بازدید 3570

وابستگی حیات آمریکا به وجود مهاجرین نخبه جهان سومی

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا کشور مهاجرین است، گفت: حیات آمریکا به وجود مهاجرین به ویژه مهاجرین نخبه جهان سومی وابسته است.
کد خبر: ۷۳۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 25 September 2017
جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‍‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تمدید محدودیت صدور ویزای آمریکا برای اتباع ایرانی، گفت: تصمیمات آقای ترامپ بر پایه منطق، افکار عمومی، منافع ایلات متحده آمریکا و منافع مردم جهان نیست، در واقع مجموعه تصمیمات غیرکارشناسی اخذ شده که برای آمریکا و جهان هزینه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمدید قانون ضد مهاجرت یکی از تصمیمات غیرمنطقی ترامپ است، تصریح کرد: آمریکا کشور مهاجرین است، زیرا مهاجرین آن را بنا کرده و به آن قدرت بخشیدند؛ بنابراین حیات آمریکا به وجود مهاجرین به ویژه مهاجرین نخبه جهان سومی وابسته است.

وی افزود: مهاجرین با توانایی مالی، علمی، فنی و تخصصی اساس ساختار کشور آمریکا را اداره می‌کنند اما ترامپ این درک درست را از جامعه آمریکا ندارد، لذا بر پایه عدم درک صحیح تصمیماتی با تبعات منفی برای این کشور می‌گیرد.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: علاوه بر تمدید محدودیت صدور ویزای آمریکا برای اتباع ایرانی، تصمیمات دیگری چون مخالفت با پیمان نفت، مخالفت با قراردادهای زیست محیطی و برجام نیز اخذ کرده است، متاسفانه این نوع تصمیم‌ها قابل پیش‌بینی و تحلیل نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: آمریکایی‌ها نیز نسبت به این چنین تصمیماتی پی برده و باور دارند این تصمیم‌ها مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشورشان به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور آمریکا که در ظاهر هتل 5 ستاره و متشکل از گروه‌ها، اقوام، مذاهب، ادیان و اقلیت‌های مختلف است، هیچ گاه نخواهد توانست اساس این مسئله را با این چنین قوانین دچار مشکل کند زیرا اولین آسیب را خود خواهد دید.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با اعمال تغییراتی در قانون منع مهاجرتی، کشورهای ونزوئلا، چاد و کره شمالی را به لیست ممنوعیت مسافرت به ایالات متحده اضافه و کشور سودان را از فهرست قانون منع مهاجرتی خارج کرد. بدین ترتیب 8 کشور ایران، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و چاد، لیست به‌روزشده کشورهایی است که اتباع آن اجازه مسافرت یا مهاجرت به آمریکا را ندارند.

گفتنی است دونالد ترامپ درباره این تغییرات، در توئیتر خود نوشت: «تامین امنیت آمریکا اولویت شماره یک من است. ما به کسانی که نتوانیم با اطمینان بررسی‌شان کنیم، اجازه ورود نمی‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی