بازدید 4537

بازار با ارز مداخله‌ای مدیریت می‌شود

دبیر شورای عالی کانون صرافان ایران تقاضای ارز مسافرتی را از دلایل اصلی افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر دانست.
کد خبر: ۷۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 25 September 2017
دبیر شورای عالی کانون صرافان ایران تقاضای ارز مسافرتی را از دلایل اصلی افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر دانست.

امیر نجومی در گفت‌وگو با فارس، یکی از دلایل افزایش نرخ ارز در شهریور ماه و هفته‌های اخیر را تقاضای ارز مسافرتی دانست و اظهارداشت: بخش عمده تقاضای ارز را دلار، لیر، یورو و درهم شکل می‌دهد.

وی افزود: بخش عمده این تقاضاها برای ارز مسافرتی است زیرا حجم مسافرت‌های خارجی در شهریور ماه بالا بود و روند صعودی بهای دلار متاثر از این نوع از تقاضا بود.

دبیر شورای عالی کانون صرافان ایران در پاسخ به این سوال که توجه به آغاز مهر ماه و ماه محرم، حجم سفرهای خارجی به شدت کاهش یافته است، پس چرا سیر قیمت دلار و دیگر ارزها صعودی است، گفت: ماه محرم، موعد سفرهای زیارتی است و با توجه به اینکه در ماه محرم تا اربعین تعداد زیادی از هم‌وطنان مسافر کربلا هستند، تقاضای برای خرید ارز همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون زائر عتبات عالیات در ماه محرم و صفر، گفت: تقاضای ارز مسافرتی در این فصل همچنان وجود دارد و اگر در نظر بگیریم، هر زائر به طور متوسط معادل 100 دلار خریداری کند، حدود 200 میلیون دلار تقاضای ارز مسافرتی به وجود می‌آید.  

وی در خصوص کانال‌های عرضه ارز به بازار به پوشش تقاضا از سوی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در این مدت متناسب با وضعیت بازار، ارز مداخله‌ای توزیع کرده و همچنان این روند ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی