بازدید 5345
۲
پایان اولتیماتوم ای اف سی در تاریخ پنجم مهرماه

خطراخراج سرخابی از لیگ آسیا بخصوص استقلال در72ساعت آینده

شاید پروانه حرفه‌ای برخی باشگاه‌های ما باطل شود. این زمزمه آرام آرام به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس نخستين قربانی‌ها باشند. شايد سوال هواداران اين باشد كه مجوز حرفه‌اي چيست؟
کد خبر: ۷۳۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 25 September 2017
چندي پيش بود كه كاوه‌رضايي و آندرانيك تيموريان در ادامه بي‌توجهي‌هاي مسئولان استقلال به مطالبات آ‌ن‌ها، به كنفدراسيون فوتبال آسيا شكايت كردند و مجوز حرفه‌اي استقلال در آستانه ابطال قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، موضع باشگاه استقلال برابر ادعای کاوه‌رضایی، این بود که این بازیکن در قراردادش آپشن‌هایی از قبیل دعوت به تیم‌ملی، آقای گلی یا قرار گرفتن در بین سه آقای گل لیگ وجود داشت که در رسیدن به آن‌ها ناکام بود ولی تصور می‌کند که باید این پول به او پرداخت شود.

خطراخراج از لیگ آسیا برای سرخابی بخصوص استقلال

مدیران باشگاه استقلال معتقدند که کاوه‌رضایی، حسن نیت خود را نشان نداد و به نوعی شکل جدایی‌اش از استقلال برای این تیم تبعاتی داشت. استقلالی‌ها می‌گویند که انتظار داشتند اگر قرار است کاوه از تیم‌شان جدا شود، این اتفاق به شکل محترمانه‌تري رخ می‌داد نه اینکه واسطه‌ای مدام پیام بیاورد که کاوه‌رضایی در آستانه تمدید است و مشکلی برای ماندن در استقلال ندارد.

شاید اگر نحوه جدایی کاوه‌رضایی از استقلال شکلی دیگر داشت، اين باشگاه در این زمینه کمی با او همراهی می‌کرد. پس از شكايت كاوه‌رضايي و آندرانيك تيموريان به AFC ، حال خطر کنفدراسیون فوتبال آسیا و تعلیق باشگاه‌های ایرانی نزدیک است.

شاید پروانه حرفه‌ای برخی باشگاه‌های ما باطل شود. این زمزمه آرام آرام به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس نخستين قربانی‌ها باشند. شايد سوال هواداران اين باشد كه مجوز حرفه‌اي چيست؟
معیارهای ورزشی، زیرساخت، پرسنلی، مالی و حقوقی پنج معیار اصلی هستند که کنفدراسیون آسیا برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تعیین کرده است و هر یک، زیر گروه‌های خاص خود را دارند. به طور مثال در معیار ورزشی سه زیر گروه اصلی داریم که شامل بحث تیم‌های پایه، برنامه توسعه جوانان و مراقبت‌های پزشکی می‌شود. البته در کنار این مباحث، آکادمی و مدارس فوتبال مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.اگر باشگاهي پنج معيار اصلي كه ذكر شد را داشته باشد، مي‌تواند با ارائه مدارك به كنفدراسيون فوتبال آسيا مجوز حرفه‌اي خودش را كسب كند.

تاكنون باشگاه‌های گسترش فولاد تبریز، پرسپولیس، استقلال تهران، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان، 6 باشگاه ایرانی هستند که از طرف AFC مجوز حرفه‌ای دریافت کرده‌اند. علاوه بر اين 6 باشگاه، 19 باشگاه ایرانی مدارک لازم جهت اخذ مجوز حرفه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده‌اند که تاکنون تنها مدارک 6 باشگاه مورد تایید قرار گرفته است.

احتمال جدی محروميت تا 72 ساعت آینده
در صورتي كه مجوز حرفه‌اي‌گري استقلال و پرسپوليس و در ادامه ساير باشگاه‌ها لغو شود، اين باشگاه‌ها از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسيا 2018 منع خواهند شد.
اتفاقي كه حال با توجه به بي‌توجهي مديران باشگاه‌ها به اين مساله، بيشتر از هميشه رنگ واقعيت به خود گرفته است و در صورتي كه چنين اتفاقي رخ دهد، به طور حتم لقب فاجعه‌وار ترين اتفاق مديريتي فوتبال ايران را بايد به آن داد. اكنون با توجه به اينكه فرصتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به باشگاه‌هايي كه مجوز حرفه‌اي دارند به اتمام رسيده،‌ بايد ديد چه اتفاقي در انتظار اين 6 باشگاه است.

خطراخراج از لیگ آسیا برای سرخابی بخصوص استقلال
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این فجایع مدیریتی نه فقط تو فوتبال ،که تقریبا در تمام کشور در حال رخ دادنه. فقط توجه ها به فوتبال بیشتره.
تاوقتی مدیریت براساس روابط و پارتی و... باشه وضعمون بدتر میشه ،که بهتر نمیشه.
خدا به داد استقلال برسه با اين اعضاي هيئت مديره ، از وزير محترم ورزش مي خواهيم هرچه سريعتر نسبت به تغيير اعضاي اقدام كنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل