بازدید 3261

تصمیم‌گیری برای برقراری عمره بعد از دریافت گزارش مسئولان حج

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است بعد از دریافت گزارش نحوه برگزاری تمتع ۹۶ ازسوی مسئولان حج می‌توان برای ازسرگیری اعزام زائران به عمره تصمیم گرفت.
کد خبر: ۷۳۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 20 September 2017
شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر نظر جمهوری اسلامی مبنی بر برگزاری تمتع گفت: وجوب حج باعث شد جمهوری اسلامی پیشنهاد عربستان برای برقراری مذکرات جهت اعزام حجاج در سال 96 را بپذیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بعد از برگزاری مذاکرات متعدد در ریاض و تهران، شورای عالی امنیت ملی تصمیم به برقراری حج و ازسرگیری اعزام حجاج گرفت و عربستان سعودی نیز متعهد به تأمین امنیت جان و مال حجاج شد.

وی افزود: امروز تعداد کمی از حجاج برای بازگشت به کشور باقی مانده اند و تا کنون هیچ مورد رفتار ناشایست یا اتفاق ناگوار گزارش نشده و اگر موردی بوده است عربستان سعودی به سرعت به قضیه ورود و آن را برطرف کرده است.

برزگر کلشانی در ادامه با بیان اینکه مسئولان حج باید در مجلس حضور پیدا کرده و گزارش مبسوطی از نحوه برگزاری تمتع 96 ارائه کنند، عنوان کرد: در نهایت با بررسی که ازسوی نهادهای مربوطه صورت خواهد گرفت می توان شرایط را برای برگزاری تمتع سال های آتی بررسی کرد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی به عنوان میزبان به همراه ملت این کشور باید همواره مقدمات پذیرایی از حجاج را فراهم کرده و در تأمین امنیت و شأن حجاج کوشا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از دریافت گزارش ها و برگزاری جلسات، بتوانیم اعزام زائران به عمره را نیز از سر بگیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل