بازدید 3358

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

افزایش امیدواری‌ها به تثبیت بازار نفت در سه ماه چهارم 2017 میلادی، ادامه صادرات نفت کردستان از مسیر ترکیه، فاصله گرفتن شاخص قیمت نفت «دبلیو تی آی» از «برنت» و آغاز به کار بزرگترین پروژه گازی «بی پی» در عمان مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۳۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 26 September 2017
افزایش امیدواری‌ها به تثبیت بازار نفت در سه ماه چهارم 2017 میلادی، ادامه صادرات نفت کردستان از مسیر ترکیه، فاصله گرفتن شاخص قیمت نفت «دبلیو تی آی» از «برنت» و آغاز به کار بزرگترین پروژه گازی «بی پی» در عمان مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه «ونگارد» چاپ نیجریه، در پی توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 50 دلار، سه ماه دوم به 49 دلار و سه ماه سوم به 56 دلار برای هر بشکه رسید. تحلیلگران انتظار دارند؛ با توجه به تلاش غیراوپکی ها از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان و ... برای پیوستن به این توافق، قیمت این کالا در سه ماه چهارم 2017 میلادی بالاتر از 55 دلار قرار گیرد.

«محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک نیز گفت: دلایل زیادی وجود دارد که ما با خشنودی و اطمینان از پیشرفت پایدار بازار نفت وارد سه ماه چهارم 2017 میلادی شویم و بر بحران بازار نفت غلبه کنیم که دشوارترین در نوع خود بوده است.

**خللی به صادرات نفت کردستان از مسیر ترکیه وارد نشده است

رویترز به نقل از منابع کشتیرانی گزارش داد که انتقال نفت از اقلیم کردستان عراق به بازارهای جهانی از مسیر بندر جیحان ترکیه تاکنون سیر عادی خود را داشته است. 

این در حالی است که در پی درخواست اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی استقلال، عراق از کشورهای دیگر خواسته بود واردات نفت از این منطقه را متوقف کنند. 

**شاخص نفت «دبلیو تی آی» از «برنت» عقب افتاد 

به گزارش رویترز، تفاوت فاحش قیمت شاخص های جهانی نفت «دبلیو تی آی» آمریکا و «برنت» دریای شمال (لندن) (حدود هفت دلار) نشانه های متفاوتی را به تحلیلگران بازار این کالا درباره توازن در عرضه جهانی ارسال می کند، به طوری که رشد سریع قیمت برنت بیانگر کاهش عرضه نفت در اروپا و قیمت دبلیو تی آی نشانگر افزایش مازاد عرضه در آمریکاست. رشد قیمت نفت برنت بیانگر مهار عرضه مازاد در پی توافق کاهش تولید اوپک است و نقطه مقابل آن شاخص دبلیو تی آی نشان دهنده این است که مازاد عرضه داخلی (به ویژه در پی طوفان هاروی و کاهش تقاضا) مانع رشد قیمت آن شده است.

**آمریکا 5 درصد تقاضای نفت جهان را تأمین می کند

رویترز به نقل از شرکت نفت و گاز آمریکایی «اینترپرایز پارتنرز» گزارش داد که صادرات نفت خام این کشور تا سال 2022 میلادی آنقدر افزایش می یابد که جوابگوی پنج درصد از تقاضای نفت جهان به غیر از آمریکا خواهد بود.

«برنت سکرست»، معاون مدیرعامل این شرکت گفت: عرضه نفت آمریکا تا سال 2022 میلادی به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید که چهار برابر رقم 2017 میلادی است.

در همین مقطع، تقاضای روزانه برای نفت در جهان به جز آمریکا ممکن است از 65 میلیون بشکه کنونی به 73 میلیون بشکه برسد.

**طرح «5 درصد رشد سالانه تولید نفت» توتال تمدید شد

به گزارش رویترز، شرکت فرانسوی توتال برنامه خود به عنوان «پنج درصد رشد سالانه تولید نفت از سال 2014 تا 2020 میلادی» را تا سال 2022 میلادی تمدید کرد.

این شرکت اعلام کرد: با توجه به نوسان قیمت این کالا قصد دارد روی پروژه های با هزینه های پایین تر سرمایه گذاری کند.

«پاتریک پویان» مدیرعامل توتال گفت: این شرکت قصد دارد تا سال 2019 میلادی سه میلیون بشکه نفت در روز تولید کند. وی افزود: اکنون زمان رشد است و تا پایان 2018 میلادی 13 پروژه را تایید خواهیم کرد که تا سال 2020 میلادی حدود 700 هزار بشکه معادل نفت در روز به تولید می افزاید.

**بزرگترین پروژه گازی «بی پی» آغاز به کار کرد

به گزارش رویترز، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی پی) اعلام کرد که تولید گاز از میدان «خزان» در عمان را آغاز کرده است.

این میدان ششمین و بزرگترین پروژه تولید گاز «بی پی» است که در سال جاری میلادی آغاز به کار می کند. 

«بی پی» قصد دارد به کمک هفت پروژه نفت و گاز، تا سال 2020 میلادی 800 هزار بشکه در روز معادل نفت به تولید خود بیفزاید.

«بی پی» با 60 درصد سهم از میدان خزان، امتیاز بهره برداری از این میدان را در اختیار دارد و بقیه سهام این میدان متعلق به شرکت دولتی «عمان اویل» است.

**شورون آمریکا 4 میلیارد دلار برای افزایش تولید نفت حوضه پرمیان سرمایه گذاری می کند

به گزارش رویترز، «رایان کروگمیر»، معاون مدیرعامل بخش عرضه و تجارت نفت شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال 2018 میلادی برای ارتقای تولید نفت شیل از حوضه پرمیان این کشور، حدود چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

به گفته کروگمیر، این شرکت قصد دارد در چند سال آینده تولید خود را در حوضه پرمیان که تا حدود زیادی در تگزاس و نیومکزیکو واقع است و منبع اصلی رشد تولید نفت آمریکا به شمار می رود، به بیش از 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد. شورون انتظار دارد تولید نفت همه تولیدکنندگانی که در پرمیان فعالیت دارند، از دو میلیون و 400 هزار بشکه در روز کنونی، به میزان یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز در سال 2020 رشد کند.

**ترافیگورا: تقاضا برای نفت 4 میلیون بشکه در روز از عرضه پیشی می گیرد

به گزارش رویترز، شرکت تجارت کالای «ترافیگورا» اعلام کرد: تقاضای جهانی برای نفت ممکن است تا پایان سال 2019 میلادی بین دو تا چهار میلیون بشکه در روز از میزان عرضه این کالا فراتر رود.

«بن لاکوک»، معاون مدیرعامل بخش بحران بازار نفت موسسه ترافیگورا گفت: وقتی که ما تعداد بشکه های نفت را برای عرضه در سال های آینده می شماریم، کم می آوریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر