بازدید 3474

توصیه‌های یک نماینده به مدیریت جدید شهر تهران

کد خبر: ۷۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 20 September 2017
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس حل معضل ترافیک، آلودگی هوای شهر، بازسازی بافت‌های فرسوده و یافتن منابع درآمدی پایدار را مهمترین پیشنهاداتش به شورای شهر و شهردار جدید تهران برشمرد.

شادمهر کاظم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: معضل ترافیک تهران به جای حل شدن روز به روز در حال بدتر شدن است. این معضل چه از طریق توسعه مترو و چه از طرق دیگر باید حل شود.

وی ادامه داد: در روزهایی که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است، ترافیک شهر تهران غوغا می‌کند وای از آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها. این مسئله در کنار سفرهای بین‌شهری روزانه، بر حجم ترافیک این کلان‌شهر افزوده  و پیچیدگی‌های ترافیکی شهر را  تشدید می‌کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس در پیشنهادی برای کاهش بار ترافیکی شهر تهران، گفت: یکی از راه‌حل‌های کاهش بار ترافیکی تهران می‌تواند این باشد که ورود خودرو به شهر را از طریق مکانیزم‌هایی محدود کرد. به عنوان مثال می‌توان با پیش‌بینی تمهیداتی در مبادی ورودی شهر و احداث قطار شهری یا ایجاد پایانه‌های تاکسی و اتوبوس و اختصاص پارکینگ‌های بزرگ از تردد خودروهای شخصی غیربومی به داخل حریم شهر تهران جلوگیری کرد و تنها اجازه داد مسافران از طریق پایانه‌های مسافری به شهر تردد کنند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس آلودگی شهر تهران را از دیگر معضلات بزرگ این کلان‌شهر برشمرد و اظهار داشت: آلودگی شهر تهران و تشدید آن به فاکتورهای مختلفی ارتباط دارد که مهمترین آن افزایش تردد خودروهای عمومی و شخصی، آلایندگی کارخانجات و ریزگردها و وارونگی هوا در فصل زمستان است.

وی رونق ساخت و ساز و بازسازی بافت فرسوده شهر تهران را از دیگر اولویت‌های شهر تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: بازسازی بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده نیز از مهمترین مشکلات قابل احصاء شهر تهران است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شناسایی، یافتن راه‌حل‌ها و اولویت‌بندی حل مشکلات را به مدیریت شهر تهران توصیه کرد و افزود: برای حل مشکلات شهر تهران به طور طبیعی باید ابر مشکلات را شناسایی و برای حل آنها به سراغ راه‌حل‌های متکی بر دانش‌ روز رفت و البته اولویت‌بندی در برنامه‌ریزی با محوریت شهروندان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی یافتن منابع درآمدی پایدار را به شهردار تهران یادآور شد و افزود: اشکال و شیوه‌های درآمد پایدار و قابل اتکاء متنوعی را باید برای شهر تهران پیش‌بینی کنید، حتی باید راه‌هایی را جستجو کنید تا بتوانید از سرمایه‌گذار خارجی (فایناس) نیز بهره ببرید.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس چگونگی مدیریت بودجه تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهرداری تهران بودجه عمرانی بسیار خوبی دارد که اگر با سرمایه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تلفیق شود می‌تواند تعداد زیادی از ابرمشکلات شهر را حل کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان