بازدید 5572

روز انتخابات ملی در آلمان و امیدهای جناح راست افراطی برای تاریخ‌سازی / رؤیای مرکل برای چهارمین دور صدارت

امروز شهروندان آلمان، در حالی برای انتخابات سراسری و ملی این کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند که آنگلا مرکل، صدراعظم فعلی توان خود را برای چهارمین دور پیروزی بسیج کرده و در عین ‌حال، مهم‌ترین حزب رقیب او یعنی حزب چپ SPD به دنبال تاریخ‌سازی است.
کد خبر: ۷۳۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 24 September 2017
امروز شهروندان آلمان، در حالی برای انتخابات سراسری و ملی این کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند که آنگلا مرکل، صدراعظم فعلی توان خود را برای چهارمین دور پیروزی بسیج کرده و در عین ‌حال، مهم‌ترین حزب رقیب او یعنی حزب چپ SPD به دنبال تاریخ‌سازی است.

به گزارش «تابناک»؛ قرار است حوزه‌های رأی‌گیری در آلمان از ساعت 8 صبح به ‌وقت محلی کار خود را آغاز کنند و اولین نتایج رأی‌گیری بعد از پایان مهلت رأی دادن در آخرین شعب اخذ رأی، به‌تدریج اعلام خواهد شد. اهمیت اساسی این انتخابات در این است که شاید برای اولین بار بعد از جنگ دوم جهانی، شش حزب قدرتمند در مجلس آلمان باشند؛ نتیجه‌ای که در صورت رقم خوردن، می‌تواند تغییرات اساسی در سیاست و دولت فعلی به وجود آورد.

روز انتخابات ملی در آلمان و امیدهای جناح راست افراطی برای تاریخ‌سازی / رویای مرکل برای چهارمین دور صدارت 

مهم‌ترین رقیبان انتخابات امروز در آلمان

آنگلا مرکل: وی که مهم‌ترین چهره حزب دموکرات مسیحی آلمان است و انتظار می‌رود برای چهارمین بار نیز صدراعظم شود، یکی از مهم‌ترین چهره‌های این انتخابات است و در فضای بین‌المللی به‌ عنوان منبعی برای ثبات و توسعه آلمان شناخته می‌شود که از سال 2005 به این‌سو سکان هدایت این کشور را بر عهده داشته است. بااین‌حال تصمیم وی در سال 2015 برای باز کردن مرزهای آلمان به روی پناه‌جویان سوری در طی بحران پناهندگی در اروپا ضربه اساسی به وضعیت و شرایط سیاسی وی زد که البته اکنون وی تا حد زیادی شرایط پیشین خود را بازیابی کرده است.

مارتین شولز: وی که رهبر حزب دست چپ میانه سوسیال‌دموکرات SPD است، مهم‌ترین رقیب آنگلا مرکل در این انتخابات بوده و به شکلی جالب‌توجه، شریک مرکل در دولت ائتلافی است که در حین کمپین‌ها با انتقادات شدیدی که از مرکل داشته، به نظر برای او دردسرساز خواهد بود.

آلیس ویدل و آلکساندر گوالند: این هر دو از حزب دست راستی افراطی AfD موفق شده‌اند که کرسی‌ها را در مجلس به دست آورند و حتی برخی این انتظار را دارند که این حزب بتواند با یک تاریخ‌سازی به سومین حزب بزرگ مجلس در این انتخابات تبدیل شود. در این شرایط کار برای هم مرکل و هم حزب رقیب او بسیار دشوار خواهد بود.

مارتین شولز که رهبر حزب سوسیال‌دموکرات و سابقاً رئیس مجلس اروپا نیز بوده است ـ همان‌ گونه که گفته شد ـ مهم‌ترین رقیب آنگلا مرکل در این انتخابات است؛ اما مرکل با دوازده سال سابقه و تجربه در صدارت به نظر چهره‌ای است که انتظار پیروزی وی در این انتخابات و برای چهارمین دور متوالی می‌رود.

در میان احزابی که به نظر موفق به کسب آرا در این انتخابات خواهند بود، باید از حزب ملی‌گرای راست و ضد اسلام یعنی AfD یا Alternative for Germany نام برد. این حزب تاکنون تنها موفق شده بود، در حوزه‌های محلی کرسی‌هایی را از آن خود کند، ولی از زمان بحران پناهندگی در اروپا و آلمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دیگر احزاب رقیب در این انتخابات عبارت‌اند از Die Link (دست چپی) حزب سبز و حزب Free Democrats (FDP).

بیش از 61.5 میلیون شهروند آلمانی بالای هجده سال برای شرکت در این انتخابات واجد شرایط هستند. انتخابات ملی و سراسر در آلمان هر چهار سال یک ‌بار برگزار می‌شود و در این انتخابات دو رأی‌گیری صورت می‌گیرد که یکی مربوط به کاندیداهای حوزه انتخابیه است و دیگری مربوط به حزب سیاسی مورد حمایت.
 
نمودارهای زیر وضعیت احزاب رقیب در آخرین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات را نشان می دهد؛
 
روز انتخابات ملی در آلمان و امیدهای جناح راست افراطی برای تاریخ‌سازی / رویای مرکل برای چهارمین دور صدارت 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار