بازدید 3654
۲
برای جابجایی ۱۰۰ میلیون نفر؛

سریع ترین قطار دنیا در چین به حرکت درآمد

چین سریع ترین قطار مسافربری دنیا را در مسیر شمال و جنوب این کشور بر روی خط آهن قرار داد.
کد خبر: ۷۳۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 22 September 2017
چین سریع ترین قطار مسافربری دنیا را در مسیر شمال و جنوب این کشور بر روی خط آهن قرار داد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، چین قطار سریع السیری را با نام «فوکسینگ» در مسیر شانگهای-پکن به بهره برداری رساند که می تواند طی کمتر از ۴ ساعت و نیم با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خط آهن یکهزار و ۲۰۰ کیلومتری شمال و جنوب چین را به هم متصل کند.

سریع ترین قطار دنیا در چین به حرکت درآمد

همچنین «فوکسینگ» در زبان چینی به معنی طراوت بخشیدن است؛ ضمن اینکه راه آهن شانگهای-پکن در سال ۲۰۱۱ میلادی این مسیر را ظرف ۶ ساعت و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت پیمایش می کرد که سریع ترین قطار جهان در آن سال بود.

از ویژگی های این قطار جدید داشتن وای فای رایگان، پورت یو اس بی و پریز برق است. مقامات چینی اعلام کردند که سالانه تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر در مسیر پکن و جنوب چین که «هاب تجاری» این کشور است، با «فوکسینگ» جابجا خواهند شد.  

چین تا کنون از سری قطارهای سریع السیر خود به کشورهای روسیه، ایران، هند و اندونزی فروخته است و در حال حاضر «فوکسینگ» به دلیل ویژگی استفاده در مسیرهایی که دارای آب و هوای بسیار نامساعد هستند می تواند از برتری رقابت پذیری بیشتری برخوردار باشد.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به ایران فروخته! الان دقیقاً توی کدوم مسیر ایران از این قطار داره استفاده میشه؟
کجا به ایران فروخته ؟ همین مترو کرج تهران رو میگین ؟ این که با سرعت متوسط 50 کیلومتر بر ساعت میره . یعنی 1200 کیلومتر رو در یک شبانه روز 24 ساعت طی میکنه نه 4 ساعت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر