بازدید 10546
۱

درخواست کمک عراق برای ساخت راکتور هسته‌ای

روز شنبه عراق برای ساخت یک راکتور هسته ای که صرفا جنبه صلح آمیز دارد، درخواست کمک کرد. این در حالی ست که بیش از ۲۵ سال از تخریب راکتور اتمی عراق که در زمان صدام، دیکتاتور سابق این کشور، ساخته شده بود، می گذرد.
کد خبر: ۷۳۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 24 September 2017
روز شنبه عراق برای ساخت یک راکتور هسته ای که صرفا جنبه صلح آمیز دارد، درخواست کمک کرد. این در حالی ست که  بیش از ۲۵ سال از تخریب راکتور اتمی عراق که در زمان صدام، دیکتاتور سابق این کشور، ساخته شده بود، می گذرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: "عراق از کشورهای دارنده نیروی هسته ای می خواهد تا برای ساخت یک راکتور هسته ای در جهت مقاصد صلح آمیز ... و مطابق با پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (NPT)، به این کشور کمک کند".

درخواست کمک عراق برای ساخت راکتور هسته‌ای
عراق در گذشته سه راکتور هسته ای در شهر التويثه داشت. این شهر در جنوب عراق واقع شده و پایگاه اصلی تحقیقات هسته ای این کشور بوده. یکی از این راکتور ها در سال ۱۹۸۱ به وسیله هواپیمای اسرائیلی و دو راکتور دیگر به وسیله هواپیما های آمریکایی در سال ۱۹۹۱ و در طول جنگ خلیج فارس، به کلی نابود شدند.

طبق پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای کشورهای دارای سلاح هسته‌ای نباید به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کشورهای غیربرخوردار در راه تحصیل این سلاح کمک کنند و کشورهای غیربرخوردار متعهد می‌شوند تا در این راه تلاش نکنند، هر چند به موجب ماده ۴ برخوردارها متعهد شده‌اند که فناوری هسته‌ای صلح آمیز را در اختیار غیربرخوردارها قرار دهند.

تا کنون ۱۸۸ کشور جهان با امضای پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای، به این معاهده پیوسته‌اند. هند، پاکستان، و اسرائیل این پیمان‌نامه را نپذیرفته‌اند. کره شمالی نیز پس از نقض پیمان در نهایت از این پیمان‌نامه خارج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
شما را به خدا ایران این کار را نکند که یکروزی همه ما با ان نابود خواهند کرد اینه نمک می خورند نمکدان را راحت می شکنند ..هرگز اجازه جنین کار را به انها ندهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار