بازدید 8688
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «رشد ۱۵ درصدی معاملات مسکن در مرداد» تا «تمدید مهلت تسویه بدهی به سهام عدالت»

این پیمانه موضوعاتی همچون سومین روز پاییزی حافظ با دو فولادی، افزایش شکاف دستمزد زنان و مردان در انگلیس، افزایش قیمت انواع سکه، تقلای دلار در مرز روانی ۳۹۰۰ تومان، قیمت نفت در بالاترین نرخ در ۸ ماه گذشته، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فرمان صوتی، سنگ آهن به تعطیلات رفت، مشکلی در بازگشت پول صادرات پتروشیمی به چین نداریم، آخرین وضعیت سامانه وام ازدواج و خانوارهایی که به صورت فشرده زندگی می‌کنند را در بر دارد.
کد خبر: ۷۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 26 September 2017
از «رشد ۱۵ درصدی معاملات مسکن در مرداد» تا «تمدید مهلت تسویه بدهی به سهام عدالت»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون سومین روز پاییزی حافظ با دو فولادی، افزایش شکاف دستمزد زنان و مردان در انگلیس، افزایش قیمت انواع سکه، تقلای دلار در مرز روانی ۳۹۰۰ تومان، قیمت نفت در بالاترین نرخ در ۸ ماه گذشته، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فرمان صوتی، سنگ آهن به تعطیلات رفت، مشکلی در بازگشت پول صادرات پتروشیمی به چین نداریم، آخرین وضعیت سامانه وام ازدواج و خانوارهایی که به صورت فشرده زندگی می‌کنند را در بر دارد.


سومین روز پاییزی حافظ بازهم با دو فولادی رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه سوم مهرماه 96 با کاهش 71 واحدی به رقم 85 هزار و 517 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری در ادامه روند منفی روزهای گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 23 واحدی به رقم 27 هزار و 631 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 1 واحدی، عدد 17 هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش اندک 0.80 واحد به رقم 13 هزار و 584 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.14 درصدی کاهش 127 واحدی را رقم زد و به سطح 93 هزار و 88 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 133 واحد کاهش به رقم 59 هزار و 442 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل با رشد 278 واحد معادل 0.15 درصد همراه بود و عدد 188 هزار و 983 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فخوز (فولاد خوزستان)، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس)، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام))، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

از «» تا «تمدید مهلت تسویه بدهی به سهام عدالت»


رشد ۱۵ درصدی معاملات مسکن در مرداد

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت بازار معاملات مسکن گفت: شاخص‌های پیش‌نگر بخش مسکن روند مثبتی را در بازار مسکن نشان می‌دهند و در صورت ادامه این روند و موفقیت بانک‌مرکزی در کنترل نرخ بالای سود سپرده‌های‌بانکی به عنوان یکی از عواملی که در سال‌های اخیر بر تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله بخش مسکن تاثیر منفی داشته است، شاهد آن خواهیم بود که بازار مسکن از رونق مطلوبی برخوردار شود. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد: تعداد پروانه‌های‌ساختمانی صادر شده از اواخر سال گذشته روند صعودی یافته است به طوریکه پس از چند سال روند نزولی، در ماه‌های ابتدائی سال جاری تعداد پروانه‌های‌ساختمانی حدود ۵ تا ۶ درصد در مناطق شهری کشور و شهر تهران افزایش داشته است. چگنی با اشاره به اینکه تعداد معاملات نیز در ماه‌های اخیر روند صعودی یافته و نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل با افزایش مواجه شده‌ است، گفت: در مردادماه سال جاری با ثبت رکورد بالغ بر ۱۸ هزار معامله در بازارمسکن شهر تهران، تعداد معاملات در این ماه حدود ۱۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. هرچند ممکن است این روند در شهریورماه سال جاری ادامه نداشته باشد و حتی تعداد معاملات در شهریورماه نسبت به مرداد ماه کاهش یابد ولی پیش‌بینی می‌شود نسبت به شهریورماه سال گذشته افزایش یابد که در صورت تحقق این پیش‌بینی می‌توان به ایجاد رونق پایدار در بخش مسکن امیدوارتر شد.

شکاف دستمزد زنان و مردان در انگلیس افزایش یافت

بنا به مطالعات انجام شده از سوی دو موسسه« اکسپرت اچ آر» و موسسه مدیریت «چترد» دستمزد مردان در انگلیس در سطوح مدیریتی 26.8 درصد بیشتر از زنان در این کشور است. این رقم نشان می‌‌دهد که اختلاف حقوق مردان و زنان در سطوح مدیریتی بسیار بیشتر از متوسط آن در کل بازار اشتغال انگلیس است. این آمار از طریق مطالعه دستمزد 118 هزار مدیر در 423 سازمان در انگلیس بدست آمده است. به طور کلی اختلاف پرداخت بین زنان و مردان در میان افراد شاغل در انگلیس 18.1 درصد است، بدین معنا که در قبل کار برابر و در سطوح کاری برابر مردان انگلیسی 18.1 درصد حقوق بیشتری نسبت به زنان دریافت می کنند. اختلاف پرداخت بین مدیران زن و مرد در انگلیس در مطالعه قبلی که صورت گرفته بود 23.1 درصد بود. اختلاف در پرداخت بین زنان و مردان مدیر در قشر میانی انگلیس بیشتر از این رقم است چرا که متوسط درآمد مدیران مرد 42745 پوند و متوسط درآمد زنان مدیر 30038 پوند برآورد شده است.

افزایش قیمت انواع سکه در بازار تهران

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز دوشنبه، قیمت انواع سکه با افزایش همراه بوده؛ به طوری که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۸۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۴۲ هزار و۱۰۰ تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان، نیم سکه با ۴۰۰۰ تومان افزایش به ۶۳۸ هزار تومان، ربع سکه با ۵۰۰۰ تومان افزایش به ۳۵۹ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۰۰۰ تومان افزایش به ۲۴۸ هزار تومان رسید.  


تقلای دلار در مرز روانی ۳۹۰۰ تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 14 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 987 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 12 ریال هرماه بود و در پایان روز به رقم فروش 46 هزار و 495 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 10 هزار و 669 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 2 ریل رشد داشت.


قیمت نفت به بالاترین نرخ در ۸ ماه گذشته رسید

روز دوشنبه، پس از تعطیلی دو روزه بازار، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت و به بالاترین نرخ خود در هشت ماه گذشته رسید. دلیل افزایش قیمت نفت باور تولیدکنندگان بزرگ نفتی بر حرکت بازار به سوی متعادل شدن و خاتمه یافتن حالت اشباع شده می باشد. این در حالی ست که ترکیه تهدید کرده است، مانع جریان انتقال نفت کردستان عراق از داخل کشور خواهد شد. به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۸۹ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۷.۷۵ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۱.۲۸ دلار صورت گرفت.

خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با فرمان صوتی

همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت و گوگل موجب شده تا افراد بتوانند با استفاده از بلندگوی هوشمند گوگل هوم و ابزار گوگل اکسپرس خریدهای خود را به صورت صوتی انجام دهند. ارائه این خدمات باعث می شود تا مردم برای خرید کالاهای خود دیگر نیازی به مراجعه به فروشگاه ها نداشته باشند و تنها با بیان صوتی فهرست خرید خود در برابر گوگل هوم این کار را انجام دهند. اقلام قابل خرید به صورت صوتی در گوگل اکسپرس فهرست شده اند و کاربران با استفاده از حساب خود در گوگل به وال مارت متصل شده و می توانند این اقلام را خریداری کنند. استفاده از این خدمات تنها زمانی رایگان خواهد بود که کاربران حداقل در حد 35 دلار خرید کنند. به عنوان نمونه یک کاربر در صورت تمایل به خرید قهوه از والمارت باید عبارت سفارش خرید قهوه از والمارت را در برابر گوگل هوم بر زبان آورد تا این کار انجام شود. انجام این خریدها به شکل سنتی تر از سایت گوگل اکسپرس هم ممکن است و برای این کار برنامه موبایلی گوگل اکسپرس هم قابل استفاده خواهد بود. /فارس

سنگ آهن به تعطیلات رفت

آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۹۰ سنت افت داشته و به ۶۲.۲۵ دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است. قیمت قرارداد سواپ اکتبر در بورس سنگاپور نیز ۱۵ سنت افت داشته و ۶۳.۳۵ دلار هر تن خشک سی اف آر شده است. فعالیت بازار به دلیل نزدیکی به تعطیلات هفته اول اکتبر به شدت کم شده و کارخانه ها پیش از این خرید مورد نیاز خود را انجام داده اند. بازار ضعیف است و افت قیمت ادامه دارد.

مشکلی در بازگشت پول صادرات پتروشیمی به چین نداریم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، روز دوشنبه، سوم مهرماه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که مواردی مطرح شده بود که چین به دلیل تحریم‌ها و قوانین وضع شده از سوی آمریکا پول محصولات پتروشیمی را پرداخت نکرده، مذاکرات در این زمینه چه روندی را طی می‌کند، گفت: مشکلاتی به علت تغییر مقررات در سیستم بانکی چین به‌وجود آمد، همچنین برخی تعلل‌ها و کندی‌ها در کار بانکی ما صورت گرفت، اما هیئت‌های ایرانی مذاکرات مفصلی را با طرف چینی انجام دادند و مشکلاتی که وجود آمده بود تقریبا حل شده و نباید مشکل خاصی در این مورد وجود داشته باشد. وی در ادامه با بیان این‌که جذب سرمایه‌های خارجی از اولویت‌های دولت دوازدهم است، افزود: بحث جذب سرمایه خارجی بسیار مهم است و جزو اولویت‌ها و سیاست جدی دولت دوازدهم است، وزارت امورخارجه برای بازاریابی و اقتصاد ایران طراحی‌های لازم را انجام داده و فکر می‌کنم بتوانیم هرچه زودتر در این مسیر گام برداریم. قاسمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها جذب سرمایه خارجی است که می‌تواند توسط ایرانیان مقیم خارج یا بنگاه‌ها، موسسات و دولت‌های خارجی انجام شود و در این جهت دولت و وزارت امورخارجه جدی است و تلاش‌های خود را از طرق مختلف دنبال خواهد کرد که امیدوارم این تلاش‌ها مفید واقع شود.

پرداخت 70 درصد مطالبات گندم‌کاران

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه تاکنون ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است، افزود: بهای گندم خریداری شده تا امروز ۱۱۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۰ هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است. وی گفت: از مجموع بهای گندم خریداری شده حدود ۳۰ درصد باقی مانده است که تا پایان مهر پرداخت می‌شود. وی افزود: روز گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت طلب گندمکاران دریافت شد. سیف درباره پرداخت طلب گندمکاران استان کردستان گفت: ۵۲۰ هزار و ۱۱۳ تن گندم از گندمکاران این استان به ارزش ۶۸۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و تاکنون ۳۴۱۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد پرداخت شده است. وی میزان خرید گندم از استان گلستان را یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۲۲ تن اعلام کرد و افزود: مجموع بهای گندم خریداری شده از گندم کاران این استان ۱۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد پرداخت شده است. یزدان سیف تاکید کرد: ۵۰ درصد طلب گندمکاران مناطق سردسیری نیز تاکنون پرداخت شده است که تا پایان فصل برداشت درمهرماه به طور کامل تسویه می‌شود.

سامانه وام ازدواج باز شد

سامانه وام ازدواج که طی روزهای اخیر در اغلب موارد گزینه‌ای برای انتخاب بانک عامل ارائه کننده تسهیلات به متقاضی اعلام نمی‌کرد، مجددا به حالت عادی برگشته و زوجین می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.

آخرین تحولات بازار مرغ/ ثبات نرخ در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

رییس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 400 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 400 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 6 هزار و 650 و خرده فروشی 7 هزار و 200 تومان است. به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 200 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 7 هزار و 200 تومان است. یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف 12 هزار و 500 تومان، سینه بدون کتف 13 هزار و 500 و فیله مرغ 16 هزار تومان است. رییس اتحادیه پرنده و ماهی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر دانست. وی با اشاره به پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آتی تصریح کرد: با توجه به وضع کنونی عرضه و تقاضا خبری از نوسان قیمت مرغ در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیست. /باشگاه خبرنگاران جوان

خانوارهایی که به صورت فشرده زندگی می‌کنند!

فرشید پورحاجت کارشناس مسکن گفت: آمار سال ۱۳۹۵ مرکز آمار این واقعیت را نشان می‌دهد که حدود ۴ میلیون خانوار در ۱.۳ میلیون واحد مسکونی به صورت دو تا سه خانوار در یک خانه زندگی می‌کنند. درست است که حدود ۲۷  میلیون مسکن در مقابل ۲۴ میلیون خانوار داریم، اما حدود ۴.۲ میلیون واحد مسکونی خالی یا نیمه خالی داریم که از دسترس متقاضیان واقعی خارج است. به همین دلیل نمی‌تواند جزو موجودی واقعی بخش مسکن محسوب شود. لذا موجودی قابل دسترس بخش مسکن ۲۲.۸ میلیون واحد است. /ایسنا

تمدید مهلت تسویه بدهی به سهام عدالت

در جلسه شورای عالی‌ اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مهلت پرداخت نقدی ما‌به‌التفاوت تخصیص یافته به مشمولان سهام عدالت تمدید شد. در چند روز گذشته اعلام شده بود مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند صورتحساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهام‌شان، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند. اما در جلسه روز گذشته مهلت پرداخت بدهی مشمولان به سهام عدالت تا آخر مهرماه تمدید شد. /ایلنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همینطوری پیش بره تعداد معاملات مسکن از آدم های ساکن تهران بیشتر میشه. اینم یه رکورده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی