی که مجوزهای مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فن آوری را هم دارد و در ظاهر به واسطه زحمت دانشجو اما در حقیقت با یکسری زد و بند مالی و دریافت مبالغ هنگفت حاصل شده است.

گفتنی است، «تابناک» ادعاهای مطرح در این مکالمه را رد یا تأیید نمی‌کند و آمادگی دارد واکنش رسمی مسئولان به این پدیده آشنا برای عموم را دریافت و منتشر نماید؛ پدیده‌ای غیرقانونی که کمترین انتظار از مسئولان در خصوص آن، مقابله تمام عیار و قانونی با ایشان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۷۳
خیلی ممنون که این موسسه رو به ما هم معرفی کردید. یک تماس بگیرم ببینم شرایط چطوریه. منم راستش بدم نمیاد مدرک ارشد بگیرم. اگه برای دکترا هم موسسه ای رو سراغ داشتید اطلاع بدید. ممنون
ماشاالله عجب کشوری ساختین!!!!!!
بهترین سال های عمرم را در دانشگاههای دولتی و با سخت ترین شرایط تحصیلی درس خواندم تا ارشد گرفتم و حالا عده ای با گرفتن پول مدرک می دهند!!؟؟ ایا مسئول سالمی در این مملکت مانده است که صدای ما را بشنود؟؟
جالبه اونوقت من بعد از 3 بار قبول شدن در مقطع ارشد دانشگاه دولتی !!!!بخاطر بیکاری و نداشتن پولی که هزینه های جانبی تحصیل و زندگی را تامین کنم مجبور شدم درس را رها کنم!!!الان هم 2 سال محروم... شدم!
اینها تماما قانونی و تحت نظر مسئولین است.
چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
خیلی وقته فاتحه درس و مدرک خونده شده.
در وزارت علوم رو باید گل گرفت
پیامک اینا برای من هم اومده متاسفانه حقیقت داره
کجای کاری برادر.
تازه اولشه...
واقعا باعث تاسفه
سلام
من دبير دبيرستان دوره دوم هستم ودر يك مدرسه هيّئت امنايي درس ميدم كه طبقه متوسط در اون درس مي خونن پسر خودم امسال كنكوريه دارم مي بينم اين بچه ها چطور زحمت مي كشن ودرس مي خونن خدا از كساني كه نظام آموزشي ما رو به اين روز انداختن وپول رو بر علم مسلط كردن نگذره
جدیدا من به افرادی که لیسانس دارند، بیشتر از فوق لیسانس و دکترها اعتماد دارم
مشکل از آنجا آغاز می‌شود که از این واژه استفاده می‌شود «تاییدیه وزارت علوم» در هیچ جای دنیا شما چنین چیزی را نمیبینید بجز ایران.
چشم مسولين روشن كم كم همه چيز داره پولى ميشه
ما هم 1 سال کلی استرس کشیدیم و کنکور دادیم و شریف قبول شدیم. 2 سال هم با هزار امید و البته زحمت درس خوندیم و فوق لیسانس گرفتیم. اما هر روز آواره تر از دیروزیم و آیندمون مبهم تر و تاریکتر به نظر میرسه.
علمی کاربردی و غیرانتفاعی و دانشگاه ازاد بیشترین خیانت را در حق علم انجام می دهند
اين جانب چند سال پيش در حدود هفت هزار مدرك قلابى تحصيلى كه توسط موسسه اى كه دانشگاه هاوايي نامداشت و من آنرا دانشگاه هوايي نام داده بودم با رجوع به دادگاه باطل نمودم و مؤسس او را راهى زندان نمودم ولى دو سه ماه بعد او از خارج سر در آورد. از سى سال پيش تا بحال مدارك تحصيلى قلابى و جعلى بيشمارى براى افراد بيشمارى و در همه رشته ها صادر شده و در اختيار آنان قرار گرفته است. براى پايان دادن به اين فاجعه بايد كليه مدارك تحصيلى از ديپلم به بالا كه در اختيار افراد قرار گرفته است بطور دقيق مورد بر رسى قرار گيرد تا مدارك جعلى و فاقد ارزش علمى از مدارك تحصيلى واقعى و داراى ارزش علمى تشخيص داده شود تا بيش از اين نه حيثيت و آبروى كشور و موسسه ها و دانشگاه هاى كشور از بين رود و نه در دست دارندگان مدارك تحصيلى جعلى بتوانند با در دست داشتن چنين مداركى سوء استفاده مالى و غيره نمايند . راه ديگرى براى حفظ آبروى كشور و دانشگاه هاى كشور غير از آنچه در في گفته شد وجود ندارد.
بله
همینه
اگر دانشگاه و دانشجو به معنی واقعی می خواهید در کشور ما بیشتر از 4 الی پنج دانشگاه بیشتر نداریم
بقیه مراکز تولید مدرک هستند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
لابد یکی از اونا هم همونیه که خودت ازش مدرک گرفتی!!! خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
نگرانی شما قابل درک است ولی تعدا 4-5 هم خیلی عجیب است. تقریبا میتوان گفت ما 50 دانشگاه مناسب در حد حداقل استانداردها در کشور داریم و حدود حداقل 200 دانشگاه بی اعتبار
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
1-تهران2-شریف3-بهشتی4-امیرکبیر5-خواجه نصیر6-تربیت مدرس7-علم و صنعت8- علامه طباطبایی9-صنعتی اصفهان10-شیراز11-اصفهان12-فردوسی مشهد13-تبریز...تازه دانشگاه های هنر و بذار کنار...ازنظر تو اینا یا دانشگاه خوب نیستن، یا شمردن بلد نیستی.خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
یکی از این مراکز تولید مدرک برای آمریکا رفتن برای همیشه
منظور دانشگاه شریف
حسین
| Germany |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
تو ایران فقط باید پزشکی بخونی رشته های دیگه که نخونی سنگین تری چون بعدش یا بیکاری یا حقوقت اجاره خونه تم نمیشه
ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
یعنی همینطور الکی امتیاز دادینااا
واقعا استفاده کننده های تابناک چه کسایی هستن؟
هرکی هرچیز بد راجع به مملکت بگه، غلط هم باشه، اینا مثبت میدن بره!!!دم همتون گرم
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
همه جا دانشجو هست
واقعا تاسف بار هست . این کار ها اشتیاق افرادی رو که واقعا میل به پژوهش دارن رو از بین میبره و دیگه هیچ کسی شور و اشتیاقی واس درس خوندن نداره . واقعا متاسفم
پاسخ ها
تاسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
من رتبه 1 ارشد 1 دکتری وزارت بهداشت از دانشگاه بهشتی هستم10جا درخواست کار دادم می گویند نمی گیریم ... بخدا خسته شدم میبینم کسی که دانشگاه ازاد درس خونده اومده دانشگاه دولتی با رانت داره استادی می کنه ... این شاگرد کلاس کنکوری من بوده
لازم نیس شما رد یا تایید کنید این خبر رو. جلوی چشم همه داره اتفاق میفته . به قول سعدی داستانیست که بر هر سر بازاری هست. در کشوری که علم و نخبه لگد مال بشه هر نوع فسادی بوجود میاد.
بالام جان سالهاست که این شرایط در کشورمان وجود دارد. شما طوری نوشتی که انگار به تازگی اتفاق افتاده. خیلی از نماینده هامون همین شکلی مدرک گرفتند.
ما که از دانشگاه رسمی مدرک گرفتیم بیشتر از این هزینه کردیم
بچه مایه دار نیستم اما خودم به شخصه چندتا واحدم و با مایه تیله پاس کردم
این اتفاقا در کل دانشگاههای ایران مرسومه
من یک هیات علمی هستم، انصافا بیایید و فقط یک بار از اعضای هیات علمی امتحان بگیرد تا دریابید که واقعا چه کسانی لیاقت ان را دارند که تدریس کنند، متاسفانه بخش قابل توجهی از افراد صرفا براساس رانت و شرایط ویژه امروز در صدر دانشگاه های ما از خرد و کلان قرار گرفته اند. انگاه در خواهید یافت که بهای ناچیز مدرک در ایران به چه دلیل است.
البته تصور نمی کنم که تابناک تمایلی به انتشار نظرات امثال بنده داشته باشد
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
دقیقا واقعیت میگویید
استادم با رتبه علمی دانشیاری در دانشگاه دولتی از تدریس عاجز هست و استاد دیگری با رتبه استادیاری و رشته دیگر بجای ایشان تدریس میکند.
کارشناسى ارشد معمارى قبول شدم با معدل ١٧ ، اما به خاطر مشکلات مالى ثبت نام نکردم ، هزىنه ترم تقرىبا سه مىلىون مىشه دىدم اشخاصى با مدل ١٢-١٣ با چند ترم مشروطى به خاطر داشتن پول که بماند از چه راهى به دست آوردن ثبت نام کردند و راحت مدرک مىگىرن
تازه متوجه لگدمال شدن دانش شدین!!! دانش وقتی لگدمال شد که اکثریت قریب به اتفاق معاونان و وزرای محترم علوم صاحب کار و کاسبی دانشگاه غیر انتفاعی شدند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
دقیقا!
واقعا پیگیری بفرمایید خیلی عجیبه
وقتی بزرگترین دانشگاه های کشور مثل تهران و شریف و فردوسی و امثالهم پردیس بین الملل راه میندازن که هزینه یه ارشد گرفتن بالای 30 میلیون در میاد و فقط قشر خاصی میتونن این مدرکو بگیرن ، توقعی از مراکز غیر انتفاعی نمیره
دوست من با داشتن سواد سوم ابتدایی بهش دیپلم دادند گرچه برای پیدا کردن کار موثر نیست ولی ادم میسوزه که واسه همین دیپلم 12 سال صرف کردم
آه.
این که تازگی ندارد!!!!!
البته متاسفانه.
مدتهاست که به علم و پژوهش در این مملکت چوب حراج زده اند.
برای پیشرفت مملکت به داد علم برسید. الان دانشگاههای دولتی هم زیادی اند. بیاید و موسسات اموزشی عالی رو حذف کنید.
عجب مملکتی شده؟!!!!
قابل توجه آقای ولایتی
چه کار دارید میکنید
كسي از دوستان ميدونه مظنه دكترا چنده؟
من لیسانسم رو دانشگاه شیراز گرفتم و فوق رو آزاد بوشهر
تو دوره فوق یه دهم لیسانس درس نخوندم با معدل 18 هم مدرک بهم دادن
تازه تعدادی از دوستانم که اهرم (آزاد )قبول شده بودند رفته بودن با رییس دانشگاه صحبت کرده بودن که استادها همه جوره باهاشون کنار بیان والا میرن جای دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!
به حال این مملکت فقط باید گریست. اینها رو همه میدونند
شب بخیر تابناک؟؟!!!!!
از زمانی که این به اصطلاح موسسات غیر انتفاعی و علمی کاربردی در زمان دولت قبل ایجاد شدند و هر خانه ای تبدیل به یک مرکز اموزش عالی شد!!! فروش مدرک آغاز شده است. تابناک تازه متوجه شده است!!؟؟
تا وقتی که برخی مسئولین ارشد خود در این مسئله ذینفع بوده و هر کدام دارای موسسه ای برای کسب درآمد باشند اوضاع همین است و بدتر نیز خواهد شد.
به حال مدیران اینده این کشور که از همین فارغ التحصیلان هستند باید گریست
دوستان گرامی تابناک بخوبی میدانید در غرب کافر بجز به پزشک کلمه دکتر به کسی اطلاق نمیشود برای مثال دندان پزشک را مینویسند آقای فلانی( dentist )درحالیکه سالهاست در حوزه عنوان دکترا پخش میشود کسی حرفی نمیزند
در آگهی روزنامه نوشته بود به فوق لیسانس حسابداری با 5 سال سابقه کار و تسلط به زبان انگلیسی نیازمندیم ،
از یکی از مراجعان سئوال شد فوق لیسانس حسابداری را از کدام دانشگاه گرفتی؟ داوطلب گفت حسابداری دیگه چیه؟! پرسیدند چند زبان بلدی؟ گفت: گیلکی و فارسی! گفتند مگر شرایط استخدام را ندیدی؟
داوطلب گفت: دیدم! گفتند: پس چرا مزاحم ما شدی؟ داوطلب گفت: آمدم بگم روی من یکی حساب نکنید!
دولت روحانی که ادعای اصلاح کشور رو داشت این نتیجه کارشه.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
این داستان مدتهاست در کشور رخ می دهد. از زمان خاتمی و احمدی نژاد و دولت فعلی. و البته تو دوره احمدی نژاد به اوج خود رسید. منتها کسی اون موقع صداش در نمیومد.
تابناک نمایش بده لطفا
جایی بدون گلکاری باقی نگذاشته اند
با سلام هنوز مونده تا عمق فاجعه و بی اعتباری آموزشی را در ایران ببینید.
باري چي نخبها ميرن امريكا ميبينن اينجا پخمها مدرك دكترا ميگيرن پولي
٦٠نظر داده شده يكي منتشر شده سانسور به اين ميگن مثل اينكه تو سانسور مدرك درست وحسابي دادن
چرا در این مورد شک می کنید.
خدا قوت به مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
علی الخصوص به رییس جمهور دولت تدبیر و امید که مدرک خودش هم جعلی و پولیه خخخخخخخ
به من هم زنگ زدن بیست وچهار تومن واسه دکتری
۳۰ ساله تو یکی از بهترین دانشگاهای ا مریکا دکترا گرفته ام

خجالت میکشم صدام کنن دکتر
تابی جون درود بر شما .
هر چند به مانند خیلی از موارد مشابه دگر احتمالا اتفاقی در راستای رسیدگی به قضیه نیز نخواهد افتاد.

ولی همینکه به این موارد حساسیت خرج داده و پیگیری میکنید نشان از اصالت رسالت شماست.
جالب است تازه متوجه شده اید سالها است که به این روش عمل می شود و افراد توانمند و با استعداد از گردونه مدیریتی و اجرایی کشور خارج شده اند.
به نظر من كلا اگه وزارت علوم رو تعطيل كنيم آب از آب تكون نمى خوره . آب از آب تكون نمى خوره . وزارت بى علوم .
من یکسال تلاش کردم و ۱۳ سال پس از فارغ التحصیلی و زمانیکه کارمند دولت بودم در کنکور شبانه مخابرات خواجه نصیرالدین طوسی قبول شدم و تازه فهمیدم سلسله مصوبات و بخشنامه های دولت مانع از ادامه تحصیل کارمندان دولت در دانشگاه های دولتی است.
عملا دانشگاه های پایتخت مختص کسانی است که قصد آنلاین و خروج از کشور را دارند و منی که تنها فایده ادامه تحصیلم ممکن بود برای کشور باشد از تحصیل بازماندم
راه باقی‌مانده همین خرید مدرک دانشگاه های غیر معتبر و مجازی برای چندرغاز افزایش حقوق که برای من جاذبه ای ندارد چون از ابتدا هم ادامه تحصیل را نیازی برای ارتقای سواد شغلی و تخصصی خود یافتم
متاسفانه، کاملا درسته و اکثر دانشگاهها فقط در حد تولید مدرک و فارق التحصیلان بی سواد هستند، و با این اوضاع و احوال چطور می خواهیم کشور پیشرفته ای باشیم؟!!
بیشتر افرادی که دنبال چنین مدارکی هستند در حال حاضر در سیستم اداری مشغول بکارند و عمدتا بدون مدرک دانشگاهی و در مشاغل رده پایین استخدام شده اند.
تا اینجای کار چندان مساله دار نیست.
بدبختی و فاجعه آنجاست که این افراد پس از کسب مدرک عالی از دانشگاههای آزاد و علمی کاربردی و پیام نور، از ادارات طالب و متقاضی پست کارشناسی میشوند و به کمتر از ان راضی نمیشوند و بعد از اشغال نابحق کرسیهای کارشناسی و مدیریتی، میخواهند برای اداره کشور تصمیم بگیرند تصمیماتی که هیچ اثری از علم در انها نیست. متاسفانه
خیلی جای تعجب نیست
چرا اجازه داده نمى شه دانشگاه هاى خارجى شعبه بزنن تو ايران . مثل امارات و عربستان و قطر و بحرين و كويت . ايران جايگاه علميش به باد رفت . تو اين ٥ سال گذشته نابود كامل شد.
باید کل بساط مدرک گرایی رو جمع کنیم
دانشگاه آزاد و ... هم بهتر از این مسخره بازیها نیستند
باید کل بساط مدرک گرایی رو جمع کنیم
دانشگاه آزاد و ... هم بهتر از این مسخره بازیها نیستند
دکتری 50 میلیون کاملا قانونی
ایران ویران شده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
کاش ۵۰ میلیون داشتم
دکترا می گرفتم دیگه عمرم تلف نمی شد با این اساتید
بعضی راه حلها:
1-آزمونهای استخدامی را سفت و سخت گرفته و برگزار کنند و حتا به کسانی که مدرک تحصیلی مربوط را ندارند بلکه فکر می کنند مهارت لازم مربوط را دارند اجازه شرکت در آزمون بدهند .یعنی مهارت مهم باشد کما این که در کشورهای پیشرفته هم چنین است.
2 تنها به دارندگان دکتری در رشته های پزشکی عنوان دکتر خطاب شود نه این که در مصاحبه ها و... به دارنده دکتری در هر رشته تحصیلی هی آقای دکتر! آقای دکتر! خطاب شود. آیا عنوان مدرک تحصیلی بایستی اعتبار فرد شود
یا فرد بایستی اعتبار این عنوان شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
دوست عزیز. از لحاظ علمی واژه دکتر متعلق به افراد دارای پی اچ دی می باشد
بر خلاف تصور شما پزشک عمومی دارنده پی اچ دی نیست و اگر بر روال بقیه دنیا عمل شود یک دکتر به مراتب برای رسیدن به این جایگاه زحمت زیادی کشیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
دوست عزیز هموطنان عزیز ما که از دانشگاه های خوبمان مدرک دکتری دارند به مراتب از پزشک ها بیشتر زحمت کشیدن. این چه حرفیست. آن ها خود به قدر کافی از این مدرک فروشی آسیب دیده اند و در واقع به طور مستقیم زحمات آن ها را زیر سوال می برند
دانشگاه های علمی کاربردی باید تعطیل شوند.
و کسانی که این طوری مدرک گرفتند، مدارکشان باید ابطال شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
قربون شکلت بشم بیا نشونت بدم افرادی که از بالاترین دانشگاههای دولتی در پزشکی دکترا و تخصص و حتی فوق تخصص گرفتن اما به اندازه یک پزشک عمومی درس نخوندن و زحمت نکشیدن. فقط با استفاده از رانت و سهمیه تونستن تا اون بالا بالاها برن.
تا حالا سهمیه بندی کنکور موجب دلسردی جوانان بود و شایسته ها نمی تونستند وارد رشته دلخواهشان شوند و یک عده خاص بی سواد وارد رشته های خوب می شدند و در آخر دکتر ، مهندس بی سواد تحویل جامعه می دادیم و الان مدرک با پول هم اضافه شد
متاسفانه دانشگاه های بزرگ کشور به اشکال مختلف از جمله تاسیس پردیس های بین الملل و پذیرش مجازی و ... مدتهاست که مدرک فروشی را به شکل نوین آغاز کرده اند.
کشورخریدوفروش یعنی این
یکی جلوی این دانشگاه های علمی کاربردی ها رو بگیره.
به خاطر پول هر کاری میکنند.
لطفا وقتی جرات انتشار نظررا ندارید این ستون را حذف کنید
با قسم لفظ جلاله پیگیری و رسوا کردن این موسسه و دانشگاههای هم دست موسسه؛از رسوا کردن قاتل آتنا و امثالهم واجب تر است.
تمام مدارک صادر شده از دانشگاه علمی کاربردی در سال های اخیر فاقد ارزش و اعتبار هست.
دانشگاه علمی کاربردی شده کارخانه چاپ مدرک.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
بقیه دانشگاه ها هم وضع بهتری ندارن . شما مقایستون مغرضانه است . بستگی به دانشجو داره . بهترین دانشگاه ایران هم خروجی بی سواد تا دلت بخواد داره . می خوای نام ببرم دکترای دانشگاه تهران و شریف و ... چند درصدشون نمی تونن حتی ۲ دقیقه انگلیسی صحبت کنن . کدوم سواد خانه از پایبست ویرانه . مشکل وزارت علومه این دانشگاه ها سر و ته یکین . دانشگاه که تیم فوتبال نیست.
تابناک جان یا خیلی دیر از خواب بیدار شدی یا خودتو زده بودی به خواب.بلایی که از زمان احمدی نژاد ( با کسترش مراکز علمی کاربردی،تاسیس دانشگاه های غیر انتفاعی ،چاق شدن وحشتناک پیام نور و باز شدن درهای دانشگاه آزاد برای هر رهگذری که از راه می رسد )بر سر جامعه علمی کشور آمده آنقدر بزرگ و وحشتناک هستش که اثرات آن در سالهای آینده دیده خواهد شد.فکر می کنی این مراکز کاری غیر از فروش مدرک می کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
دمت گرم،حرف دل من رو زدي.من خودم مدركم رو از دانشگاه پيام نور گرفتم .ورودي سال ٨١ بودم .حدود سال ٨٤ بود كه يك دفعه ظرفيت دانشگاه سه برابر شد!من يه درس فارسي رو تا ترم آخر نگرفته بودم.ترم آخر با يك دانشجوي جديد الورود سر يك كلاس بودم ،واقعا مايوس شدم وقتي فهميدم رتبه اش توي كنكور سراسري بيش از سه برابر رتبه قبولي من بود!
تابی مگه خودتون با کارشناس این موسسه مصاحبه نکردید؟ چرا میگی گفته هاشو تایید نمی کنید؟
چون قسمتی از شهریه ها به حساب وزارت علوم واریز میشود. این وزارت خانه هیچ واکنشی نشان نمیدهد... چون خودش ذینفع است...
باز خدا خیرش بده ی سری به دانشگاه ایوانکی بزنید ببینید چند نفر بدون کنکور دارن تو مقطع ارشد درس میخونن استاد دانشگاهها اصلا مدرک ندارن اهالی دانشگاه هم باهم فامیلن
تقریبا تمام نظریات قابل تائید هستند و جای بسیار تاسف است و ضمنا بسیار کار خوبی کردید که نام بردید اما بهتر است بمرور نام تمام اینگونه مراکز را ببرید تا حمل بر دشمنی شخصی با یک یا چند مرکز نشود.پاینده باشید در راه سازندگی وطن.
یک نکته بسیار مهم و اساسی رایگان شدن تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و تعطیل نمودن کلاس های کنکور و موسسات کمک آموزشی است تا همه جوانان کشور قادر به رقابت باشند و اختصاص دادن 1-2 دانشگاه درجه اول برای تربیت کادرهای آموزشی سایر دانشگاهها به زبان انگلیسی و همکاری دانشگاه خارجی مشهور جهان است
0
1 پاسخ
باز خدا خیرش بده ی سری به دانشگاه ایوانکی بزنید ببینید چند نفر بدون کنکور دارن تو مقطع ارشد درس میخونن استاد دانشگاهها اصلا مدرک ندارن اهالی دانشگاه هم باهم فامیلن
مدرک به چه دردش میخوره که اونقدر پول می خواد براش بده؟
شرط مدرک را از خیلی چیزها که واقعا به مدرک احتیاج نداره حذف کنید. کار آفرینی کنید ببینید بعد کارشناسی دانشجویان ارشد و دکترا به شدت کم می شن
من مدرس دانشگاه هستم و علاوه بر اين موسسات رفتار اينگونه كاسبكارانه را از خود دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي هم شاهد هستيم و همه هم در جريانند و تنها راه تعطيلي اين دانشگاه ها كه به اعتبار علم و دانش و دانشگاه و دانشگاهي ضربه جبران ناپذيري وارد كرده اند ميباشد. اما به علت عواقب و فشارهاي ناشي از اين امر وزارت علوم روحاني هم نميتواند قدمي بردارد و تنها همه شده ايم ناظر به فنا رفتن دانشگاه ...
با سلام و سپاس از روشنگری شما در باب این موضوع تاسف برانگیز و فاجعه‌بار و با این امید که وزارت علوم، به این موضوع با جدیت و شفافیت ورود و چاره‌اندیشی کند.

فقط خواستم تذکر بدهم که دوستان عزیز، این موسسه را با دانشگاه خوارزمی (دانشگاه تربیت معلم سابق) که نخستین موسسه‌ی آموزش عالی کشور است، اشتباه نگیرند.
سال آینده این دانشگاه صدساله می‌شود.
تابناک تو باز اخبار کهنه و ده سال پیش را برای پرکردن صفحات خود و البته خالی نبودن عریضه و نشان دادن نگرانی برای دانش و علم !!! منعکس کردی؟نمی دانم گذرتان به میدان انقلاب افتاده ؟سال هاست که آگهی های گرفتن مدرک با پول (البته قیمت لیسانس و فوق لیسانس و دکتری و پروفسوری تفاوت می کند!!! ) به در و دیوار چسبانیده اند و میلیون ها تومان به جیب زده اند انگار نه انگار اتفاقی نمی افتد تو تازه یادت افتاده؟ ترا به خدا کمی اخبار جدید تر بگذار !!!!!!لازم نیست نگران علم و دانش و آگاهی باشی اعصابت را به هم می ریزد
من خودم گرفتم به سه3میلیون میفروشم ...
مدیرانی را سراغ داریم که از دانشگاههایی چون شریف و علم و صنعت مدرک کارشناسی ارشد گرفتند. که بدون کنکور و با هزینه شرکت.
فراموش نکنیم دانشگاههای اوزارتخانه های دولتی که بدون هیچ کنکوری به مدیران فوق لیسانس و دکترا می دهند را فراموش نکنیم.
از این که این هنوز این دغدغه رو دارید و به این مسائل می پردازید به شخصه تشکر می کنم
تا زمانی که برای به کار گیری افراد در رشته های مختلف همانند اغلب کشورهای پیشرفته از امتحان استخدامی ملی استفاده نمی شود همین اش است وهمین کاسه.در هیچ کشوری افراد را به صرف داشتن مدرک لیسانس وفوق لیسانس ودکتری مشغول به کار نمی کنند.افرادی برای کار مهاجرت می کنند این موضوع را می دانند .
اتفاقا خوبه! یک جور کار و کاسبی هست!
از وقتی که برای گروه های خاص و افراد خاص سهمیه قائل شدند تومار آموزش و علم در کشور پیچیده شد.
مگر بیشتر دانشگاههای ایرن به خصوص دانشگاههای آزاد و دانشگاههای خصوصی و بسیاری از دانشگاههای دولتی مثل پیام نور و دانشگاههای زنجان و قزوین و ابرکوه و ... اصلا دانشگاه هستند که موضوع اعتبار آنها مطرح شود؟
بررسی کنید کسانیکه چند شغل تمام وقت داشته‌اند و همزمان مدرک فوق و دکتری گرفتند و در دانشگاه هم تدریس می‌کنند........
دوستان عزیز، همه میدونیم که متولی اصلی آموزش عالی در کشور وزارت علومه. وقتی بدنه اصلی وزارت علوم (شامل مدیران و کارشناسان ارشد این وزارت خانه) همگی در موسسات به اصطلاح آموزش عالی غیر انتفاعی سهامدار هستن، چطور انتظار دارید که جلوی این وضعیت گرفته بشه.
اکثر مشکلات کشور مربوط به کارخانه تولید مدرک دانشگاه آزاد می باشد.
کنکور شرکت کن، بیسکوت بخور، دست پاسخنامه هم نزن، یک رشته خوب قبول شو، پول بده، بدون حضور در کلاس با معدل بالای 19 فارغ التحصیل شو، تبریک میگم، دکتر یا مهندس شدی؛ حالا اگر پارتی داری یک مسولیت میگری و بر تحصیلکرده های دانشگاه دولتی حکمرانی میکنی.
بنده کارنامه و درصدهای دروس کنکور فنی و حرفه ای را دنبال میکنم و هر سال از سال قبلتر قبولی در این نوع دانشگاهها بی زحمت تر شده به گونه ای که امسال تمامی هنرجویانی که برگه سفید و تزار . درصد داشتن دانشکده روزانه قبول شدن و حتی با تراز -5 درصد نیز روزانه پذیرفته شدن
حال شما پیدا کنین پرتقال فروش را
با این مسیر دیگر نمی توان افراد را از هم جدا نمود. به طرف می گی کجا درس خونده میگه شریف!. بعد که جستجو می کنی می فهمی یا بین الملل بوده یا پدرش استاد یکی از دانشگاه ها بوده و فرزندش یه جای دور قبول شده و بعد عزیز دردونشو انتقالی داده به شریف.
متاسفانه دانشگاه ها نیز در حال پرورش آقا زاده هستند
از يه نفر دكتراى فارغ التحصيل ؛ دكتر جان PHD يعنى چه؟
جواب داد :
Passed High school with Difficulties
اصلا هدف دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارتی بوده نه تولید مدرک. حالا چه جوری فوق لیسانس میده. کدوم آدمی بهش اجازه داده؟
ما کلا 12 دانشگاه در کشور داریم و مابقی کارخانه تولید مدرک
تهران_شریف _ امیرکبیر_ تربیت مدرس _ شیراز_ صنعتی اصفهان_ آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران_ فردوسی_ شهید بهشتی_ علامه_ علم و صنعت _ خواجه نصیر
ترا بخدا بسه دیگه. دست بردارید از این دست خبرها و افشا گری ها. کار از کار گذشته و خوندن این دست خبرها فقط اعصاب مخاطب را بیشتر خراب میکنه.
نگفتن دکتری چنده؟
شما یا واقعا دلسوز این مملکت هستید و یا فقط تظاهر می کنید.
بسیاری از افراد بودند که در دهه های اخیر نسبت به دانشگاهیها نفرت داشتند و در برابر آنها احساس حقارت می کردند بنابراین از دانشگاه انتقام گرفتند. لطفا نظرم را درج کنید
من الان در یکی از دانشگاههای معتبر امریکا درس می خونم وقتی اینجا را با ایران مقایسه می کنم واقعا خنده ام می گیره .... ۶ واحد گرفتم شبانه روز دارم تلاش می کنم ولی هنوز کافی نیست
من لیسانسم رو از یکی از دانشگاه های معتبر دولتی گرفتم و ارشد رو از یه موسسه غیرانتفاعی
دوره ارشدم با انگیزه بیشتری درس خوندم چون شاغل بودم و تحصیلاتم مرتبط با شغلم بود و مطالعاتم بیشتر شد. در همین حال دانشجویان ارشد هم رشته خودم در دانشگاه دولتی رو میدیدم که ابتدایی ترین چیزها رو نمیدونستن
بسمه تعالی
کارشناسی ارشد هم که داشته باشه ولی از دستش کاری برنیاد و یا بی سواد باشه دردی ازش دوا نمیکنه، راستی اگر شغلی هم براش پیدا بشه که نمیشه.
بنده خودم شاهد بودم که دانشجوی کارشناسی علمی کاربردی قادر به خواندن متنی کاملا ساده که در اختیارش قرار داده بودن نبود. وقتی با ایشان صحبت کردم متوجه شدم با سواد ابتدایی شاغل شده بود و پس از مدتی به فکر ادامه تحصیل افتاده و به ترتیب مدارک و دوره های آموزشی را یکی پس از دیگری با استفاده از خرید مدرک طی کرده و بدون کمترین دغدغه ای وارد دانشگاه شده و ثبت نام کرده است
تابناک، چرا با گوگل کروم نمیتونیم امتیاز بدیم و به نظرات پاسخ بدیم؟؟؟ فقط میشه این پایین نظر گذاشت!!!!!
یکی جلواین همه چاپ مدرک رو بگیرید کارشناسی ارشد الان ثبت نام از مهد کودک که هم راحت شده یک زمانی آرشد قبول ‌‌‌شدن کلی باید کتاب می خواندی چند صباحی دیگر یک فرد باسوادی دراین کشور نخواهد بود با تأسف باید گفت که اکثر خریداران مدرک علمی هم کارکنان دولت هستند. وای به حال این ملت.
هزینه اش برا هرموسسه ای یک کلاس با یک ماژیک و تخته سیاه است برخی هم 20صفحه جزوه ارسال میکنند میشود آموزش مجازی



رَ
تابناک جان رشد بی رویه موسسات غیر دولتی وزارت علوم...شبانه ، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، پیام نور ، پردیس ها ازجمله پردیس بین المللی دانشگاه تهران برای تامین بودجه از دلایل اصلی مدرک گرایی در کشور شده است. پس خود ورزارت علوم مقصر اصلی است.
وقتی که مدرک سالار جای شایسته سالار را بگیرد نتیجه ای جز این نباید انتظار داشت.
بقول اقای روحانی سیستم اموزشی فرد را برای دیروز تربیت میکند نه برای فردا
کار از کار گذشته. یه دیوونه سنگ میندازه تو چاه هزارتا عاقل هم نمیتونن درش بیارن...
همه اینها رو رسوا کنید با نام و آدرس درست.
به دانشگاه آزاد به عنوان مثال نگاه کنید، دانشگاهها رسما شده بازیچه سیاسیون و سیاسی بازی به هر قیمتی؛
شما مطمئنی مشکل از دانشگاه ها شروع میشه؟
مهندسی معماری. در........ بدون کلاس.
آرزوی. من بود در این رشته قبول شوم
یکی از همکاران زیردیپلم ما از وقتی مراکز علمی کاربردی راه افتاد علاقمند به کسب دانش شد و پشت سر هم مدارج علمی رو طی کرد الانم فوق لیسانس قبول شده هنوز سر کلاس نشسته ادعای تدریس داره .... خدا به داد وقتی برسه که ندرکشو بگیره ... نکته جالب اینه که به خاطر دانش و هوش بالا مدیر هم شده .... بعد ما باید با فوق لیسانسمون بریم زیر دست امثال ایشون ....
کدوم مسیولین رسیدگی کنند؟ مسیولین که مدارک خودشون و آقازاده هاشون به همین صورت هست؟
لطفا به مدرک کارکنان دانشگاههای دولتی رجوع کنید می بینید که حدود 90 درصد به بالای آنها از همین مدل مدرک دارند و وجود فارغ التحصیلان دانشگاهای دولتی شاغل در این دانشگاه در سالهای اخیر بسیار به صفر نزدیک است
کی میخوا جلوشون رو بگیره؟
چقدر قشنگه ! اگه زودتر میدونستم میرفتم از اونجا میگرفتم مدرک رو. چقدر خودم رو اذیت کردم، چقدر ناراحتی ها کشیدم!
بابا چرا امید به درست شدن دارید!
الفاتحه ! تمام شده......
تو این قاطی پاتی باید استفاده کنین! وطن دوستی و عشق به کشور و آینده مملکت و چه اتفاقی خواهد افتاد بیخیال، خودت رو بکش بالا و . . . .
والا هم دانشگاه ازاد هم علمی کاربردی ها باید دوسوم ان تعطیل شوند والا اوضاع علمی کشور از اینم بدتر میشه
کسی هست بتونه مدرک پرستاری بده شهریه ۸ ترم دانشگاه رو بش بدم از علایقم هست و سه برابر پرستار تجربا کاری دارم
وقتی دولت در بین کارمندان با مدرک تحصیلی لیسانس وفوق لیسانس تفاوت وتبعیض قایل شود وقانون یک بام ودوهوا برای مدت خدمت بازنشستگی کشوری تصویب کند وکار مندان با مدرک تحصیلی لیسانس در 30سال خدمت بازنشسته شوند وکا رمندان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس در 35سال خدمت بازنشسته شوند اون وقت بازار مدرک فروشی رواج می یابد
سالمه پس از کلی سختی، خون دل و آوارگی و کلی هزینه تو رشته عمران فارغ التحصیل شدم، متاهلم و بیکار 3 ساله دنبال کار میگردم اما . . . هرچی داشتم رو فروختم کلی هم قرض بدهی بالا آوردم موندم حیرون
به دنبال مدارک تحصیلی دانشگاهی هستید؟
سلام وقتتون بخیر
من خیلی دنبالم فوق دیپلم یا لیسانس معتبر هستم
سلام من چندواحداز دروسم موند تالیسانسم وبگیرم بخاطر شرایطی مجبور به انصراف شدم حالاهم نمیتونم دوباره برم بخونم واسه همین دنبال مدرکم. کسی سایت معتبرسراغ داره؟
دانشگاه های و دیگر موسسه های فقط علوم پایه را آموزش می دهند و فرقی ندارد شما چگونه آن را دریافت و یا پاس کنید مهم بازار کار و مهارتهای آن است که هیچ دانشگاهی در ایران آن را به شما نمی دهد .
من هم مدرک می خوام
سلام .میشه یه شماره بدید بهتون زنگ بزنیم شرایط رو برامون بگید.مرسی.لطفا جواب بدید
خواهان خرید مدرک لیسانس عمران دارم
با سلام واحترام
خواهان مدرک فوق لیسانس روابط عمومی هستم
بنده نیازبه مدرک دارم لطفا راهنمایی کنید.ممنون.منتظرم
چطوري ميشه تماس گرفت و أز كجا بايد اقدام كنيم؟
سلام . من بخوام مدرک لیسانس بخرم باید کجا مراجعه کنم
بنده حدود 4 سال ذدانشگاه آزاد و 2 سال پیام نور رشته مدیریت دولتی خوندم و در یکی از ارگانها مشغول بکار کارشناسی هستم ولی متاسفانه مشاهده میکنم که بعضی از همکاران با دادن پول مدرک لیسانس و فوق لیسانس میگیرند ... این چه عدالت و انصافی است ؟
اینها که سهله! آقایان مدرک ارشد دانشگاه تهران رو ضبط کردن و از دانش آموخته طلب چند میلیون پول می کنن! اون هم در حالیکه به گواهی کاریابی هیچ کاری با این مدرک پیدا نمیشه درواقع بجای کمک و دلجویی از دانش آموخته بیکار حتی مدرکش رو هم نمیدن!! زبان قاصر است...یا حق
الانه با دیپلم نمیشه هیچکاری کرد مگه مراقب توالت ترمینال باشی
تا چند سال دیگه، ایران تبدیل میشه به یه کشور بی سواد، بدون تولید، بی دانش، بی فرهنگ، بی تکنولوژی پیر و سالخورده
نیازمند مدرک دانشگاهی هستم
دوستان من دیپلم کامپیوترهستم کسی سراغ داره من بدون کلاس حضوری بتونم فوق دیپلم یالیسانس بگیرم خیلی ممنون میشم کمکم کنید
آیا استعلام بگیرند مشکلی پیش نمیاد
درخواست مدرک کارشناس برق هستم دیپلم برق دارم 20 سال درقسمت برق کار کرد.برای مهاجرت با ریز نمرات .لطفا قیمت بفرمایید
لطفا راهنمایی کنید.
سلام برای مدرک کارشناسی برق چه مدارکی باید ارسال کنیم
سلام برای کارشناسی ارشد رشته نقشه برداری راهنمایی بفرمائید
خوبه اگر بشه
با سلام.. لطفا شماره موبایل بدید تا با شما تماس بگیرم
سلام اگر ممکنه شماره تماس بگذارید
سلام نیاز به مدرک کارشناسی ارشد رشتهامور تربیتی گ ایش عمومی دارم لطف کنید راهنمای بفرمایب د
سلام من مدرك دكتري روانشناسي ميخوام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر