بازدید 200582

"وزارت نفت" مکلف به جذب دانشجویان نفت شد

کد خبر: ۷۳۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 20 September 2017
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه نفت با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در پی شکایت‌شان به دیوان عدالت اداری، این دیوان طی حکمی وزارت نفت را ملزم کرده که جذب‌شان کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر نفت و عدم اجرای قانون درباره خودشان، بیانیه‌ای صادر کردند؛ متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ (شعرا آیه 227)

با درود و صلوات به ‌روح پاک شهدای انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان و روح پرفتوح بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرزوی عمر با عزت برای رهبر عزیز کشورمان

ما دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت بدور از هر گونه جهت گیری سیاسی اعتراض شدید خود را نسبت به برخوردهای سلیقه ای وزارت نفت در طول 30 ماه گذشته نسبت به قانون استخدام تمامی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت منتهی به ورودی 94 اعلام می‌داریم و سوزاندن عمر و جوانی نخبگان جوان نفتی مملکت اسلامی‌مان را شدیداً محکوم می‌نماییم.

بیش از سی ماه از خلف وعده‌ی مسلم وزارت نفت در قبال وعده های داده شده به این‌جانبان می‌گذرد و هر روز خبری از‌ وزارت نفت به قصد دست به سر کردن این جوانان به گوش ‌می‌رسد. روزی عدم نیاز را بهانه عدم جذب معرفی می‌کنند و گاهی عدم صدور مجوز استخدام؛ جدیداً نیز جناب آقای زنگنه به کل این حق را انکار کرده و اعلام می‌دارند که ما به این افراد تعهد استخدامی نداریم!

در حالی که عصر همان روز از جذب تعدادی از این افراد در قالب جدید و کاملاً خلاف قانون (خلاف ماده 4 قانون مدنی) خبر‌ می‌دهند! به‌راستی اگر وزارت نفت تعهدی به جذب فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ندارد پس چرا هر از گاهی جهت کم کردن فشار قانونی این‌جانبان به وزارت نفت، در فواصل مختلف عده‌ای را دعوت به مصاحبه استخدامی می‌نمایند؟!

اگر‌ این امر خلاف قانون است پس چرا به‌صورت ناقص اجرا می‌شود و اگر قانونی می‌باشد پس چرا باز هم به‌صورت ناقص اجرا می‌شود؟! که این نکته مؤید این است که استخدام اینجانبان حق مسلم و قانونی‌ ما می‌باشد ولی با اجرای سلیقه ای قانون به دست متولیان وزارت نفت، این فرآیند قانونی دچار مشکل شده است.

جناب آقای زنگنه وزیر‌ محترم نفت جنابعالی در جلسه ی رأی اعتماد خود در مجلس به مانند گذشته از تمکین وزارت نفت و خودتان به قانون سخن راندید و اعلام کردید که هرکسی با وزارت نفت مشکلی دارد به قوه قضائیه رجوع کند، مملکت قانون دارد و ما کاملاً تابع تصمیمات قوه قضائیه هستیم!

ما نیز جهت از بین بردن تمامی بهانه جویی های وزارت نفت، این سخنرانی شما را به فال نیک گرفته و به نمایندگی از جمع دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت، چندین فقره شکایت‌نامه به محکمه دیوان محترم عدالت اداری ارائه کردیم و با قانون مداری آن محکمه ی عدالت محور، رای مثبت اخذ کردیم که دیگر هیچ بهانه واهی از سمت وزارت نفت قابل پذیرش برای احدی نباشد.

طبق نص صریح رأی صادر شده، تمامی فرافکنی ها و دفاعیات وزارت نفت از دید قانون رد شده محسوب‌ می‌شوند و برخلاف آنچه تا به اکنون اعلام می‌کردید، استخدام گروه الف دانشگاه صنعت نفت به دلیل دوطرفه بودن تعهد اخذ شده در ابتدای دوران تحصیل و سایر مدارک متقن ارائه شده از جانب این‌جانبان، برای وزارت فخیمه نفت کاملأ واجب و جزء اصلی تعهداتش می‌باشد و رأی به الزام استخدام این افراد صادر شده است. نکته مهم دیگری که در رأی صادره کاملأ مشخص ‌می‌باشد عدم وجاهت قانونی جذب عده ای از این افراد و عدم جذب عده‌ای دیگر است که وزارت نفت در زمان کنونی نیز همچنان اصرار به اجرای این عمل غیرقانونی دارد!

جناب آقای زنگنه ما و سایر مردم فهیم کشور ‌اسلامی‌مان منتظر اثبات عدم دشمنی شما با نخبگان نفتی دانشگاه صنعت نفت هستیم و انتظار داریم همانگونه که خود شما فرمودید، وزارت نفت به رأی صادر شده و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی تمکین کرده و از تباه ساختن بیش از این مقدار جوانی و عمر این‌جانبان که همانا تباه ساختن آینده صنعت نفت کشور عزیزمان است، جلوگیری بنمایید.

در پایان متذکر‌ می‌شویم در صورت عدم تمکین وزارت نفت به نص صریح قانون، این‌جانبان حق پیگیری های بعدی را برای خود در قالب اقدامات قانونی و به هر‌شکل دیگر من‌جمله تجمعات پرشور و مداوم محفوظ میدانیم.

والسلام علی من تبع الهدی

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۷
پس تکلیف ما اقازاده ها چی میشه؟ مملکت مال بابای ماست
بايد لازم داشته باشه كه جذب كنه اگر نه كه ميشه اجبار وسربار
نخبگان بیکار و سوخته و متاسفانه رابطه بازها و پارتی دارها سر کارند در کل کشورررررررررر
انشالله حقمون رو از وزارت نفت میگیریم
امیدوارم وزارت نفت بە قانون تمکین کنە
انشالله به حقمون برسیم
آقای زنگنه حق این بچه ها رو بدید چقدر ظلم میکنید
حکم غیر منطقی ای است. یعنی آیا وزارت کشاورزی باید همه فارغ التحصیلان کشاورزی، وزارت صنعت و معدن همه ی مهندسین مربوطه و سایر سازمان ها هم به همین ترتیب عمل کنند؟ یا اصلن آیا خود قوه ی قضاییه همه ی فارغ التحصیلان حقوق را استخدام می کند؟
خوب پس ازين به بعد پذيرش دانشجو در رشته هاي نفت هم مافيايي و از طريق قوم و قبيله اي و ژن هاي برتر شد !!!
اقای زنگنه این ۲ سال ظلمی ک در حقمون کردی رو فراموش نمیکنیم
We have our reveng as soosln as possible
اینم روزگار جوونای نخبه این مملکته...
علی برکت الله...
بی عدالتی یعنی اینکه رتبه های تک زقمی و دو رقمی ارشد و سه رقمی لیسانس رو با قول استخدام بیاریش تو بدترین آب و هوا و تو منطقه ایش که از کمترین امکانات بی بهره هست آخرش بزنی زیر قولی که فقط به خاطر اون اومدن. تازه همین دانشجویان تو کنکور مقطع بعد همیشه جزء نفرات برتر بودن.
باز خدارو شکر یکی تو این مملکت غیر از اونایی که ژن خوب دارن به حقشون رسیدند.
خدا رو شکر که قضات محترم دیوان برمبانای قانون و حق مداری رای خودشون رو صادر کردند و افسوس بر نماینده هایی که به خاطر استخدام و وعده های پر زرق و برق داده شده چشمشون رو وی حق و عدالت بستند
انصافا وقتی قول دادن باید عمل کنن به قولشون
بچه های گروه بی دانشگاه نفت چی میشن؟
با بهترین رتبه های کنکور اومدیم الان چندساله تکلیفمون معلوم نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی