بازدید 16496

همکاری مردم برای کاهش آلودگی هوای تهران

کد خبر: ۷۳۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 25 September 2017
رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن در ایران با اشاره به اینکه پروژه همکاری ایران و ژاپن در زمینه کاهش آلودگی هوا در قالب کمک‌های رسمی توسعه‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: طی این پروژه متخصصان و کارشناسان ژاپنی دانش و تجربه خود را در زمینه کاهش آلودگی هوا در اختیار متخصصان ایرانی قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا، کوبا یاشی رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن (جایکا) در ایران در نشست خبری امضای قرارداد همکاری بین دولت ایران و ژاپن در زمینه همکاری‌های علمی، فنی و آموزشی، اظهار کرد: جایکا یک سازمان دولتی ژاپنی است که اجرای پروژه کاهش آلودگی هوای تهران را بر عهده گرفته است.

وی افزود: بر اساس یافته‌های مطالعات توسعه‌ای که در سال ۱۳۷۶ انجام شد می‌توانیم در شرایط کنونی پروژه جدیدی را آغاز کنیم. این پروژه کاهش آلودگی هوا چهار سال به طول خواهد انجامید.

رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن در ایران گفت: امیدواریم طی چهارسال آینده بتوانیم با حمایت‌های «جایکا» ظرفیت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران را تقویت کنیم و شناسایی منابع آلاینده را به دقت انجام دهیم همچنین امیدواریم با سیاست‌هایی که دولت ایران در پیش می‌گیرد کاهش آلودگی هوای تهران محقق شود.

یاشی تاکید کرد: تنها تلاش «جایکا» و دولت ایران موجب کاهش آلودگی هوای تهران نمی‌شود بلکه مردم نیز باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم با تلاش جمعی بهبود شرایط هوای تهران را محقق کنیم. در همین چارچوب «جایکا» حمایت‌های خود را از دولت ایران تقویت می‌کند و از فعالیت‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حمایت مستمر خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در پایان دوره چهار ساله شاهد این باشیم که این پروژه بخشی از آلودگی هوا را کاهش داده باشد.

رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن در ایران با اشاره به اینکه هدف اصلی پروژه همکاری علمی، فنی و آموزشی کاهش هوای تهران، تقویت ظرفیت‌ها است، گفت: دولت ژاپن سعی دارد تجربه‌های خود را با سازمان‌های مختلف ایران در زمینه کاهش آلودگی هوا به اشتراک بگذارد. امیدواریم بر اساس مطالعاتی که انجام می‌شود بهترین سیاست‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ شود.

یاشی تاکید کرد: با اجرای این پروژه قرار نیست همه مشکلات حل شود اما امیدواریم تا حدی بر کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد. این پروژه می‌تواند نقطه شروعی برای پیدا کردن راه‌حل نهایی کاهش آلودگی هوا باشد.

رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن در ایران با اشاره به اینکه برای ارتقای ظرفیت‌ها چهار سال زمان مناسبی است، گفت: با توجه به اینکه این مطالعات در حال انجام است دولت ایران می‌تواند قوانین و مقرراتی را متناسب با مطالعات وضع کند.

یاشی با بیان اینکه «جایکا» از متخصصان ژاپنی دعوت کرده است که دانش و تجربه خود را با طرف ایرانی به اشتراک گذارند، گفت: کمک دولت ژاپن به ایران به منظور کاهش آلودگی هوا در قالب کمک‌های رسمی توسعه‌ای است. دولت ایران به‌طور رسمی از دولت ژاپن درخواست اجرای این پروژه را کرده است و از آنجا که دولت ایران به تقویت بحث‌های محیط زیستی علاقه‌مند است علاوه بر آن یکی از مهم‌ترین مشکلات محیط زیست آلودگی هوای تهران است دولت ژاپن پذیرفته که در این زمینه همکاری کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۶ مطالعاتی در زمینه آلودگی هوای تهران انجام شده است، گفت: بر اساس این مطالعات و درخواست دولت ایران مصمم شدیم که حمایت خود را از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش دهیم.

رییس دفتر سازمان‌ همکاری‌های ژاپن در ایران اظهارکرد: کمک دولت ژاپن به ایران در قالب تعهدات بین‌المللی است که کشور ما در زمینه محیط زیست برعهده دارد. دولت ژاپن متعهد است که در کشورهای در حال توسعه در زمینه محیط زیست هزینه کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی