بازدید 3521
در معاملات روز گذشته؛

۵ سررسید آتی سکه صعودی شد/ چشم انداز قیمت طلا گمراه کننده و نامعلوم است

روز گذشته قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۵۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه ۰.۲۱ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۶ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزارتومان داد و ستد شد.
کد خبر: ۷۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 20 September 2017
حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷ هزار و ۶۷۱ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۷۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته در بازار نقدی، قیمت انواع طلا با روند افزایشی همراه شده و در عین حال نرخ سکه تمام ثبات داشت.

نرخ سکه تمام طرح جدید در روزهای گذشته و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه با حرکت نزولی همراه بود، اما روز گذشته نرخ آن بدون تغییر یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان عرضه شد. هر اونس طلا هم روز گذشته با افزایش یک دلاری به بیش از ۱۳۰۸ دلار رسید.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه روندی افزایشی داشتند. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه رشد ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۹ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه ۰.۳۴ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۵۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه  ۰.۲۱ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۶ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۲۸ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزارتومان داد و ستد شد.


چشم انداز قیمت طلا گمراه کننده و نامعلوم است

بانک او سی بی سی در تازه ترین تحلیل خود نوشت: در حالی که قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تنش های سیاسی و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار دارد، چشم انداز قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال مبهم و نامعلوم است.

بر اساس این گزارش بانک او سی بی سی پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا در آینده نزدیک بالاتر از 1300 دلار خواهد بود ولی اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1250 دلار در هر اونس کاهش یابد.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی در این باره تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا سطح حمایتی 1300 دلاری را حفظ خواهد کرد. البته در صورتی که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد، احتمال افت بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت و قیمت هر اونس طلا تا 1250 دلار کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: اگر فدرال رزرو بخواهد در سال 2018 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت جهانی طلا احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در پایان نشست سپتامبر برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را اعلام کند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال نیز بالاتر از 50 درصد است.

انتشار آمارهای تورم آمریکا در ماه اوت تاثیر زیادی بر افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو داشته است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه اوت به بیش از 1.9 درصد رسیده است.

بارناباس گان در ادامه افزود: تمایل بانک های مرکزی بزرگ جهان برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نشان می دهد که ساختار اقتصاد جهانی بهبود یافته است.

مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز پیش از این از آمادگی خود برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خبر داده است. به نقل از سایت طلا، از سوی دیگر به نظر می رسد نگرانی های سیاسی مربوط به کره شمالی می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر