بازدید 3462

کدام رشته‌ها دربازی‌های آسیایی۲۰۱۸ حضوردارند؟

کد خبر: ۷۳۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 21 September 2017
۴۰ رشته ورزشی برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توسط شورای المپیک آسیا تایید شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا روز گذشته برگزار شد که طی آن اعضا حضور ۴۰ رشته ورزشی را برای شرکت در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا تایید کردند. بر این اساس برنامه نهایی حضور رشته های مختلف در این مسابقات به تصویب رسید که مشخص شد بازی ها در ۴۰ رشته و ۴۶۲ ماده  مختلف به انجام می رسد. بدین ترتیب می توان این مسابقات را دومین رقابت بزرگ تاریخ آسیا نامید که بعد از بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو که با ۴۷۶ ماده برگزار می شود، در جایگاه دوم قرار دارد. 

ملاک اصلی اعضای شورای المپیک آسیا بازی های المپیک ۲۰۲۰ بوده و به جز موج سواری سایر رشته هایی که قرار است در المپیک توکیو حضور داشته باشند، در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نیز حضور خواهند داشت. بسکتبال ۳ نفره و بی ام ایکس رشته های جدید الورود به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ خواهند بود. 

در جلسه روز گذشته پیشنهاد حذف شدن کریکت و سامبو مطرح و در نهایت به تصویب رسید. بنابراین از میان رشته هایی که در دوره قبلی حضور داشته اند، این ۲ رشته حذف خواهند شد. در هر صورت به نظر می رسد در رشته هایی که ایران شانس مدال دارد، تغییری به وجود نیامده و ملی پوشان می توانند از همین حالا برای بازی هایی که شهریورماه سال آینده برگزار می شود، استارت بزنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر