بازدید 6268
۳
رسمی

سرمربی سابق اینترمیلان گزینه نخست نیمکت استقلال+کارنامه

گزینه اول ما آقاى فاتح تریم، مربى بزرگ ترکیه‌اى است که در صورت توافق نتیجه آن به آگاهی هواداران عزیز خواهد رسید.
کد خبر: ۷۳۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 21 September 2017
مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که مربی بزرگ ترکیه‌ای گزینه این باشگاه برای جانشینی منصوریان است.

به گزارش تابناک ورزشی، سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال پس از قبول استعفای منصوریان در خصوص انتخاب جانشین او به سایت رسمی این باشگاه گفت: به دنبال استعفاى آقاى منصوریان مذاکرات با مربیان موردنظر باشگاه آغاز شده است و نتایج آن پس از قطعى شدن به اطلاع هواداران عزیز خواهد رسید. وی ادامه داد: البته گزینه اول ما آقاى فاتح تریم، مربى بزرگ ترکیه‌اى است که در صورت توافق نتیجه آن به آگاهی هواداران عزیز خواهد رسید.

این سرمربی مشهور که در ترکیه لقب امپراطور را یدک می کشد طی دوران بازی هم ستاره ای شناخته شده در فوتبال این کشور بود و پس از بازنشستگی مربیگری را زیر نظر یوپ دروال، مربی معروف آلمانی و پدر فوتبال ترکیه، آغاز کرد. او بعد از چند سال مربیگری در باشگاه های کوچکی مانند آنکاراگوجو و گُزتپه و هدایت تیم زیر 21 ساله های ترکیه، در سال 1993 برای اولین بار به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب شد و این آغاز دوران پرافتخار مربیگری تریم بود که نزدیک به دو دهه به طول انجامید.
 
زمانی که تریم هدایت تیم ملی ترکیه را برعهده گرفت، این تیم جایی در بین تیم های درجه دو اروپایی هم نداشت؛ اما با هدایت او ترک ها برای اولین بار حضور در یورو را تجربه کردند. هرچند ترکیه در یورو 96 در همان مرحله گروهی حذف شد؛ اما شکسته شدن طلسم راهیابی به این رقابت ها به نام تریم نوشته شد.

بعد از یورو 96 تریم به گالاتاسرای رفت و چهار بار پیاپی این تیم را در لیگ ترکیه به قهرمانی رساند؛ اما دستاوردی که باعث شد تا تریم به یک مربی بین المللی تبدیل شود، قهرمانی در جام یوفا بود.گالاتاسرای در فینال جام یوفای سال 2000 مقابل آرسنال قرار گرفت و در دیداری که حتی نمایندگان مجلس ترکیه هم برای تماشای آن به دانمارک رفتند، توانستند توپچی ها را در ضربات پنالتی شکست بدهد. این بزرگترین دستاورد فوتبال ترکیه تا آن زمان بود و همین موفقیت کافی بود تا تریم راهی سری آ شود. او تنها یک فصل در فیورنتینا مربیگری کرد و به دلیل درگیری با ویتوریو چکی گوری، مالک باشگاه فیورنیتنا از این باشگاه جدا شد؛ اما سبک هجومی بازی تیمش، تریم را به چهره محبوب هواداران تبدیل کرد. پیروزی 4-0 مقابل میلان و تساوی 3-3 مقابل یووه در لیگ و برتری 4-2 در مجموع دو دیدار برابر روسونری که فیورنتینا را به فینال کوپا ایتالیا رساند، تریم را به چهره ای ویژه در فوتبال ایتالیا تبدیل کرد.

این عملکرد خوب باعث شد تا میلانی ها که به دنبال یک مربی جدید بودند، برای به خدمت گرفتن او اقدام کنند؛ در حالی که گفته می شد در همان موقع لیورپول و بارسلونا هم برای استخدام او در تلاش بودند. اما اوضاع در سن سیرو برای تریم چندان خوب پیش نرفت. هرچند میلان او هجومی بازی می کرد؛ اما شکنندگی خط دفاعی، کاردست تریم داد. شکست مقابل پروجا و تورینو و تساوی برابر ونتزیا و بولونیا صبر سیلویو برلوسکونی و آدریانو گالیانی را لبریز کرد و آنچلوتی جانشین امپراطور شد.
  
پس از آن و در تمام 15 سال گذشته، دوران حرفه ای تریم در رفت و آمد بین گالاتاسرای و تیم ملی ترکیه سپری شد. اوج کار او در این سال ها در یورو 2008 بود؛ رقابت هایی که ترکیه آن را با شکست مقابل پرتغال آغاز کرد؛ اما پیروزی های هیجان انگیز مقابل سوئیس، جمهوری چک و کرواسی، شاگردان تریم را تا نیمه نهایی پیش برد. در نیمه نهایی مقابل آلمان هم ترکیه نمایش درخشانی داشت؛ اما گل دقیقه 90 فیلیپ لام، ژرمن ها را به فینال رساند.

سرمربی سابق اینترمیلان گزینه نخست نیمکت استقلال
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آقای تریم سرمربی اینتر میلان نبوده بلکه در فصل 2oo1 به مدت کوتاهی سرمربی آث میلان بود. لطفا اصلاح کنید
البته ایشان قبلا سرمربی آ ث میلان بودند نه اینترمیلان
عجب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر