بازدید 3595

اشباع بازار از تولید کلید تعادل قیمت گوشت

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس،گفت: شهروندان بویژه طبقه متوسط جامعه از گرانی گوشت گله مند هستند، اما نباید برای کاهش نرخ گوشت با ابزاری همچون واردات نرخ گوشت را تنظیم و به آرامش برسانیم.
کد خبر: ۷۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 20 September 2017
مجیدکیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره واردات گوشت به کشور،گفت: برخی خبرها حاکی از کاهش تعرفه واردات گوشت اگرصحت داشته باشد، ضربان تولید گوشت در دامداری های کشور را کند می شود و این امر برخلاف روح اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وابستگی به واردات گوشت با توجه به ظرفیت های فوق العاده دامداری در کشور به هیچ  وجه منطقی  نیست ، تصریح کرد: نباید تولیدکننده تاوان گرانی گوشت را با کاهش تعرفه واردات بدهد.

کیان پور افزود: شهروندان بویژه طبقه متوسط جامعه ازگرانی گوشت گله مند هستند، اما نباید برای کاهش نرخ گوشت  با ابزاری همچون واردات نرخ گوشت را تنظیم و به آرامش رساند.

اشباع  گوشت از تولید  داخلی  رمز توقف طوفان گرانی گوشت

وی ادامه داد: اشباع گوشت از تولید داخلی رمز توقف طوفان گرانی گوشت است تا  بتوان نرخ گوشت  را نیز طبق  اقتصاد دهک های کم درآمد جامعه تعیین کرد.

 کیان پر  افزود:کاهش میزان تولید و فروش محصولات دامداران  با کاهش تعرفه واردت گوشت، امنیت غذایی کشور  را دچار خدشه می کند  زیرا با واردات بی رویه گوشت ،تعادل بازار به سمت  حذف تولید  کننده  داخلی حرکت می کند.

وی ادامه داد: برای پایداری تولید در چرخه اقتصاد تولیدات را  باید به سمت صادرات کیفی و کمی  حرکت داد   تا   علاوه بر جلوگیری  از حذف فرصت های اشتغال در  صنعت دامداری  بتوان  با صادرات  گوشت  ارزآوری را  به بازارهای بین المللی دیکته کرد.

نماینده مردم درود و ازنا  در  مجلس  تصریح کرد: با سرمایه گذار ی در  صنعت دامداری  به سادگی می توان سهم مناسبی از بازارهای صادراتی منطقه را  در  صادرات محصولات دامی نصیب  کشورمان کرد.

کشیدن ترمزگرانی گوشت نیازمند نظارت مستقیم دولت

کیان پور با بیان اینکه کشیدن ترمزگرانی گوشت نیازمند نظارت مستقیم دولت است، افزود:گرانی گوشت اقتصاد معیشتی شهروندان را درگیرکرده است.

نماینده  مردم درود و ازنا در مجلس، یادآورشد:برای کاهش هزینه های تولید  در صنعت دامداری باید نهادههای دامی پس از  ورود به کشور، بدون واسطه وارد بورس کالا شود، تا علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار  بورس  بتوان  هزینه خوراک دام را نیز برای دامداران  ارزان قیمت تامین کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی