بازدید 14693
۱

علت برگرداندن بیماران در حال فوت از بیمارستان به خانه‌ها

کد خبر: ۷۳۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 25 September 2017
مدیرکل وزارت بهداشت با اعلام ارائه مجوزهای جدید برای ایجاد مراکز پرستاری در منازل گفت: یکی از علل شایع فوت بیماران در تمام دنیا، عفونت بیمارستانی است و ما هم قبول داریم باید به برخی خانواده‌ها برای نگهداری بیمار در حال فوت کمک کرد.

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکلات بیمارانی که درمانپذیر نیستند و متأسفانه در روزهای آخر عمر از بیمارستان به خانه‌ برگردانده می‌شوند و چرا خانه‌های پرستاری در ایران ایجاد و گسترش نمی‌یابد، اظهار داشت: در این زمینه مجوز حدود 1000 مرکز مراقب پرستار در منزل داده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: درخواست ما از مردم این است که آگاه باشند که درمان برخی بیماری‌ها که درمانپذیر نیستند، درمان اضافی برای آنها هیچ کمکی به بقای بیمار نمی‌کند و حتی درمانها رنج بیمار را افزایش می‌دهد و مضر است ولی وقتی بیمار در بیمارستان است گروه پزشکی مجبور است خدمات درمانی ارائه دهند.

حریرچی تصریح کرد: همچنین اگر در سنین بالای 65 سال، فردی یک ماه در آی سی یو بماند فقط چند درصد امکان دارد که زنده از ICU بیرون بیاید، که این آمار در تمام جهان نیز وجود دارد.

قائم مقام و مدیرکل وزارت بهداشت تصریح کرد: اصلاً یکی از علل شایع فوت بیماران در تمام دنیا، عفونت بیمارستانی است و عفونت بیمارستانی را نمی‌توان به صفر رساند، البته این مقوله با ضدعفونی کردن اتاق‌های جراحی تفاوت دارد.

حریرچی عنوان کرد: البته ما هم قبول داریم باید از برخی خانواده‌ها برای نگهداری بیمار غیرقابل درمان و در حال فوت کمک کرد زیرا خانه‌ها کوچک است و خانواده‌ها نیز فرزنددار هستند و بسیاری هم مشکلات مالی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نظارت بر مراکز خدمات دهنده طب سنتی نیز توضیح داد: مراکزی که پروانه خدمت طب سنتی دارند نظارت دقیق بر روی آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: البته برخی مراکز طب سنتی که ادعای خدمات طب سنتی دارند با کمک نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌شود ولی نمی‌توانیم بر روی همه این مراکز غیرقانونی نظارت داشته باشیم و قدرت نظارت ما محدود است.

حریرچی با توجه فرا رسیدن روز جهانی سالمندان خاطرنشان کرد: کشور ما نیز متعاقباً به سمت پیری پیش می‌رود و از آن طرف نیز هزینه سلامت در ایران با ازدیاد سالمندان افزایش خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقا ترا بخدا به داد مردم برسید این چه توجیهی است که بیمار رو به موت فرستاده شود به خانه. مگر نعوذ بالله از پیش خدا آمده اند کجای دنیا بیمار با وضعیت بد را میفرستند خانه؟
بیمارستان بستری بودم بیماری عفونی با توجه به سابقه قبلی همین عفونت و بستری شدن 17 روز این مرتبه بعد از 6 روز گفتند مرخصی گفتم دکتر نگفت مرخص هستم گفتند به ایشان تلفن زدیم گفته مرخص سابقع بالینی خودم را دیدم دکتر ترخیص ننوشته بود و نوشته بود حال بیمار نسبتا خوب. الان دو هفته است در خانه بستری هستم وضعم هم هیچ بهتر نشده. حالا بگذریم هر تزریق در خانه 50 هزار توان آب میخورد و کلی داستان جا و اعضای خانواده و احتمال سرایت و از این قبیل چیزها. واقعا باعث شرمساری است که مسئولی بگوید بیمار رو به موت را ببرند خانه نمی دانم بخندم گریه کنم چه کنم. بابا این مردم اینقدر احمق نیستند اگر بعضی مسئولین هستند برند به جهنم. اصلا نظام بهدات رمان از هم پاشیده شده سری به بیمارستانها بزنید دعوای پرستار با دکتر پرستار با بهیار بیمار با دکتر بیمار با پرستار. بابا سایت تابناک یک نفر را بفرست بیمارستان هر کدام که خواستید ببینید چند نفر از پرستاران فارغ التحصیل هستند کلینیکها که دیگر واویلا است با دیپلم و دو سه روز آموزش سرنگ زدن و سرم زدن . اوضاع خیلی بدتر از آنچیزی است که فکر میکنید و بعد این مسئول احمق چنین گستاخی میکند. اگر نزدیک بود یقه اش را میگرفتم جدی میگم احمق خودشو صد پشتشه. مردک نفهم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار