بازدید 32349
گزارش «تابناک» از انتخاب یازدهمین رئیسی که روانه ساختمان صلح خواهد شد؛

با ۱+۳ گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان آشنا شوید

با قطعی شدن کناره‌گیری دهمین رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان، گزینه‌های نهایی جانشینی وی مشخص شدند تا با توجه نشست روز یکشنبه آینده این جمعیت، گمانه زنی جانشین ضیایی کار دشواری به نظر نرسد.
کد خبر: ۷۳۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 21 September 2017
با قطعی شدن کناره‌گیری دهمین رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان، گزینه‌های نهایی جانشینی وی مشخص شدند تا با توجه نشست روز یکشنبه آینده این جمعیت، گمانه زنی جانشین ضیایی کار دشواری به نظر نرسد.
 
به گزارش «تابناک»؛ به رغم آنکه رئیس جمعیت هلال احمر در کشورمان برای دوران چهار ساله انتخاب می‌شود و بیش از یک سال تا پایان دوره ریاست دکتر ضیایی، دهمین رئیس این جمعیت باقی مانده بود، شورای عالی هلال هفته گذشته جلسه‌ای خارج از رویه معمول و بنا بر دلایل نامعلوم برگزار کرد که خروجی آن، تغییر رئیس این جمعیت بود.

نشستی که در آن، رئیس جمعیت از قصدش برای کناره گیری از سمتش خبر داد و خطاب به اعضا، سخنانی به زبان آورد که حکایت از ترجیحش بر تغییر در ترکیب مدیریتی این مجموعه داشت؛ تغییری که برخی آن را استعفا تعبیر کردند، ولی به نوعی کناره‌گیری ضیایی از مسئولیتش بود. تصمیمی که شاید برآمده از مشکلات فراوان مالی تحمیل شده به جمعیت هلال احمر در یکی دو سال اخیر باشد.

پیرو اعلام این تصمیم، انتخاب جانشین ضیایی در دستور کار قرار گرفت و نام نویسی از گزینه‌های ریاست جمعیت آغاز شد. فرایندی که بر اساس اطلاعات رسیده به «تابناک» پایان یافته و با مشخص شدن چهار نامزد نهایی تصدی این پست، همه چیز برای برگزاری نشست روز یکشنبه آتی (دوم مهرماه) این جمعیت مهیا شده است.

گزینه‌هایی که هرچند بنا بر اساسنامه حال حاضر جمعیت، اشکالی به قرار گرفتنشان در میان نامزدهای ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان وارد نیست، تأملی پیرامونشان کافی است تا به اشکالی بزرگ و بنیادی در خصوص نامزدی این پست پی ببریم؛ اشکالی از جنس فقدان شروط الزامی برای تصدی این پست همچون سابقه فعالیت نامزدها در زیر مجموعه جمعیت هلال احمر یا سوابق مدیریتی مرتبط و... .

فقدانی که با توجه به برگزیده شدن دو تن از نامزدهای نهایی تصدی پست ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان در شورای عالی هلال و معرفی ایشان به رئیس جمهور برای برگزیدن رئیس این جمعیت از میان آن دو، بیشتر خودنمایی می‌کند و جا دارد با تغییر مواد مندرج در اساسنامه در این خصوص، رفع شود.

1- علی‌اصغر پیوندی؛ منتخب پزشکان تهران در مسیری جدید

با 3+1 گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان آشنا شویددکتر پیوندی که برای دومین بار، رئیس سازمان نظام پزشکی استان تهران شده و پیشتر نشان داده مورد وثوق جامعه پزشکی در پایتخت کشورمان است، یکی از چهار گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان به شمار می‌آید و بر اساس شنیده‌ها، اقبال زیادی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست این جمعیت دارد.

او که دکترای تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دارد، از سال 92 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ا‌ست و پیش از آن نیز تجارب مدیریتی مختلفی داشته، اما آنچه موجب شده انتخاب وی به عنوان یکی از دو گزینه نهایی و حتی انتخاب وی به عنوان رئیس جمعیت توسط رئیس جمهور محتمل به نظر برسد، نزدیکی وی به رئیس جمهور کشورمان است؛ امتیازی که می‌تواند آتیه این جمعیت به عنوان معین دولت در پیشامدها و حوادث را به وضعی بهتر از آنچه حال حاضر دارد، ارتقا دهد.

2- مصطفی محمدیون؛ خداحافظی محتمل با دبیر کلی جمعیت

با ۱+۳ گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان آشنا شویدمحمدیون، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشورمان که از سال گذشته و با حکم ضیایی در این سمت مشغول به کار شده، یکی دیگر از گزینه های نهایی پست ریاست جمعیت به شمار می‌آید که شانس بالایی برای قرار گرفتن در زمره دو گزینه نهایی تصدی این پست و معرفی به رئیس جمهور کشورمان دارد. فردی که در سطوح بالای جمعیت خدمت کرده و از این رو، دور از انتظار نیست برخی اعضای شورای عالی هلال انتخاب وی را تداوم راه ضیایی در این مجموعه تلقی کرده و به او رأی دهند.

محمدیون، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی  است و پیش از این در ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان مناطق آزاد فعالیت داشته و حالا در مسیری قرار گرفته که یا ارتقای وی را به دنبال خواهد داشت و یا تعیین رئیس جدید و محتمل شدن جدایی وی از سمت دبیرکلی جمعیت؛ وضعیتی متفاوت تر از سه گزینه دیگر تصدی پست ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان.

3- رضا رئیس‌کرمی؛ بازگشت معاون سابق با رویای ارتقا

با ۱+۳ گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان آشنا شویددکتر رئیس‌کرمی که پیشتر معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشورمان بوده، یکی دیگر از گزینه های محتمل جانشینی ضیایی در ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان است و به باور برخی، شانس بالایی برای تصدی این پست دارد چراکه در دوران انتخابات اخیر ریاست جمهوری، به عنوان رئیس کمیته سلامت ستاد انتخاباتی روحانی انتخاب شده بود.

موضوعی که علم به آن برای محتمل دانستن انتخاب وی به عنوان یکی از دو گزینه نهایی ریاست جمعیت و معرفی به رئیس جمهور برای انتخاب نهایی کفایت می‌کند. گزاره‌ای که با توجه به دفاع وی از عملکرد دولت نخست روحانی در حوزه بهداشت و درمان در دوران انتخابات و حضور چند تن از دولتمردان در شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور، شانس این فوق تخصص روماتولوژی کودکان برای ریاست جمعیت را بالا نشان می‌دهد.

4- علی صارمیان؛ بخت آزمایی با کاندیداتوری

با 3+1 گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان آشنا شویدچهارمین گزینه ریاست بر سازمان هلال احمر به نوعی متفاوت‌ترین گزینه است. او در حوزه‌های مختلف این سازمان فعالیت داشته است. صارمیان از فعالان رسانه‌ای است و در بخشی از رزومه‌اش نوشته است: 

«با توجه به مشاورت استانداری در ایام بیست و دوسالگی، معمولا  در حوزه برنامه ریزی عملیاتی  موفق بوده ام که نمونه اش در کاهش  دویست و پنجاه هزار دلاری  مراکز خارج از کشوردر فاصله 90 تا 92  بوده است.تقریبا تمامی حوزه های جمعیت را بخوبی میشناسم و در آن کارکرده ام. در علم آمار معمولا محاسبه ام مبنای سالنامه های آماری درجمعیت یا قسمت مربوطه خودم بوده است. در حوزه اجرا در تدارکات و خدمات ، رفاه و امور اداری، در مدیریت میانی سالیانی را گذرانده ام.نمونه کاری ام کتاب کارنامه خدمت جمعیت از سال88 تا91 بوده است».

علاوه بر این، صارمیان فعالیت در رسانه ها را در کارنامه خود دارد و حالا با نام نویسی برای جانشینی ضیایی، بخت خود را برای راهیابی به ساختمان صلح به عنوان رئیس جمعیت آزموده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی