بازدید 6224

حمایت صهیونیست‌ها از همه‌پرسی اقلیم کردستان

کد خبر: ۷۳۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴ 25 September 2017
در تصاویری که خبرگزاری رویترز، منتشر کرد، نشان می دهد که صهیونیست ها در خیابان های سرزمین های اشغالی با حمل پرچم های منتسب به اقلیم کردستان عراق، حمایت خود را از همه پرسی در این منطقه اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار نیست که صهیونیست ها، حمایت خود را از همه پرسی اقلیم کردستان اعلام می کنند، چندی پیش نیز «جدعون ساعر» وزیر پیشین امور داخلی رژیم صهیونیستی از تصمیم کردها برای برگزاری همه پرسی استقبال کرده و از این رژیم خواسته بود، حامی تلاش های جدایی طلبانه کردها باشد.
 
وی همچنین بر ضرورت حمایت رژیم صهیونیستی از تلاش های جدایی طلبانه کردها تاکید کرده بود.
 
حمایت صهیونیست ها از همه پرسی کردستان، تنها ساعاتی پس از اظهارات «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق صورت می گیرد، وی تصمیم بارزانی برای اعلام همه پرسی را یک جانبه توصیف کرد و از مسئولان سیاسی کردستان و دولت مرکزی عراق خواست از افزایش تنش دوری کنند.
 
حیدرالعبادی نیز یکشنبه شب بار دیگر با تاکید بر اینکه عراق کشوری برای تمامی مردم آن باقی خواهد ماند، تصریح کرد: همه پرسی اقلیم کردستان مغایر با قانون اساسی و اقدامی برای تجزیه عراق است و ما تدابیر لازم را برای مقابله با آن و حفظ یکپارچگی عراق اتخاذ می کنیم.
 
با وجود مخالفت های جهانی و دولت مرکزی عراق با همه پرسی اقلیم کردستان عراق ، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر برگزاری این همه پرسی در 3 مهر 1396 اصرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل