بازدید 12323
۱

شی نورانی دیده شد در آسمان ایران چه بود؟

در حوالی ساعت ۷ بعد ازظهر سه‌شنبه ۴ مهرماه در برخی از نقاط ایران مانند قزوین، بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز، و تهران یک شی‌نورانی در آسمان مشاهده شد. اما این شی‌نورانی چه بود؟
کد خبر: ۷۳۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 28 September 2017
خبرآنلاین نوشت: در حوالی ساعت ۷ بعد ازظهر سه‌شنبه ۴ مهرماه در برخی از نقاط ایران مانند قزوین، بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز، و تهران یک شی‌نورانی در آسمان مشاهده شد. اما این شی‌نورانی چه بود؟

سرتیپ علیرضا الهامی، معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی ارتش اعلام کرده که بررسی‌های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شیء نورانی مربوط به موشک بالستیکی بوده است که روسیه آزمایش کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این موشک بالتسیک از منطقه‌ای در شمال دریای خزر شلیک و در محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است. مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده اما به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن در ایران دیده شده است. راشاتودی امروز گزارش داده که روسیه اقدام به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای RS-12M Topol کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه این موشک از منطقه‌ای در جنوب آستاراخان شلیک شده است. این موشک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد موشکی زمین‌به‌زمین و مدل پیشرفته موشک زمینی TOPOL-M است. این موشک از موشک‌های قاره پیمایی ۳مرحله‌ای با برد 10500کیلومتر است که دستگاه ضد رادار برای جلوگیری از ردیابی شدن توسط موشک‌های دفاعی ضد بالستیک دارد. که برد گفته می‌شود که دقت هدف این موشک که می‌تواند کلاهک هسته‌ای با قدرت انفجاری معادل ۸۰۰ کیلوتن تی‌ان‌اتی را حمل کند 200 متر است. وزن این موشک قاره پیما در حدود 45تن است که آن را در رده مخوفترین موشک‌های تاریخ جهان قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
شيراز تا شمال درياى خزر بيش ٢٥٠٠ كيلومتر فاصله داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل