بازدید 3881

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات زیست محیطی تهران

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی مسائل زیست محیطی پایتخت شد.
کد خبر: ۷۳۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 20 September 2017
فریده اولادقباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به معضل مگس های سفید در تهران گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی تهران، نیازمند کارگروهی متشکل از شهرداری،کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، سازمان حفاظت از محیط زیست، فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جهاد کشاورزی هستیم که این گونه معضلات به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر معضل زیست محیطی تهران، گسترش مگس های سفید است، افزود: زمانی معضل زیست محیطی پایتخت موش بود و ممکن است در آینده با معضل دیگری مواجه شویم، از این رو نیازمند تشکیل چنین کارگروه ویژه زیست محیطی هستیم که در شرایط ویژه با یکدیگر تعامل داشته و راهکارهای لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این کارگروه می تواند معضلات زیست محیطی را پیش بینی کرده و از وقوع آن جلوگیری کند تصریح کرد:  با توجه به فضای کلان شهر تهران وجود چنین کارگروهی ضروری است تا با پیش گیری سریع مجبور به تحمیل هزینه درمان به جامعه نشویم.

اولادقباد گفت: پیش از این عنوان می شد که این حشرات بالذاته مضر نیستند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این پشه ها می توانند ناقل بیماری های حساسیت زا باشند به طوری که اگر در مخاط بینی و یا چشم قرار گیرند، می توانند باعث انتقال بسیاری از بیماری هایی شوند که منشاء ویروسی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که شهرداری در این مدت برای مقابله با مگس های سفید استفاده کرده، نصب نوارهای زرد روی درختان بوده و باعث تجمع این پشه ها روی درخت می شود اما به نظر می رسد که این روش نمی تواند به حل این معضل کمک کند.

وی همچنین درخصوص شستشوی درختان برای حل این معضل تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی شست و شوی روزانه تعداد زیادی از درختان در شهر تهران خیلی کارشناسانه و عملیاتی نیست و این اقدام با شعار صرفه جویی در مصرف آب تناقض دارد.

این نماینده مجلس دهم افزود: یکی دیگر از راهکارهایی که برای حل معضل مگس های سفید عنوان می شود کاشت گونه ای از درختان است که می تواند حجم انبوه این حشرات را تعدیل کرده و از بین ببرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه یکی دیگر از روش های پیشنهادی سم پاشی درختان است، خاطرنشان کرد: این روش علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان و آلودگی زیست محیطی باعث مقاوم شدن این حشرات می شوند و زمانی که این حشرات مقاوم شوند تعداد آن ها به دلیل روند تکثیر، افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وجود مگس های سفید بسیار آزاردهنده شده و به معضلی برای شهر تهران تبدیل شده و تنفس شهروندان را با مشکل مواجه کرده است که به نظر می رسد با استفاده از نظرات کارشناسان کشاورزی و محیط زیست در کارگروه ویژه زیست محیطی شهر تهران بهترین روش کاشت گونه های درختی و گیاهانی باشد که باعث می شود تعداد این حشرات کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل