بازدید 2608

مخفی کاری 5 ماه اکوئیفاکس برای اعلام زمان حمله هکرها

Equifax به قربانیان خود اعلام کرده که در ماه جولای هدف حمله هکری قرار گرفته، اما این حمله در واقع 5 ماه زودتر رخ داده بود.
کد خبر: ۷۳۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴ 20 September 2017
Equifax به قربانیان خود اعلام کرده که در ماه جولای هدف حمله هکری قرار گرفته، اما این حمله در واقع 5 ماه زودتر رخ داده بود.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، هکرها با حمله سایت Equifax که در زمینه اعلام رتبه اعتباری شهروندان فعالیت می کند اطلاعات شخصی و مالی 143 میلیون آمریکایی را سرقت کردند. در اثر این حمله داده های خصوصی 400 هزار انگلیسی نیز به دست هکرها افتاد.

در حالی که حمله یاد شده تبعات گسترده‌ای داشته، شرکت امنیتی Mandiant می‌گوید Equifax توانسته حمله اولیه به خود در ماه مارس را کنترل کند و به همین علت آن را مخفی کرد. ولی حمله بی‌سابقه در 29 جولای غیرقابل کنترل بود و Equifax در مقابله با آن شکست خورد.

وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیقات جنایی در مورد این حمله هکری است و مدیران Equifax به طور مرتب در حال بازپرسی هستند. آنچه که ظن به برخی از این مدیران را افزایش داده فروش گسترده سهام توسط برخی از آنان به ارزش چند میلیون دلار در فاصله دو روز بعد از این رخداد هکری است. ظاهرا این اقدام از قبل برنامه ریزی نشده بوده و مدیران مذکور مدعی هستند در زمان فروش سهام هنوز از حمله هکری مطلع نبودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل