بازدید 4565

خلاء قانونی منشأ بروز تخلفات پزشکان در روند معاینه بیماران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود آیین نامه ها و قوانین جدید متناسب با نیاز جامعه درحوزه پزشکی،گفت: نظارت های وزارت بهداشت بربخش های غیردولتی دربخش درمان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۷۳۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 23 September 2017
همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدام خلاف قانون برخی پزشکان در ویزیت همزمان چند بیمار، گفت: هر پزشکی با هر تخصصی در روند معاینه بیماران باید قوانین و ضوابط مشخصی را رعایت کنند، ضمن اینکه روح پزشکی  نیز درمسیر درمان بیمار دارای اهمیت بوده و به نوعی ویزیت همزمان چند  بیمار با روح پزشکی مغایرت دارد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر رعایت اصول اخلاق پزشکی از سوی پزشکان، افزود: ویزیت همزمان چند بیمار به طور حتم تمامی دستاوردهای حرفه پزشکی را تحت الشعاع قرار می دهد، برای این موضوع قوانینی درسیستم پزشکی وجود دارد؛ به طوری که برای تخصص های مختلف پزشکان زمان های متفاوتی را برای معاینه بیمار درنظر میگیرند، به عنوان مثال روانپزشکان زمان بیشتری را به حل مشکلات یک بیمار اختصاص می دهند.

وی با تاکید براینکه برای معاینه برخی بیماران باید شرح حال بیشتری را با هدف تشخیص درست بیماری بدست آورد، تصریح کرد: اگر پزشکی زمان کمتری را برای معاینه بیمار درنظر بگیرد، به طورقطع در تشخیص بیماری با مشکلات بسیاری روبه رو شده و درمان نیز با اختلالاتی منجر می شود؛ بنابراین اختصاص زمان 15 تا 30 دقیقه برای معاینه یک بیمار درمطب ها ضروری است.

هاشمی با بیان اینکه پزشک باید در تشخیص صحیح نوع بیماری و استفاده از روش درمانی به یقین دست پیدا کند،گفت: اختصاص زمان کمتر برای معاینه بیمار با روح پزشکی منافات دارد، متاسفانه مشاهده چنین تخلفاتی به دلیل عدم نظارت کافی از سوی سازمان نظام پزشکی است؛ درطی چندین سال گذشته وزارت بهداشت زمان کافی را برای نظارت بربخش های غیردولتی از جمله مطب ها در نظر نگرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید براینکه نظارت به معنای تدوین آیین نامه های جدید و مقررات مناسب است، افزود: البته درصد بسیاری از پزشکان به وظایف خود به خوبی عمل کنند،اما اگر نظارت ها به نحو درست انجام شده و با تخلفات به خوبی برخورد شود؛ می توان از افزایش تخلفات جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت:  زمان ویزیت بیمار از 15 تا 30 دقیقه است، بنابراین  با پزشکان متخلف دراین خصوص باید جریمه شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار