بازدید 8473

از تأیید تا تکذیب تعویق همه پرسی استقلال اقلیم کردستان

خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه اقلیم کردستان با طرح تعویق همه‌پرسی استقلال موافقت کرده است. با این حال شبکه روداو، وابسته به مسعود بارزانی در خبر فوری اعلام کرد اخبار منتشره در این زمینه صحت ندارد.
کد خبر: ۷۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 23 September 2017
برخی منابع خبری از به تعویق افتادن همه پرسی اقلیم کردستان عراق خبر می دهند، حال آنکه منابع دیگری چنین اخباری را تکذیب می کنند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «راشاتودی» اعلام کرد، مسئولان اقلیم کردستان عراق با طرح بین المللی برای به تأخیر انداختن همه پرسی استقلال این اقلیم موافقت کرده اند.

برخی منابع رسانه‌ای کرد به نقل از معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان، اعلام کردند که دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات با قبول پیشنهاد بین‌المللی، با تأخیر در برگزاری همه‌پرسی استقلال موافقت کرده‌اند.

این در حالی است که شبکه روداو وابسته به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرده، چنین توافقی میان دو حزب نشده و همه‌پرسی در تاریخ معین آن یعنی دوشنبه 25 سپتامبر برگزار می‌شود.

همه پرسی استقلال اقلیم کردستان به تعویق افتاد

پیشتر هیأتی متشکل از اعضای این اقلیم برای دیدار با مقامات بغداد عازم این شهر شده بودند.

پاول طالبانی، معاون رئیس دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، این دولت تصمیمی مبنی بر به تأخیر انداختن همه پرسی اقلیم کردستان گرفته است.

این در حالی است که المیادین به نقل از شورای عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق گزارش داد که این همه پرسی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

لحظاتی پیش نیز هیأت عالی همه پرسی اقلیم کردستان در اطلاعیه ای مبنی بر اینکه همه پرسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد، اعلام کرد: «در پی پخش اخباری مبنی بر تعویق همه پرسی اقلیم کوردستان، هیأت عالی همه پرسی اعلام کرد، این همه پرسی به تعویق نیفتاده و در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد. در برخی رسانه های جمعی بر اساس نوشته ای از پاول (بافل) طالبانی، این شایعه منتشر شده که ظاهرا حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان بسته پیشنهادی سازمان ملل متحد، امریکا، فرانسه و بریتانیا را پذیرفته و همه پرسی انجام نمی شود. به اطلاع عموم مردم می رسانیم که این خبر هیچ پایه ای نداشته و همه پرسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد».

از سوی دیگر، پاول طالبانی لحظاتی پیش پُست فیسبوک خود درباره تعویق همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق را حذف کرد.

از تایید تا تکذیب تعویق همه پرسی استقلال اقلیم کردستان
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان