بازدید 2930

طلا در انتظار بیانیه بانک مرکزی آمریکا ۴ دلار افزایش یافت

به علت نوسانات ارزش دلار و با توجه به احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو، قیمت طلا در معاملات امروز 3.96 دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۷۳۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 20 September 2017
به علت نوسانات ارزش دلار و با توجه به احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو، قیمت طلا در معاملات امروز 3.96 دلار افزایش یافت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به علت نوسانات ارزش دلار و با توجه به احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو، قیمت طلا در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.96 دلار افزایش 1315.11 دلار فروخته شد.

یک تاجر ساکن سیدنی گفت: «اظهارات دونالد ترامپ در شب گذشته در مورد کره شمالی قطعا بر پیچیدگی وضعیت طلا افزوده اما در آستانه انتشار بیانیه فدرال رزرو بازار آرام است.» البته دلار اندکی سبب تقویت قیمت طلا شده است.

ترامپ شب گذشته کره شمالی را به تخریب کامل این کشور تهدید کرد و رهبر این کشور را مورد تمسخر قرار داد.

خطرهای ژئوپلتیکی، خاصیت امنیت طلا را جذاب می‌کند و سبب تقویت تقاضا برای این فلز گران‌بها می‌شود.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی و ین ژاپن کاهش یافت. ارزش بازارهای بورس آسیا  نیز اندکی تغییر کرد.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی امریکا برنامه‌های کاهش ترازنامه تجاریش و همچنین چشم انداز افزایش نرخ بهره تا پایان سال میلادی را اعلام کند.

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون در این باره گفت: «ما شک داریم که بانک مرکزی آمریکا موضع ملایمش را تکرار کند و احتمالا ارزش دلار را تضعیف کند.»

«ما فردا یا پس فردا شاهد یک افزایش ملایم قیمت طلا خواهیم بود اما هیچ چیز قیمت طلا را از محدوده به نسبت بسته معاملات برای مدتی خارج نخواهد کرد.»

تقویت ارزش دلار، قیمت طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می سازد. افزایش نرخ بهره به افزایش اوراق قرضه منجر خواهد شد که تقاضا برای سایر دارایی‌هایی غیربهره‌ای نظیر طلا را افزایش خواهد داد.

به گفته تاجر اهل سیدنی، «اکثریت اتفاق نظر دارند که امسال یک افزایش نرخ بهره دیگر داریم و طلا هم هنوز با توجه به اتفاقات ژئوپلتیکی به خوبی تقویت می‌شود.»

وی افزود: «من فکر می کنم که 1300 دلار و 1290 دلار قیمت پایه خوبی برای طلاست مگر اینکه فدرال رزرو، پیام خود در مورد تعداد افزایش‌ نرخ بهره در ماه‌های آتی تغییر دهد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان