بازدید 4659
بازتاب

90روزتادوسال زندان درانتظارمالک باشگاه باشکایت کریمی

انتشار پیام های شخصی در فضای مجازی جرم است و براساس قانون جرایم رایانه ای به طور ویژه در دادسرای جرایم رایانه ای بررسی می شود. با توجه به سو سابقه ای که آقای جهانیان دارند احتمال می دهم دستگاه قضا سریع تر نیز به این پرونده رسیدگی کند
کد خبر: ۷۳۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 28 September 2017
علی کریمی به خاطر انتشار پیامک های شخصی رد و بدل شده اش میان او و جهانیان از مالک باشگاه نفت شکایت می کند.

به گزارش تابناک ورزشی، کمتر از 24 ساعت پس از پیروزی مهم تیم نفت تهران برابر سپاهان اخبار و حواشی عجیبی پیرامون این باشگاه و علی کریمی سرمربی این تیم به وجود آمد. حمیدرضا جهانیان مالک جدید باشگاه، امروز و درحالی که تیم با علی کریمی در حال تمرین بود اعلام کرد با استعفای علی کریمی موافقت کرده است!! کریمی اما در تمرین بعد از شنیدن این خبر اعلام کرد که استعفایی نداده. در میان این اخبار خبری نیز منتشر شد که براساس آن اعلام شده بود کریمی قصد دارد از مالک باشگاه نفت شکایت کند.

وحید ملکی وکیل علی کریمی با شرح ماجرای پرونده گفت:«من امروز جلسه ای با موکلم(علی کریمی) در تهرانسر و بعد از تمرین این تیم داشتم و سایت ها و شبکه های مختلف اینترنتی را پیگیری کردیم و متوجه شدیم آقای جهانیان پیامکی را با عنوان استعفای موکلم منتشر کرده است. ماجرا اما از این قرار است که آقای کریمی پیامک هایی را برای آقای جهانیان در رابطه با مشکلات مالی و وعده هایی که ایشان داده بودند صحبت کرده و عنوان کرده بودند که چرا ایشان به تعهدات مالی و قول هایی که در راستای فراهم کردن امکانات داده بودند، عمل نکرده است. آقای کریمی این پیامک ها را پشت سرهم برای آقای جهانیان ارسال کرده اما ایشان این پیام های خصوصی را با حذف برخی بخش ها در فضای مجازی منتشر کرده است.»

90روزتادوسال زندان درانتظارمالک باشگاه باشکایت کریمی

او ادامه داد:« این موضوع برای ما مهم است و به همین خاطر می خواهیم بر اساس قانون جرایم رایانه ای علیه آقای جهانیان اقدام کیفری کنیم؛ به این دلیل که پیامک های خصوصی رد و بدل شده میان موکل من و خودشان را در فضای مجازی نشر عمومی کرده و این در حالی است که ایشان فقط بخشی از پیامک های آقای کریمی را منتشر و پیام های دیگر را پاک یا سانسور کرده است. درواقع آن پیام منتشره از لا به لای پیام های موکل من انتخاب و در فضای مجازی منتشر شده است.»
 
وکیل علی کریمی همچنین گفت:« انتشار پیام های شخصی در فضای مجازی جرم است و براساس قانون جرایم رایانه ای به طور ویژه در دادسرای جرایم رایانه ای بررسی می شود. با توجه به سو سابقه ای که آقای جهانیان دارند احتمال می دهم دستگاه قضا سریع تر نیز به این پرونده رسیدگی کند.»

او با اشاره به عدم استعفای علی کریمی از تیم نفت گفت:« علی کریمی با قاطعیت کارش را در نفت ادامه می دهد؛ چرا که بر اساس قوانین استعفا باید کتبی باشد و به امضای مستعفی رسیده و ثبت شود؛ اما در ماجرای این پرونده هیچگونه کناره گیری وجود نداشته و این حرف هایی که امروز زده می شود پیام های شخصی و به عنوان حرف های عادی میان دو نفر بوده است؛ اما همانطور که گفتم آقای جهانیان تنها قسمتی از این پیام ها را منتشر کرده است.»

ملکی افزود:« بر اساس مواد 16 و 17 قانون جرایم رایانه ای میزان مجازات برای چنین جرمی از 91 روز تا دوسال زندان است. همچنین طبق قانون کیفری شخصی که به عنوان متهم به دادسرا می رود در صورت وجود ادله علیه او- مثل پرونده ما- حتما باید کفیل و ضامن به همراه داشته باشد و آقای جهانیان هم باید این کار را انجام داده و برای کفالت و ضمانت آمادگی داشته باشند.»وکیل علی کریمی در انتها گفت:« درباره این پرونده و با توجه به شرایط موجود و این که پیامک های خصوصی موکل من با حذف و جرح و تعدیل در فضای عمومی منتشر شده هیچگونه عذری ازسوی جهانیان پذیرفته نخواهد شد.»
براساس اعلام وحید ملکی، سرمربی نفت تهران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه از جهانیان مالک نفت شکایت خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان