بازدید 3753

سخنرانی سخیف ترامپ بیانیه رژیم صهیونیستی بود

کد خبر: ۷۳۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 20 September 2017
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را بیانیه رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این سخنرانی سخیف و خارج از عرف رئیس‌جمهور آمریکا تعجب مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف را برانگیخت. گویی که ترامپ فردی نامتعادل است که سخنانی برخلاف موازین بین‌المللی مطرح می‌کند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و ادعاهای ترامپ در مورد ایران در اولین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سخنان سخیف و خارج از عرف رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد، باعث تعجب مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف شد چون سازمان ملل مرکز پیگیری صلح، برقراری عدالت، رعایت حقوق بشر، مقابله با بحران و جنگ افروزی است. پس اینکه این تریبون با سخنرانی ترامپ تبدیل به تریبون جنگ، تهدید، بحران، منازعه، اقدام علیه بشریت و اقدام در جهت ظلم و بی عدالتی شود، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: سخنان ترامپ از سر ناآگاهی، بی اطلاعی و غیرمسئولانه در قبال جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که در طی سال‌های گذشته رفتاری کاملا منطقی در چارچوب موازین بین‌المللی و در جهت ایجاد ‌آرامش مبتنی بر گفت‌وگو و توافق داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رفتارها و سخنان ترامپ آن هم به این شکل سخیف و زننده تنها آدمی را به این سمت می‌برد که در عقل و هوش این فرد تردید و احساس کند که ترامپ فردی بیش فعال است. انگار باید هیئت پزشکی بر روی مغز این فرد نامتعادل بررسی کند که اختیارات دولتی همچون آمریکا را در دست گرفته و برخلاف همه موازین و عرف بین‌المللی تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به اظهارات ترامپ در زمان انتخابات آمریکا گفت: آقای ترامپ در نطق‌های انتخاباتی‌اش از سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ افروزانه آمریکا انتقاد می‌کرد و به شدت معتقد بود که دیگر آمریکا درگیر مسائل بیرون از کشورش نمی‌شود. حتی ترامپ پا را فراتر گذاشت و سیاست‌های روسای جمهور قبلی آمریکا را نقد کرد و به آن معترض شد.

وی افزود: اکنون همین فرد اظهاراتی خشونت آمیزتر را با شدت بیشتری نسبت به روسای جمهور پیشین آمریکا مطرح می کند که این نشان می‌دهد فرقی نمی کند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می شود چون پشت صحنه صهیونیست‌ها هستند که آنها را هدایت می کنند.

نقوی حسینی اضافه کرد: بر این اساس می توان گفت که اظهارات ترامپ بیانیه رژیم صهیونیستی بود چون بررسی نظرات پیشین ترامپ با اظهارات فعلی‌اش تضادی را نشان می دهد که تعبیری جز دخالت صریح صهیونیست ها در مصالح ملت و دولت آمریکا ندارد گویی که نه تنها مصالح داخلی آمریکا برای روسای جمهور این کشور اهمیتی ندارد که منافع بین‌المللی و منطقه‌ای نیز مطرح نیست. آنها تنها تامین منافع و خط مشی صهیونیست ها را به عنوان اولویت اولشان دنبال می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح واکنش ایران به این اظهارات سخیف ترامپ گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران طی 37 سال گذشته نشان داده استوار، محکم، مقتدر، اهل منطق، مذاکره، گفت‌وگو و توافق است و به همین مسیر نیز ادامه خواهد داد. البته برای تمامی سناریوهای تعریف شده آمادگی کامل دارد.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم به توافق برجام تا نهایت برنامه زمان بندی شده آن هم با کمال همکاری ادامه دهیم. البته اگر آنها برجام را متوقف کرده یا از آن خارج شوند، به همین اندازه آمادگی وجود دارد که به شرایط قبلی بازگشته و به کارمان با قدرت ادامه دهیم.

نقوی حسینی در پایان اظهار داشت: به نفع همه جهان، منطقه، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف است که مطابق توافق بین‌المللی برجام عمل کرده و نشان دهند ضمن پایبندی به این توافقات برای مقررات بین‌المللی احترام قائلند و موازین بین‌المللی را رعایت می نمایند تا همین روال در دنیا ادامه پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل