بازدید 3271
در بانک یو بی اس ژنو اتفاق افتاد؛

پولشویی در سیفون بانک سوئیسی

مقامات قضایی سوئیس اعلام کردند که ده ها هزار یورو را در سیفونی یک بانک در ژنو کشف کرده اند که ردپای پولشویی در آن دیده می شود.
کد خبر: ۷۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱ 20 September 2017
مقامات قضایی سوئیس اعلام کردند که ده ها هزار یورو را در سیفونی یک بانک در ژنو کشف کرده اند که ردپای پولشویی در آن دیده می شود.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، مقامات قضایی ژنو در سوئیس اعلام کردند ده ها هزار اسکناس یورو را در سیفون دستشویی یکی از شعب بانک  «یو بی اس» که توسط یکنفر در آنجا قرار گرفته، کشف کرده اند.

در همین حال چند ماه پیش برای اولین بار مقادیری اسکناس ۵۰۰ یورویی در دستشویی نزدیک به صندوق امانات یک بانک در ژنو کشف شد؛ ضمن اینکه هزاران اسکناس یورو چماله شده در دستشویی سه رستواران نزدیک به بانک «یو بی اس» شناسایی شده است.

به گفته پلیس سوئیس ده ها هزار اسکناس یورو آسیب دیده را از دستشویی ها خارج کرده است و برخی از آنها ظاهرا با قیچی بریده شده اند.

البته از بین بردن اسکناس بر اساس قوانین سوئیس مجازاتی در بر ندارد؛ اما به گفته مقامات این کشور رد پای پولشویی در این ماجرا دیده می شود و داستان فراتر از یک مسئله ساده است.

سوئیس در میان کشورهای عضو منطقه یورو قرار ندارد و پول این کشور فرانک است.

 چندی پیش مقامات بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بودند که به دنبال جمع آوری اسکناس های ۵۰۰ یورویی برای جلوگیری از وقوع جرائم مالی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی