بازدید 4233

همه‌پرسی استقلال کردستان به نفع این اقلیم نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه همه پرسی استقلال کردستان در درازمدت به نفع مردم این اقلیم نخواهد بود، گفت که با وجودی که موضع جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم کرد است، اما آنها بدانند که این همه‌پرسی خلاف قانون اساسی عراق است.
کد خبر: ۷۳۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 26 September 2017
علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را رویداد سیاسی مهمی در منطقه دانست و گفت: همان طور که مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام موضع کرده‌اند، ایران همواره مدافع و حامی تمامیت ارضی عراق و برقراری وحدت سیاسی در این کشور بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط فعلی عراق گفت: اکنون عراق به وضعیت مهمی درباره مبارزه با داعش رسیده است لذا وقت آن است که وحدت و انسجام در عراق برای پیروزی کامل علیه تروریست‌ها و داعش حفظ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به عزم و اراده همه مردم عراق برای مقابله با تروریست‌ها و حمایت های ایران در اینباره فکر می کنم که مردم عراق باید در جهت ایجاد ثبات و امنیت پایدار در این کشور به ویژه بعد از داعش توجه جدی داشته و مسئولان و جریانات مختلف در عراق در این راستا بکوشند.

نجفی همه پرسی استقلال کردستان را در دراز مدت به نفع مردم این اقلیم ندانست و گفت: بهتر است مقامات اقلیم کردستان به این مسئله توجه داشته باشند و تلاش‌هایی که برای وحدت و انسجام به ویژه حول محور مبارزه با تروریسم در عراق انجام شده را از این طریق از بین نبرند.

وی با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم کرد است، گفت: ایران همواره چنین موضعی را داشته است. سوابق حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان به خوبی موید این نکته است. تلاش هم کردیم که ارتباطات موثری با مسئولان این اقلیم داشته باشیم ولی به هر حال اکنون برگزاری همه پرسی خلاف قانون اساسی عراق است و می تواند خطر مناقشات و بی ثباتی در منطقه را تشدید کرده و افزایش دهد. قطعا در چنین شرایطی مبارزه و کنترل این بی ثباتی و ناآرامی های احتمالی به سادگی میسر نخواهد شد.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد که در نهایت این رویداد به بروز مسائل و مشکلات جدید در منطقه منجر نشود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر