بازدید 2143

‌تنوع نوع هواپیما در ایرلاین‌ها محدود ‌می‌شود

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌هاى هواپیمایى خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 23 September 2017
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌هاى هواپیمایى خبر داد.

‌به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمدجواد تقوایى در هفدهمین جلسه ماهانه معاونان و مدیران شرکت‌هاى هواپیمایى با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان بیان کرد: در حال بررسى و تدوین مقررات جدیدى جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى هستیم زیرا تنوع تایپ می‌تواند مشکلات بسیارى در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده و فرآیندهای مهندسى و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانى شرکت هواپیمایى را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت:‌ مشاهده مى شود شرکتى ٨ فروند هواپیما ‌از ٥ تایپ متفاوت در ناوگان خود دارد، که خود معضل بزرگی‌ است در این خصوص در صدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم، بدین ترتیب شرکت‌های هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.

تقوایی از معلق شدن مجوز بهره‌بردارى خطوط هواپیمایى در صورت عدم اثربخشى نظام کیفى و ایمنى آنها خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنى و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایى توجه شایسته نمی‌شود، مدیران کیفى و ایمنى باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایى باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفى مشخص کننده وضعیت خط هوایى خواهد بود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى افزود: در صورت عدم اثربخشى سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنى، یافته سطح١ به شرکت هواپیمایى گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازى آن متوقف و تعلیق خواهد شد.

در ادامه این جلسه ‌مجید حسنلو قائم، مقام معاون استاندارد پرواز، در خصوص اهمیت نظام ایمنى و تضمین کیفیت مطابق مقررات CAO.IRI AIR OPSتوضیحاتى را ارائه داد و بر سطح١ بودن یافته ى عدم اثربخشى نظام کیفى تأکید کرد.

وی بیان کرد: یافته سطح١ به این مفهوم است که هر عدم تطابق جدى با مقررات که حتما ایمنى پرواز را به خطر مى اندازد و مطمئناً ریسک خطر آن در سطح غیر قابل قبول است.

وی افزود: هر شرکتى که تضمین مرغوبیت (کیفى) آن تأثیرگذار و بهبود پذیر نباشد، مشمول یافته سطح١ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل