بازدید 5104

نیروهای ارتش در الرقه و دیرالزور به هم رسیدند

کد خبر: ۷۳۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 23 September 2017
منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها در آزادسازی شهرک معدان به عنوان بزرگترین دژ گروه تروریستی داعش در شرق الرقه خبر دادند.

به گزارش تسنیم در دیرالزور، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان توانستند شهرک «معدان عتیق» در نزدیکی مرزهای اداری استان الرقه را آزاد کنند. این شهرک از بزرگترین و آخرین دژهای گروه تروریستی داعش در شرق الرقه قلمداد می‌شد.

 
 
آزادسازی شهرک معدان این امکان را به نیروهای ارتش سوریه در حومه غربی دیرالزور داد تا به نیروهای مستقر در حومه شرقی الرقه بپیوندند به طوری که هدف نیروهای ارتش از این پیشروی، آزادسازی تمام شهرک‌های واقع در کرانه غربی رودخانه فرات و پیوستن به نیروهای مدافع در حومه شرقی  الرقه با محور شهرک غانم علی و در نتیجه محاصره کردن تروریست‌ها بین حومه الرقه و دیرالزور است.

ارتش سوریه و همپیمانانش همچنین شهرک «خشام» در کرانه شرقی رودخانه فرات در دیرالزور را هم آزاد کردند. روستاهای «حلبیة ،زلبیة و القصبی» هم از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد شد، نیروهای ارتش و همپیمانان همچنان به پیشروی در این مناطق با پشتیبانی هوایی گسترده روسیه ادامه می‌دهند.

 
 
خبر دیگر اینکه گروه‌های مسلح کردی موسوم به «قسد» که از حمایت مستقیم آمریکا برخوردار هستد، تلاش می‌کنند به سمت میادین نفت و گاز در منطقه شرقی رودخانه فرات پیشروی کنند، بر اساس گزارش‌ها، این نیروها به سمت میدان کونیکو در شمال شهرک خشام که ارتش سوریه به تازگی آن را از اشغال داعش آزاد کرده است، پیشروی می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر به آمریکا هشدار داده بود که نیروهای روسی از تمام ابزارها و وسایل موجود برای مقابله با گروه‌های کردی در صورت تجاوز به ارتش سوریه و نیروهای روسی در دیرالزور استفاده خواهند کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان