بازدید 33600

واکنش ترامپ به آزمایش خیالی موشکی ایران، مضحکه رسانه‌ها شد

در آمریکا، نخست این نگرانی وجود داشت که رئیس‌جمهور در توئیت‌های خود، اطلاعات طبقه‌بندی شده را لو دهد، ولی اکنون نگرانی این است که رئیس‌جمهور آمریکا به شایعات و اخبار جعلی واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۷۳۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 26 September 2017
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در توئیتی خشم‌آلود به آزمایش موشکی ایران در روزهای اخیر حمله کرده که مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند، ایران در روزهای اخیر، آزمایش موشکی مذکور را انجام نداده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از هافتینگتون‌پست، ویدئوی منتشره از سوی شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی که نشان‌دهنده موشک خرمشهر است، از سوی برخی به عنوان پاسخ ایران به اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته شده است.

رسانه‌های بسیاری به خبر این آزمایش موشکی پرداخته‌اند، ولی تأکید کرده‌اند که خبر انجام آزمایش مورد نظر قطعی نیست.

مقامات رسمی آمریکایی در این باره اظهار داشته‌اند، اخیرا آزمایشی از سوی ایران مشاهده نشده و تصاویر منتشره مربوط به آزمایشی در ماه ژانویه یعنی هشت ماه قبل است، ولی روشن نیست که اطلاعات دقیق مربوط به این آزمایش، چه زمانی به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شده ولی ظاهرا ویدئوی منتشر شده را شخصا دیده و تصور کرده است که ایران در روز شنبه آزمایش موشکی انجام داده است. در نتیجه وی روز یکشنبه در توئیتی در این باره نوشت: «ایران همین حالا موشکی بالستیک شلیک کرد که قادر است به اسرائیل برسد. آنها همچنین با کره شمالی همکاری می‌کنند. چه توافقی داریم

واکنش ترامپ به آزمایش خیالی موشکی ایران، مضحکه روزنامه‌نگاران دنیا شد

در آمریکا، ابتدا این نگرانی وجود داشت که رئیس‌جمهور در توئیت‌های خود، اطلاعات طبقه‌بندی شده را لو دهد ولی اکنون نگرانی این است که رئیس‌جمهور آمریکا به شایعات و اخبار جعلی واکنش نشان دهد.

واکنش ترامپ به آزمایش خیالی موشکی ایران، مضحکه روزنامه‌نگاران دنیا شد

هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی پر سر و صدای 42 دقیقه‌ای خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به توافق هسته‌ای با ایران و نفوذ منطقه‌ای ایران پرداخت.

وی توافق هسته‌ای با ایران را که در سال 2015 و در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به سرانجام رسید، باعث خجالت آمریکا دانست و باعث ایجاد این تصور شد که وی در نیمه اکتبر پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران در پاسخی تحقیرآمیز برای ترامپ در این باره نوشته است: «سخنرانی جاهلانه و نفرت‌پراکن ترامپ به درد قرون وسطی می‌خورد، نه قرن بیست و یکم و ارزش پاسخ دادن ندارد. همدلی ساختگی با ایرانیان کسی را فریب نمی‌دهد.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان