بازدید 3629

انجام ۲۵۳ پرواز بازگشت حجاج

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در 17 روز عملیات بازگشت حجاج 253 پرواز انجام شده که 137 پرواز از مدینه و 116 پرواز از جده بوده است.
کد خبر: ۷۳۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 23 September 2017
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در 17 روز عملیات بازگشت حجاج 253 پرواز انجام شده که 137 پرواز از مدینه و 116 پرواز از جده بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا جعفرزاده افزود: 193 پرواز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شامل 106 پرواز از مدینه به تهران و سایر شهرستان ها و 97 پرواز از جده انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 60 پرواز هم با شرکت هواپیمایی سعودی شامل 31 پرواز از مدینه و بقیه از جده انجام شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: تا 31 شهریور 71104 نفر حاجی از عربستان به ایران بازگشته اند که 54016 نفر با هواپیمایی جمهوری اسلامی و ایران و 17088 نفر با شرکت هواپیمایی سعودی برگشته اند.

وی گفت: برگشت حجاج از 14 شهریور از جده به مقصد تهران آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری هم از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبر داد.

محمدجواد تقوایی در هفدهمین جلسه ماهانه معاونان و مدیران شرکت های هواپیمایی با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان، ضمن اعلام این خبر گفت: در حال بررسی و تدوین مقررات جدیدی جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی هستیم.

وی افزود : تنوع تایپ می تواند مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکت های هواپیمایی ایجاد کند و فرآیندهای مهندسی و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانی شرکت هواپیمایی را تحت تاثیر قرار دهد.

تقوایی با اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت : گاهی مشاهده می شود شرکتی 8 فروند هواپیما دارد و 5 تایپ متفاوت، که معضل است و درصدد هستیم بر اساس دستورالعمل جدید ، تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم.

وی تصریح کرد :شرکت های هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت ها و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه کنند.

تقوایی از معلق شدن مجوز بهره برداری خطوط هواپیمایی در صورت اثربخش نبودن نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد.

وی گفت: در برخی موارد به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمی شود و مدیران کیفی و ایمنی بایدبازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی هم مشخص کننده وضعیت خط هوایی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار