بازدید 2429
آخوندی در راهپیمایی روز جهانی بدون خودرو در تهران؛

باید به سمت شهرسازی ریل پایه برویم

وزیر راه و شهرسازی: روزانه حدود یک میلیون و 200هزار نفر وارد شهر تهران و به همین میزان نیز از شهر خارج می شوند که 98درصد آنها با خودرو تردد می کنند که عمده آن نیز خودروی شخصی است.
کد خبر: ۷۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 22 September 2017
وزیر راه و شهرسازی: روزانه حدود یک میلیون و 200هزار نفر وارد شهر تهران و به همین میزان نیز از شهر خارج می شوند که 98درصد آنها با خودرو تردد می کنند که عمده آن نیز خودروی شخصی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس آخوندی امروز در راهپیمایی روز جهانی بدون خودرو در تهران با بیان اینکه ما در آغاز یک تغییر انگاره و رویکرد به زندگی شهری هستیم، گفت: شهرسازی ما بر مبنای خودرو محور بوده و چند وقتی است که مدل آن درحال تغییر است و به سمت شهرسازی ریل پایه حرکت می کند و اگر بخواهیم به آنجا برسیم یکی دو دهه زمان می برد.

وی گفت: وقت آن است به سمت شهرسازی ریل پایه برویم و قاعدتا هم از جهت سرعت دسترسی و ایمنی و هم از جهت آرامش روانی در شهر به آن نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز که روز بدون خودرو است در واقع برای ما تذکری است تا ما که در دولت هستیم در سیاست گذاری ها تجدید نظر کلی داشته باشیم و مردم هم باید به این موضوع توجه و تجربه کنند که خودرو را کنار بگذارند و به سمت ریل بیایند و ببینند که آیا ریل می تواند به آنها کمک کند یا خیر.

وی گفت: در واقع شهرسازی ریل پایه دو سمت دارد یک سمت دولت است که ما باید هر روز امکانات را بیشتر کنیم و یک سمت مردم هستند که در واقع ریل را برخودروی شخصی ترجیح دهند و این فرهنگ را بپذیرند.

وزیر راه شهرسازی اضافه کرد: اصلی ترین بحث برای تهران بحث حمل و نقل عمومی است که روزانه حدود یک میلیون و 200هزار نفر وارد شهر تهران و به همین میزان نیز از شهر خارج می شوند که 98درصد آنها با خودرو تردد می کنند که عمده آن نیز خودروی شخصی است.

آخوندی افزود: این وضع علاوه بر اتلاف وقت مردم، آلودگی های زیست محیطی و تصادفات زیادی نیز در پی دارد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه موضوع حمل و نقل حومه ای را مطرح کردیم تا بتوانیم حمل و نقل ریلی حومه ای داشته باشیم و شرکت آن در حال تاسیس است و نیاز به سرمایه گذاری زیاد است هم برای تهران و هم برای همه کلان شهرها.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برآورد ما برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی در برنامه ششم 28میلیارد دلار است که رقم بسیار بزرگی است و امیدوارم مورد توجه دولت و مجلس قرارگیرد.
وی گفت: احتمالا صندوق توسعه ملی باید وارد این موضوع شود و تامین مالی بین المللی هم در دستور کار جدی قرار گیرد و در برنامه ششم هم به آن توجه شده است و باید به سمت قانون برویم تا منابع را تامین کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر