بازدید 13588

آشنایی با هیوندای سنتنیال + تصاویر

نسل اول از سنتنیال سال در 1999، با همکاری هیوندای‌موتورز و میتسوبیشی‌موتورز ژاپن، به بازار عرضه شد.
کد خبر: ۷۳۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 20 September 2017
نسل اول از سنتنیال سال در 1999، با همکاری هیوندای‌موتورز و میتسوبیشی‌موتورز ژاپن، به بازار عرضه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سال 1999 هیوندای‌موتورز با همکاری میتسوبیشی‌موتورز ژاپن، از نسل اول سنتنیال Centennial رونمایی کرد که هدف آن، رقابت با مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 و سانگ‌یانگ Chairman در بازار بود؛ طراحی نسل اول Centennial را میتسوبیشی‌موتورز ژاپن بر عهده داشت که خودش هم مدلی را روی این پلتفرم با نام Proudia عرضه کرده بود. هیوندای سنتنیال، 5.1 متر طول و 1.9 متر عرض داشت.

نسل دوم از Centennial که در سال 2009 با ساختار محور عقب و موتور‌های کاملا جدیدی معرفی شد. پلتفرم این سدان، به‌صورت داخلی و توسط خود هیوندای طراحی و ساخته شده بود و تنها اشتراک با نسل پیشین خود، به یدک کشیدن نام Equus است ؛این هیوندای در نسخه فول‌آپشن و با موتور 8 سیلندر خورجینی، در خط تولید کمپانی کره ای قرار گرفت.

آشنایی با هیوندای سنتنیال + تصاویر

در تاریخ چهارم نوامبر 2015، هیوندای موتورز رسما برند زیر مجموعه جنسیس (Genesis) را معرفی کرد تا هم‌چون لکسوس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان، محصولات لوکس هیوندای نیز از این پس با نام جنسیس عرضه شود. بنابراین در سال 2016، نسل جدید هیوندای جنسیس با نام جنسیس G70 و هیوندای Centennial با نام جنسیس G90 راهی بازار شد.

هیوندای Centennial که با نام Equus (به معنای اسب در زبان لاتین) نیز شناخته می‌شود، ازجمله خودرو های لوکس کمپانی کره ای به شمار رفته که روی خط تولید این خودروساز قرار گرفته است.

هیوندای برای جلوه دادن هر چه بهتر چهره ی لوکس این خودرو، Centennial را با ابعاد 5160 طول، 1890 عرض، 1495 ارتفاع طراحی کرده تا این خودرو هم قد و قواره ی سدان های لوکس اروپایی به شمار رود؛ این کره ای در دو تیپ Signature و Ultimate و با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود؛ در نمای جلو این خودرو شاهد یک چراغ بزرگ پر زرق و برق خواهیم بود که بایک نوار LED طراحی شده ،جلو پنجره ی فلزی مانند این خودرو شبیه یک ذورنقه ی میان دوچراغ از دیگر ویژگی های نمای جلوی آن است.

در نمای جانبی این خودرو متوجه نکته خاصی نخواهیم بود به غیر از یک برآمدگی که از بالای دستگیره درب عقب آغاز و تا انتهای چراغ های عقب ادامه پیدا کرده است؛ چراغ های عقب این خودرو شباهت زیادی به چراغ های شرکت آلمانی مرسدس بنز در این کلاس دارد که پیش بینی این امر برای به نمایش گذاشتن چهره ای لوکس در این خودرو دور از ذهن نخواهد بود.

آشنایی با هیوندای سنتنیال + تصاویر

از جمله تجهیزات استاندارد تیپ Signature عبارتند از رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ‌های جلو قابل تنظیم اتوماتیک با لامپ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن و حرکت در روز LED، برف پاک‌کن های اتوماتیک مجهز به سیستم یخ‌زدا، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک و برقی، سانروف، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم مجزا از صندلی عقب، تودوزی و تزئینات داخلی چرمی، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و تهویه در جلو و عقب با قابلیت تنظیم در 12 حالت برای صندلی راننده و 10 حالت برای سرنشین، حافظه تنظیمات صندلی راننده، فرمان تلسکوپی برقی مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار عبور از خط، سیستم Blue Link هیوندای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، GPS، نمایشگر 9.2 اینچی، گزارش لحظه‌ای ترافیک، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به رادیو ماهواره‌ای و HD به همراه CD Changer شش تایی، جک صوتی اضافی و رابط iPod/USB.

همچنین در سنتنیال Ultimate شاهد تجهیزات بیشتری چون درب‌های برقی وکیومی، درب صندوق برقی، صفحه کیلومتر LCD، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، آفتاب‌گیرهای برقی برای شیشه‌های جانبی عقب، قابلیت تنظیم کفی صندلی عقب به صورت برقی، پشت سری‌های قابل تنظیم در عقب، صندلی عقب مجهز به تهویه، آینه‌های آرایش و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر و قابلیت پخش DVD برای صندلی عقب هستیم.

هیوندای سنتنیال با بهره‌گیری از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری قدرتی معادل 429 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 510 نیوتن‌متر تولید می‌کند، لازم به ذکر است این خودرو به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان لوکس را حدود 15 لیتر در سیکل ترکیبی (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) تخمین زده است. در ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که سنتنیال طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

کمپانی هیوندای با استفاده از سیستم هایی چون ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای زانویی برای راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، هشدار عبور از خط، نقاط کور و ترافیک عقب، سیستم هشدار و آماده‌سازی تصادف، سطح کنترل پایداری و ایمنی این خودرو را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.

به عنوان یک خودروی مسافرتی، فضای 473 لیتری صندوق عقب، امکان حمل وسایل سرنشینان را فراهم می‌آورد؛ علاوه بر این با خم کردن یک یا هر دو قسمت صندلی عقب که به نسبت 60/40 طراحی شده است، فضای بار افزایش پیدا می‌کند. 

از جمله امکانات داخلی در این هیوندای لوکس می توان به سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به 16 بلندگو، آمپلی فایر و ساب ووفر، قابلیت پخش MP3 و 6 عدد DVD به صورت چنجر، دارای پورت های USB و iPod و AUX ، نمایشگر 8 اینچی، مجهز به سیستم نمایش چند رسانه ای از طریق سیستم پیشرفته DIS ،مجهز به بلوتوث برای تلفن اشاره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان