بازدید 3194

درآمدزایی هکرها از داده‌های سرقتی از وال استریت

کد خبر: ۷۳۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 22 September 2017
کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اعلام کرد به تازگی متوجه شده که مجرمان سایبری از داده‌هایی که پارسال دزدیده بودند برای پول درآوردن در بازار سهام استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، هک شدن گسترده عالی‌ترین تنظیم‌کننده مقررات بازار سهام آمریکا، جدیدترین نشانه این است که علی‌رغم تلاش‌هایی که در چندین انتخابات ریاست‌جمهوری برای محدود کردن دسترسی و نفوذ به پایگاه‌های حساس صورت گرفته است، داده‌هایی که در دور از دسترس‌ترین سرورهای دولت آمریکا ذخیره شده است، همچنان نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیراند. این اتفاق آن‌قدر گاه و بی گاه تکرار می‌شود که بسیاری آن را امری روتین تلقی می‌کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، عالی‌ترین تنظیم‌کننده مقررات بازار سهام آمریکا، اعلام کرد که به تازگی متوجه شده است مجرمان سایبری از داده‌هایی که سال گذشته دزدیده بودند برای پول درآوردن در بازار سهام استفاده کرده‌اند. به این ترتیب این جدیدترین سازمان فدرالی است که برای از دست دادن کنترل داده‌های خود خبر ساز می‌شود.

دن گوئیدو، یکی از مدیران ارشد تریل او بیتس، که مشاور امنیت سایبری دولت آمریکاست و یکی از اعضای قبلی تیم امنیت سایبری فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا، هم بوده است می‌گوید: این نشان‌دهنده وضعیت امنیت دیجیتال ماست.

در سال‌های اخیر هکرها و تبهکاران سایبری، همچنین کارمندان ناراضی، داده‌هایی را از اداره خدمات درآمد داخلی، وزارت کشور، و سازمان‌های اطلاعاتی سرقت کردند که این شامل میلیون‌ها فایل کارکنان دولت هم می‌شود که مقامات آمریکایی ادعا کردند توسط ارتش چین به سرقت رفته است.

مقامات بانک مرکزی اخیرا ده‌ها مورد از نفوذهای سایبری را شناسایی کردند که این شامل چندین موردی هم که در سال ۲۰۱۲ رخ داد و در سطح داخلی به آن جاسوسی گفتند، می‌شود.

در طول چند سال اخیر دولت فدرال آمریکا شدیدا سرمایه‌گذاری در بخش حفاظت از سیستم دیجیتالی خود را افزایش داده است تا آن‌چه به طور گسترده به عنوان ناتوانی در برقراری امنیت ملی تلقی می‌شود را بهبود ببخشد.

اسکن‌های هفتگی سیستم‌های دولتی توسط دپارتمان امنیت ملی در ماه ژانویه نشان داده بود که کمیسون بورس و اوراق بهادار دارای ضعف‌های اساسی امنیتی است، اما این آسیب‌پذیری‌ها در ۳ نهاد دیگر از همه بدتر است؛ آژانس حفاظت از محیط زیست، دپارتمان سلامت و خدمات فردی و اداره خدمات اجتماعی.

برخی از این نهادها اعلام کردند که پس از آن گزارش وضعیت امنیت سایبری خود را ارتقا داده‌اند.

یک سخنگوی اداره خدمات اجتماعی گفت که این اداره در ۶ ماه گذشته هیچ آسیب‌پذیری اساسی‌ای نداشته است و مواردی که در ژانویه شناسایی شده بودند هم ظرف کمتر از ۱۰ روز برطرف شدند.

سخنگوی دپارتمان کارگری هم اعلام کرد تمام آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده اصلاح شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی