بازدید 14193

نکاتی در مورد دانش آموزان دیابتی

کد خبر: ۷۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 25 September 2017
متخصص غدد و داخلی با اشاره به اینکه توانایی‌های دانش‌آموزان دیابتی با سایر دانش‌آموزان تفاوتی ندارد، گفت: اولیای مدرسه باید درک کنند یک فرد دیابتی در زمان‌های مشخص، نیاز به تغذیه و یا رفتن به دستشویی دارد.

به گزارش فارس، مهران زمان‌زاده در ارتباط با دیابت در میان دانش آموزان اظهارداشت:نتایج پژوهش‌های موجود حاکی است که استعداد، فراگیری و دیگر توانایی‌های دانش‌آموزان دیابتی با سایر دانش‌آموزان تفاوتی ندارد اما زندگی افراد دیابتی به دلیل دیابت وجود دستورات درمانی، از محدودیت‌ خاص خود برخوردار است.

وی افزود: اگر اولیای مدارس و دانش‌آموزان اطلاعات کافی در مورد دیابت داشته باشند، شرایط برای دانش‌آموزان دیابتی‌ مناسب‌تر خواهد شد.همچنین اولیای مدرسه و همکلاسی‌ها باید بدانند یک کودک یا نوجوان دیابتی در بین آنها است، به همین دلیل لازم است اطلاعات کافی درباره دیابت و علائم آن، به خصوص «هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون» و چگونگی درمان آن داشته باشند.

 متخصص غدد و داخلی ادامه داد: علاوه بر این، اولیای مدرسه باید درک کنند یک فرد دیابتی در زمان‌های مشخص، نیاز به تغذیه و یا رفتن به دستشویی دارد، حتی حین آموزش در کلاس، لذا توجه به دانش آموزان دیابتی بسیار حائز اهمیت است.

زمان‌زاده خاطرنشان کرد:با توجه به شروع سال تحصیلی و تغییر در شیوۀ زندگی دانش‌آموز دیابتی و پی‌آمد آن، احتمال اختلال در کنترل قند خون فرد دیابتی، توصیه می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار