بازدید 35006
۹

بخشی از زندگی آنگلا مرکل که احتمالا نخوانده‌اید

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان زندگي جالبی دارد که خواندن آن براي شما جذاب و خواندنی خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 25 September 2017
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان زندگي جالبی دارد که خواندن آن براي شما جذاب و خواندنی خواهد بود.

 تولد

به گزارش تابناک، آنگلا مرکل (با نام حقيقي Angela Dorothea Kasner) در 17 ژوئيه 1954 در شهر هامبورگ و به عنوان اولين فرزند در خانواده‌اي فرهنگي به دنيا آمد.

پدرش هورست کاستنر کارشناس الهيات مذهب پروتستان و فارغ‌التحصيل دانشگاه هايدلبرگ بود. مرکل، هنوز يک ساله نبود که به همراه خانواده‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کرد. پدرش در کليساي پروتستان برلين- براندنبورگ، مسئول شد و بارها جهت شرکت در راه‌اندازي يک رشته کليسايي به تمپلين سفر نمود. مارکوس، برادر آنگلا در سال 1957 و خواهرش ايرنه در 1964 به دنيا آمدند.

 دوران مدرسه

آنگلا، در مدرسه پلي‌تکنيک شهر تمپلين شروع به تحصيل نمود؛ به عقيده معلمين و هم‌کلاسي‌ها، در دوران کودکي و نوجواني کمتر مورد توجه اما داراي روابط اجتماعي خوبي بود. استعداد وي بيشتر در دروس زبان روسي و رياضيات، چشمگير بود. در المپياد زبان روسي نيز توانست تا سطح بين‌المللي شرکت کند. آنگلا بجاي جشن‌هاي معمول فارغ‌التحصيلي، در مراسم متبرک کليسا که مختص ورود جوانان به جامعه مسيحايي است (Konfirmation) در کليساي ماريا ماگدالن (St.-Maria-Magdalenen-Kirche) شهر تمپلين شرکت کرد.

 وي در طول دوران مدرسه‌اش، عضو سازمان جمعي سياسي کودکان که بعدها گروه جوانان آزاد آلمان (Freien Deutschen Jugend) نام گرفت، بود.

تحصيل در لايپزيگ و دو ازدواج
آنگلا، از همان دوران مدرسه، در تصميم خود براي تحصيل در رشته فيزيک دانشگاه کارل مارکس مصمم بود. ديپلم خود را سال 1978 در همين رشته از دانشگاه لايپزيگ دريافت و پايان‌نامه‌اش با عنوان «تاثیر ارتباط فضایی بر سرعت واکنش در واکنش‌های ابتدایی دارای دو ملکول در رسانه‌های انبوه» را در سال 1986 با درجه عالي اخذ نمود.

آنگلا طي دوران تحصيل فيزيک و تبادلات دانشگاهي دانشگاه لايپزيک در مسکو و لنينگراد، با مردي به نام اولريش مرکل (Ulrich Merkel) آشنا شد و اين دو 1977 در کليسا به عقد رسمي يکديگر درآمدند. وي با مهاجرت به برلين شرقي در سال 1978 به همراه همسرش، همکاري علمي خود با مؤسسه مرکزي شيمي فيزيکي در آکادمي علوم شهر برلين، را آغاز کرد. در سال 1982 ازدواج بدون فرزند وي، به طلاق انجاميد.
مرکل در آکادمي علوم، با همسر کنوني خود، يوآخيم زاور (Joachim Sauer) متخصص شيمي کوانتوم آشنا گرديد و در سال 1998 با وي ازدواج نمود. مرکل هم‌اکنون نيز با زاور اما بدون فرزند زندگي مي‌کند، البته شوهرش دو پسر از ازدواج قبلي خود دارد.


مرکل در سال 1986 رساله دکتري خود را با عنوان «بررسي مکانيسم واکنش‌هاي تجزيه با شکستن پيوند ساده و محاسبه سرعت ثابت بر اساس روش‌هاي شيمي کوانتومي و آماري»  با درجه بسيار خوب به اتمام رسانيد.
ورود به عرصه سياست

بعد از اينکه در دوران گذر، در شرق آلمان زمزمه تشکيل ساختارهاي حزبي دموکراتيک شنيده شد، مرکل به عقيده دوستان و نزديکان وي، جهان‌بيني نزديکي با حزب سبزها داشت. وي تا سال 1990 در اداره مطبوعات و اطلاعات آلمان فعاليت کرد. مرکل در همان سال، عضو حزب دموکرات مسیحی (CDU) و سپس به عنوان نماینده این حزب، وارد مجلس آلمان شد. در ژانویه ۱۹۹۱ هلموت کول (صدراعظم وقت آلمان) او را به سمت وزیر بانوان و جوانان منصوب کرد. از سال 1994 تا 1998 نيز رياست وزارتخانه محيط‌ زيست، حفظ طبيعت و امنيت رآکتور بر عهده مرکل بود. وي تا سال 2000 دبيرکل و در ادامه رياست فراکسيون حزب دموکرات مسيحي مجلس را بر عهده گرفت. اين حزب، در ماه‌هاي بعد توانست نتايج خوبي در انتخابات‌ها کسب کند.

کانديداتوري مرکل براي انتخابات، بر همگان روشن بود. آنگلا مرکل از سال 2005 تاکنون صدر اعظمي آلمان را بر عهده دارد. بهترين نتيجه‌اي که وي تاکنون در انتخابات به دست آورده، انتخاب وي براي ششمين بار به سمت رياست حزب دموکرات مسيحي مجلس در هانوفر آلمان بود که موفق به کسب 94/97% از آراء گرديد.
حزب دموکرات مسيحي غالباً در انتخابات‌هاي مجلس فدرال، با حزب سوسيال مسيحي CSU ائتلاف تشکيل داده‌اند. این دو حزب با رهبرانشان (مرکل و شتویبر) بارها گرهارد شرودر، رهبر حزب سوسیال دموکرات و رويکردهاي آنان را به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی، افزایش بدهی‌های کشور و مهم‌تر از همه تعداد بسیار زیاد بیکاران مورد سرزنش قرار می‌دادند. با این وجود اتحاد مجدد آنها در سال ۲۰۰۲، بیشتر به خاطر سیاست‌های اشتباه آنها در مورد جنگ عراق، از ائتلاف سبز- قرمز به رهبری شرودر و یوشکا فیشر شکست خورد.
این سیاستمدار آلمانی، دبیرکل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان بوده و از ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵، سرانجام بر طبق مذاکرات ائتلاف بزرگ، سوسیال دموکرات‌ها به صدراعظمی مرکل و کناره‌گیری شرودر از سیاست رضایت دادند. به این صورت آنگلا مرکل اولین صدراعظم زن در کشور آلمان معرفی شد.

 سياست خارجی

آنگلا مرکل، در زمان جنگ عراق، با سياست‌هاي ايالات متحده همسو شد و مخالفت شديد اپوزيسيون اين کشور را برانگيخت، تا جايي که رئيس حزب سوسيال دموکرات، اظهارات مرکل را "سجده در برابر دولت آمريکا" دانست.

در مورد حذف سلاح‌هاي اتمي در آلمان،‌ مرکل مذاکرات درباره موشک‌ها را همراهي با ساير کشورهاي عضو ناتو دانسته و مشارکت انحصاري آلمان را کاملاً رد کرد.

مرکل درباره سياست در قبال ترکيه معتقد به برقراري مشارکت ممتاز به جاي عضويت اين کشور در اتحاديه اروپاست. اما در سياست خاورميانه، موضوع حضور نيروهاي آلمان در ارتش صلح آمريکا (جنوب لبنان) براي حل مسالمت‌آميز بحران لبنان-اسرائيل، کمتر موضع‌گيري شفاف کرده است.
آنگلا مرکل؛ پناهنده ای که صدر اعظم شد
در خصوص بحران اقتصادي اروپا و بدهي، مرکل مبارزه خود عليه آن را رسماً اعلام نمود و در حوزه‌هاي خانواده و محيط زيست نيز فعاليت‌هايي داشته است.

آنگلا مرکل؛ پناهنده ای که صدر اعظم شد
بر اساس نتایج اولیه انتخابات اخیر آلمان حزب "اتحادیه دموکرایتک مسیحی" موفق شد با کسب 32.5 درصد آراء 220 کرسی را از آن خود کند و برای چهارمین دور پیاپی پیروز انتخابات پارلمانی آلمان شود؛ این یک پیروزی تاریخی برای آنگلا مرکل به شمار می رود گرچه بر اساس این نتایج او باید برای تشکیل دولت با دیگر احزاب ائتلاف کند. همچنین حزب سوسیال دموکرات نیز به ریاست مارتین شولتز توانست 20 درصد آرا را کسب کرده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
رهبر خوش فکر و ساده زیستی است.
بسيار مفيد براي كشورش .
نه دقت کنید یک مامور ویزه تربیت شده کسی مثل پوتین را خودش لو داد او را کسی لو نداده خوب به مسیر دقت کنید و ببینید چون مامور است چقدر خونسرد و ارام جلو میرود
جالب بود
پیرزن بی ریخت
لااقل یه خوشگلشو انتخاب میکردن
چقدرباسواد
پس مرکل اسم فامیل شوهر اولش هست. اگه همچی قانونی بین مسلمونا بود که زن اسم فامیلش عوض بشه و به اسم شوهرش خوانده بشه غرب و در راس اونها مغز فندقی های غربزده وطنی هر روز ده تا کتاب علیه اسلام و مسلمین می نوشتن
حقوق نجمومی هم نمی گیرد...
بسيار مفيد براي كشورش .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار