بازدید 16324

عدم تغییر محدوده زمانی طرح ترافیک، زوج و فرد

کد خبر: ۷۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 20 September 2017
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از عدم تغییر محدوده زمانی طرح ترافیک، زوج و فرد و همچنین نظارت پلیس بر عملکرد سرویس‌های مدارس و برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس خبر داد.

به گزارش  فارس، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست رسانه‌ای طرح استقبال از مهر با اشاره به این طرح اظهار داشت: با توجه به اینکه شنبه اولین روز سال تحصیلی است برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور یک میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز در شهر تهران انجام شده است و از ماه‌ها پیش هماهنگی‌هایی بین پلیس، شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مسئول انجام شده است.

وی با اشاره به رونمایی از برچسب سرویس مدارس در روز گذشته گفت: ان‌شاءالله با همکاری همه مسئولان مرتبط، معلمان، همیاران پلیس و همچنین پلیس‌های افتخاری که برای نخستین بار امسال در کنار ماموران پلیس در معابر و تقاطعات حضور خواهند داشت ایمنی و نظم بخشی در عبور و مرور را خواهیم داشت.

سردار مهماندار اعلام کرد: خوشبختانه سال گذشته هیچ حادثه ای برای سرویس های مدارس پایتخت رخ نداد که این مهم نتیجه تلاش همه دستگاه‌ها در این حوزه است.

وی گفت: 150 دستگاه ون و اتوبوس برای سرویس مدارس به صورت پایلوت در منطقه 4 پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:بعد از احراز صلاحیت فردی راننده و عدم سوپیشینه و تخلفات حادثه‌ساز و همچنین سلامت فنی خودرو، برچسب سرویس مدرسه به سرویس‌ها داده شد.

مهماندار گفت:17000 سرویس مدرسه تاکنون درنظر گرفته شده که 8200 نفر راننده آموزش دیده‌اند؛ قبلا مقرر بود که رانندگان سالی دو بار آموزش ببینند اما رئیس پلیس تهران امر کردند که آموزش هرسال تکرار شود؛ بنابراین مابقی رانندگان باید آموزش ببینند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: پلیس با خودروهایی که فاقد برچسب سرویس مدارس باشند و به صورت غیرمجاز فعالیت کنند برخورد می‌کند؛ همچنین جریمه نیز در دستور کار است و اگر حس کنیم که  فرزندان مردم در خطر هستند با مرجع قضایی برای توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: برخورد و کنترل‌ سرویس‌های مجاز مدارس نیز با دقت و شدت انجام خواهد شد، بررسی معاینه فنی دوره‌ای، بیمه و ... انجام می‌شود؛‌ همچنین در صورت نبستن کمربند ایمنی توسط دانش‌آموزان، عدم رعایت سرعت و سبقت مجاز با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

مهماندار در خصوص تردد خودروهای توزیع‌کننده کالا و خدمات در تهران در روزهای ابتدایی مهرماه اعلام کرد: در دو هفته اول مهر از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 5:30 تا 10:30 صبح اجازه تردد به خودروهای توزیع‌کنند کالا و خدمات در تهران داده نمی‌شود به خصوص در محدوده زوج و فرد؛ بنابر این، این دسته  از خودروها باید خارج از بازه زمانی به فعالیت خود ادامه دهند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی پایتخت با تأکید بر این مطلب که مسئولیت پلیس به دلیل تقارن شروع سال تحصیلی به محرم سنگین‌تر شده است به هماهنگی پلیس با مسئولان هیئت‌ها و تکایا اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده که تکایا دارای یک کد باشند و برای ایجاد ایستگاه صلواتی و تکایا هماهنگی‌های لازم انجام شود تا موجب ایجاد ترافیک در معابر نشوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدوده زمانی طرح ترافیک و زوج و فرد را غیرقابل تغییر دانست و اعلام کرد: طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح آغاز و در ساعت 17 خاتمه می‌یابد؛ همچنین طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح آغاز و تا ساعت 19 در معابر پیش‌بینی شده ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل