بازدید 4378

محورهای طرح فؤاد‌معصوم برای حل‌منازعه کردستان

خبرگزاری الفرات نیوز عراق، محورهای مهم طرح فؤاد معصوم رئیس‌جمهور این کشور برای حل منازعه بغداد و اقلیم کردستان را منتشر کرد.
کد خبر: ۷۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 20 September 2017
خبرگزاری الفرات نیوز عراق، محورهای مهم طرح فؤاد معصوم رئیس‌جمهور این کشور برای حل منازعه بغداد و اقلیم کردستان را منتشر کرد.

به گزارش تسنیم، طرح رئیس‌جمهور عراق مبتنی بر تشکیل سه کمیته برای نظارت بر گفتگوها و مذاکرات بین بغداد و اربیل خواهد بود.

همچنین یکی از محورهای دیگر این طرح، تعیین سقف زمانی برای حل مسائل حل نشده بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی است.

بر اساس طرح فؤاد معصوم، اقلیم کردستان بعد از توافق بر سر حل مشکلات حل نشده با بغداد، تصمیم به عدم برگزاری همه‌پرسی خواهد گرفت.

طرح رئیس‌جمهور عراق مبتنی بر پیشنهاد سازمان ملل متحد که مورد تایید اعضای دائم شورای امنیت قرار گرفته است که بر اساس آن مذاکرات بدون پیش‌شرط بین طرف‌ها از ماه سپتامبر سال 2017 میلادی آغاز می‌شود. این مذاکرات باید حداکثر ظرف سه سال کامل شود و سازمان ملل متحد از روند مذاکرات و اجرای مفاد توافق بین طرفین حمایت می‌کند.

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق در راستای طرح خود برای همه‌پرسی اقلیم کردستان و تلاش برای پیشبرد گفتگوهای ملی، وارد سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان شد.

وی چند روز قبل با صدور بیانیه‌ای، طرح گفت‌وگو بین رهبران گروه‌های سیاسی در بغداد و اربیل و همچنین برگزاری نشست‌های فشرده با هدف رسیدن به راه‌حل‌های ملموس و فوری را مطرح کرد.

در حالی که دادگاه عالی عراق رای به توقف برگزاری همه‌پرسی داده است، اما اقلیم کردستان همچنان بر سر برگزاری همه‌پرسی در موعد مقرر تاکید دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر