بازدید 10135
العبادی:

نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان را نمی‌پذیریم

کد خبر: ۷۳۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 26 September 2017
نخست وزیر عراق در سخنانی بر عدم به رسمیت شناختن نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق که روز دوشنبه برگزار گردید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، نخست وزیر عراق در سخنانی بر عدم به رسمیت شناختن نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق که روز دوشنبه برگزار گردید تاکید کرد.

حیدر العبادی با بیان اینکه این همه پرسی بدون نظارت قانونی و به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین الملل برگزار شده است از افزایش اقدامات علیه مسئولان این «هرج و مرج و فتنه» خبر داد.

وی در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک گفت: نیروهای ما بر روی زمین مشغول مبارزه هستند و هیچ چیز ثانوی همچون همه پرسی یا غیره آنها را به خود مشغول نمی کند.

العبادی افزود: دادگاه فدرال بر عدم برگزاری همه پرسی بخاطر مغایرت آن با قانون اساسی تاکید کرده و ما حاضر نیستیم نتایج این همه پرسی را قبول کنیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: ما به زور متوسل نخواهیم شد و بر قانون اساسی تکیه داریم و این تنها دادگاه فدرال است که به این اختلاف رسیدگی می کند. ما یا هر طرف دیگری نتایج همه پرسی را نخواهیم پذیرفت و اقدامات خود علیه مسئولان این فتنه را تشدید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مناطق مورد اختلاف باید تحت اختیار دولت فدرال قرار گیرد و در جریان همه پرسی شاهد تهدید شهروندان با زور بوده ایم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی