بازدید 4596

مجازات حبس در شرع اسلام برای تنبیه مجرمان وجود ندارد

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اعمال مجازات حبس، تنها برای بازدارندگی و اصلاح فرد صورت می گیرد.
کد خبر: ۷۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 24 September 2017
حسین رضازاده در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس در قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه حضور در مسند قضاوت در دیوان عالی کشور و تجربه طولانی در این زمینه می توان گفت که اساس مجازات حبس باهدف بازدارندگی از جرم است نه انتقام گیری.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعمال مجازات حبس، تنها برای بازدارندگی و اصلاح صورت می گیرد و حتی در اسلام و منابع شرعی چیزی به نام مجازات حبس برای تنبیه فرد وجود ندارد.

هر مجازاتی که موجب اصلاح مجرم شود بر حبس اولویت دارد

وی افزود: هر مجازاتی که موجب اصلاح مجرم شود بر حبس اولویت دارد، چراکه حبس آخرین اقدام است و می توان با مجازات های جایگزین هم اثرات منفی حبس را از بین برد و هم بازدارندگی که قرار است حبس داشته باشد را در این گونه مجازات ها دید.

این نماینده مجلس دهم در ادامه خاطرنشان کرد: با اعمال مجازات جایگزین حبس فرد می تواند خارج از محیط زندان و در یک مکان اجتماعی مشغول به کار شود و با این تصمیم، با فضای کار نیز آشنا می شود تا زمانی که مدت مجازاتش به اتمام می رسد، بتواند با انجام همین کار مسیری را برای آینده خود باز کند.

جامعه باید از مجرمان خطرناک در امان باشد

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن این شرایط، مجازات جایگزین حبس، مجازات بسیار مناسبی است که البته این موضوع شامل هر مجرمی نمی شود و با توجه به شخصیت مجرم، نوع جرم تعیین می گردد و به عنوان مثال در بعضی از جرائم اتفاقی که افراد در شرایط خاصی مرتکب جرم شده اند می توانند با مجازات جایگزین اصلاح شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مجرمان خطرناک با توجه به حفظ امنیت جامعه ، باید در حبس بمانند و مجازات شدید نسبت به آن ها اعمال شود تا جامعه از وجود آن ها در امان باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی